اخبار داغ

الهام چرخنده:

دلم را شکسته اند / همه جرم من تبریک گفتن به رهبری و چادر پوشیدن است

دلم را شکسته اند / همه جرم من تبریک گفتن به رهبری و چادر پوشیدن است
الهام چرخنده با حضور در تبریز به سخنرانی در مورد ماجرای چادری شدنش پرداخته و ضمن اشاره به دریافت قرآن کریم اهدایی رهبر انقلاب، گلایه هایی را نسبت به کم لطفی ها و توهین های انجام شده نسبت به وی مطرح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ائل، بعد ازظهر یکشنبه 19 مهرماه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز میزبان الهام چرخنده، بازیگر کشورمان که در ماه های گذشته و پس از انتخاب حجاب برتر به عنوان سفیر حجاب برتر شناخته شده و کمپینی برای دعوت دختران و بانوان ایرانی به حجاب کامل راه اندازی کرده است؛ بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این برنامه به عنوان اختتامیه برنامه های هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی در آستانه ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان در تالار شهریار به همت بسیج دانشجویی برگزار شد.

,

دو سال است سلام هایم بی جواب مانده / پزشک برایم استراحت مطلق تجویز کرده

, دو سال است سلام هایم بی جواب مانده / پزشک برایم استراحت مطلق تجویز کرده,

چرخنده سخنان خود در جمع دانشجویان را با چندبار سلام دادن شروع کرده و علت تکرار سلام را بی پاسخ ماندن سلام هایش در حدود دو سال گذشته خواند. 

,

این بازیگر با اشاره به دستور استراحت مطلق پزشک به علت عارضه قلبی گفت: اما خوشحالم که دو روز گذشته را در قم و اهواز و امروز را در تبریز در خدمت مردم مومن و اصیل هستم و انگیزه دارم برخی حرفها را اینجا بگویم که شاید دیگر هیچ جای دیگری سخن نگویم.

,

وی افزود: پاسخ من به دعوت دوستان این بود که دیگر حرفی برای گفتن ندارم اما نام شهدا باعث شد تا اجابت کنم. امیدوارم اصل مطلب را بگویم و از حاشیه بدور باشم. چرخنده با اشاره به اصلیت لری خود گفت: امیدواریم حرفهای لری من به دل شما بنشیند چون صداقت محض است.

,

ماجرای ممنوع الفعالیت شدن چرخنده و پیشنهادهای ماهواره ای

, ماجرای ممنوع الفعالیت شدن چرخنده و پیشنهادهای ماهواره ای,

چرخنده اشاره ای به ماجرای تحول خود داشته و به بیان بیوگرافی کاملی از خود پرداخت.

,

وی گفت: نوروز 93 یک بازیگر سینما که یکی از منفورترین شخصیت های سریالهای کشور به نام زیور در آوای باران را بازی کرده بود و سالهای دورتر در یک شبکه ماهواره ای به عنوان مجری برنامه کشف استعدادهای موسیقی حضور داشته و علی رغم شروع و پایان همه 160 قسمت آن برنامه با نام امیرالمونین و حذف از آن شبکه تلوزیونی در آلمان به دلیل استفاده از  آیات قرآنی و نام ائمه ممنوع الکار شده و ایران را ترک کرده بود؛ عید نوروز را به رهبری تبریک گفت و این آغاز ماجرا شد.

,

وی درباره دلایل اقامت خود در خارج از کشور در آن مقطع گفت: به هر حال وقتی یک هنرمند کاری نمی توانست داشته باشد از نظر روحی عذاب آور بود و به اتفاق همسر سابقم جناب آقای نوابی و دو فرزندم مجبور به ترک ایران شدیم.

,

چرخنده با واکنش به پچ پچ هایی که در سالن با طرح عنوان همسر سابق شنیده می شد؛ گفت: جهت اطلاع آنهایی که سوال میپرسند بله ما متاسفانه متارکه کرده ایم.

,

وی افزود: من در آن مقطع مستندهای مختلفی را در مورد ادیان و آیین های مختلف از بودیسم و هندو گرفته تا گاوپرستی، آتش پرستی و فرقه هایی چون عرفان حلقه، عرفان هندی ساختم. نتیجه تحقیقات این بود که کامل ترین و برترین دین اسلام و به خصوص تشیع جعفری است و برای رسیدن به آرامش من نیاز داشتم که خود را در دین غوطه ور کنم.

,

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه این سخنرانی خود اشاره ای به دوران جوانی و نوجوانی خود کرده و گفت: من تخصص موسیقی سنتی و هندی دارم. در قرائت قرآن فعالیت هایی داشته ام. همانگونه که خانواده مادری بنده از مشهداردهال هستند که آدمهایی بسیار متدین هستند و من تا قبل از ازدواج چادر سر می کردم البته بدون شناخت. وی افزود: سنی هم نداشتم که مسائل اعتقادی را کاملا درک کنم. من در 18-19 سالگی وقتی دانشجوی معماری بودم؛ فرزند اولم امیرارسلان را به دنیا آوردم.

,

وی در توضیح سخنان خود گفت: این ها را از روی منیت نمی گویم بلکه می خواهم بیوگرافی کاملی از خودم را گفته باشم که تا حال نیز هیچ جایی گفته نشده است.

,

وی افزود: من نقاش بوده و سالها تدریس کرده ام. مادرم مرا به کلاسهای قرآن می فرستاد و در مسابقات مختلفی عنوان کسب کرده بودم؛ از طرفی هم علاقه داششتم موسیقی را تجربه کنم و این کار را کردم. ورزش والیبال را هم دنبال می کردم.

,

نظر الهام چرخنده در مورد گلشیفته فراهانی

, نظر الهام چرخنده در مورد گلشیفته فراهانی,

چرخنده گریزی مجدد به سالهای اقامت در خارج از کشور و ممنوع الفعالیت بودن در ایران به دلیل حضور در شبکه ماهواره ای زده و گفت: سینمای بالیوود در آن مقطع سراغ من آمد اصولا هم بانوی سینماگر ایرانی این چیزی که این خانمی که از بس کوچک است؛ اسمش هم یادم نیست و جدیدا در اروپا لباس های نامرئی می پوشد و عکسش روی جلد مجلات می رود و در فیلم افغانی هم لخت شده است؛ نیست. پنج شش سال پیش شبکه های ماهواره ای فارسی زبان مختلفی هم سراغ من آمدند و پیشنهاد حضور به عنوان نقش اول سریالی که مضمونش مربوط به یک خانم مانکن و چند نفر مرد عاشق و شیفته او بود را دادند و گفتند 5-6 میلیارد به تو می دهیم و بدون شک هر بازیگر دیگری بود؛ قبول می کرد.

,

وی افزود: موقعیتی که من داشتم و می توانستم در بهترین سالن های خارج از کشور کنسرت بگذارم و بروم جای کسانی چون گوگوش بنشینم را نپذیرفتم. موقعیتی بود که خیلی راحت وطن، شرف، باور و همه چیز خود را می توانستم بفروشم اما من به محض اینکه گفته می شد می توانم در ایران کار کنم دست دو فرزندم را گرفتم و برگشتم و همین برگشتن مایه اختلاف در زندگی مشترک من شد.

,

تنها گناه من تبریک گفتن به رهبری بود

, تنها گناه من تبریک گفتن به رهبری بود,

این بازیگر ادامه داد: وقتی برگشتم و شروع به کار کردم؛ منتظر فرصتی بودم تا حرفم را بزنم و تنها گناه من در این یک سال و اندی این بود که عید را به رهبری تبریک گفتم که طبق باور همیشگی ام به امیرالمومنین – که مرا در خیلی از جاها با لقب الهام یاعلی می شناختند – بود و روی این قضیه تحقیق کرده بودم و مسائل را می شناختم و می دیدم که حضور این بزرگمرد چه عذابی برای دشمنان ایجاد کرده است. برای من عجیب است که کسی به هنرپیشه های خارجی کریسمس را به رهبر دینی که رهبر واقعی هم نیست، تبریک می گویند؛ چیزی نمی گوید.من نمی دانستم در کشور من اگرکسی به رهبر خود تبریک بگوید عده ای ناراحت می شوند.

,

چرخنده تصریح کرد: من فقط تبریک گفتم همین و بعد از آنجایی که قرار بود لبخند خدا را ببینم؛ هجمه ها شروع شد و کلیپ تبریک گفتن روی آنتن شبکه 4 سیما را در فضای مجازی پخش کردند و انواع حرفها را در مورد من گفتند.

,

ایده های چرخنده برای اعزام هنرمندان به برزیل که نقش بر آب شدند

,

وی گفت: در آن مقطع مسئولیت طرح یار دوازدهم برای اعزام هنرمندان به بزریل برای تشویق تییم ملی فوتبال در جام جهانی من بودم و می خواستم بتوانیم از این فرصت برای معرفی مرد و زن ایرانی واقعی به جهان و کار تبلیغی علیه دشمنی ها استفاده کنیم اما دوستان سینمایی گفتند اگر فلانی باشد ما نیستیم و من کنار کشیدم و دیدیم که رفتند و به بهانه گرمای هوای شلوارک پوشیدند و چهره ای آنگونه از ایرانیان نشان دادند.

,

نماد و الگوی زن ایرانی نمی تواند ساپورت بپوشد

, نماد و الگوی زن ایرانی نمی تواند ساپورت بپوشد,

چرخنده گفت: به دنبال این بودم که خودم را در قامت یک زن ایرانی واقعی ببینم و در آن مقطع در یکی از برنامه ها با لباس محلی زنان لر حاضر شدم اما دیدم این لباس ها هم نمی تواند چیزی باشد که می خواهم. وی افزود: وقتی از مادرم پرسیدم، عزیز چه کار کنم، گفت چادر مرا سرت کن؛ دیدم بله مادر من این گونه است؛ زنان در دوران دفاع مقدس این گونه بودند و برای تبدیل شدن به نماز زن ایرانی نمی توان ساپورت دو تومنی بپوشم.

,

عهدی که چرخنده با شهدا بست

, عهدی که چرخنده با شهدا بست,

وی ادامه ماجرای متحول شدن خود را مربوط به سفرش به شلمچه برای استقبال از شهدای تازه تفحص شده دانسته و گفت: دوست عکاسی داشتم که به پیشنهاد و همراهی ایشان به آن سفر رفتیم و من چادر به سر کردم. آنجا آدم های ولایی حضور داشتند و برخلاف دیگران که تبریک گفتن من به رهبری را مایه توهین کرده بودند از من استقبال کردند و لطف کردند راهنمایی کردند من در فاصله چند ساعته شلمچه تا معراج شهدای اهواز را در کانتینر حامل 300 شهید بودم و در آنجا عهدم را با شهدا بستم.

,

وی خاطراتی از معراج شهدا و جسم سبک و به اندازه یک نوزاد شهدای تفحص شده و پایان انتظار چند ده ساله مادران شهدا روایت کرده و گفت: وقتی برگشتم به تهران دیگر حوصله کارهای سخیف را نداشتم و وقتی با چادر در خیابان تردد می کردم می دیدم چقدر حالم بهتر می شود و دیگر خبری از تنه های عمدی و نگاه های وقیحانه نیست. حتی بچه ها هم برخورد خاصی داشتند.

,

چرخنده ادامه داد: آن روزها که همزمان با ماه رمضان بود و من به دلیل تالسمی مینور نمی توانستم روزه بگیرم، زیارت حرم حضرت معصومه(ص) قسمتم  شد و بعد هم نشانه های مختلفی را دیدم و درک کردم.

,

وی گفت: من از خودم پرسیدم تو می خواهی برای فرهنگی که رهبری می فرمایند مثل هوا می ماند و هر هنرمندی می تواند در آن نقش داشته باشد چه کنی. تصمیم گرفتم هر طور که شده رویای دیدارم با رهبری را عملی کنم.

,

وی نسبت به برخی توهین های انجام شده نسبت به وی در شبکه های اجتماعی واکنش نشان داده و گفت: آنان که از فامیلی من نتیجه گرفته اند من چرخش پیدا کرده ام بدانند هیچ دروغ و تغییری در کار نیست.

,

این بازیگر محجبه ادامه داد: عده ای نمی دانند شیدایی یعنی چه و شناختی از تشیع ندارند. تنها نفرینی که می توانم بکنم این است که به این حال و روز عاشقی دچار شوند.

,

چرخنده با اشاره به حضور در شبکه استانی قم برای عید فطر سال گذشته و دریافت انگشتری با نگینی از سنگ حرم سیدالشهدا(ع) گفت: همانجا هم گفتم که این انگشتر را اگر لیاقت داشته باشم به رهبرم که به خاطر تبریک گفتن به او شیشه های خانه ام را شکستند و بچه ام کتک خورد و سینما هم که کلا با ما قهر است؛ اهدا خواهم کرد.

,

وی افزود: 13روز باقی مانده بود تا چله ام تمام شود که اطلاع دادند برای ملاقات با رهبری که در بیمارستان بودند؛ بروم. خیلی دیگر از دوستان هنرمند هم بودند که رهبری به من اشاره کرده و پرسیدند این خانم کیست و من سریع گفتم که چه کرده ام و انگشتر متبرک را تقدیمشان کردم و ایشان لبخند زدند و انگشتر را در دستشان کردند. برای من خیلی ارزشمند بود و هست. 

,

قرآنی که رهبر انقلاب به بازیگر محجبه هدیه کردند

, قرآنی که رهبر انقلاب به بازیگر محجبه هدیه کردند,

وی ادامه داد: فردای آن روز از دفتر رهبری تماس گرفتند و من رفتم و قرآنی را که ایشان در صفحه نخست آن مرقوم فرموده بودند: خانم الهام چرخنده، دخترم؛ از انگشتر متبرک هدیه ات متشکرم. صراحت و شجاعتت را ستایش می کنم و برای ادامه راهت دعا می کنم؛ گرفتم.

,

چرخنده گفت: من از دفتر مقام معظم رهبری و رسانه های محترم عذرخواهی می کنم که اجازه ندادم این نوشته و هدیه رسانه ای شود زیرا نخواستم از اسم حضرت آقا سواستفاده کنم.

,

طعنه چرخنده به بازیگران مرید خاتمی

, طعنه چرخنده به بازیگران مرید خاتمی,

وی افزود: این را گفتم برای اطلاع آنهایی که می گویند آقا را برای نشان خودش خرج می کند. خدا را شکر که آقا و رهبر ما هر چهار سال عوض نمی شود تا بعدا بشود آخوند عقد کسی تا جایزه مان را تقدیمش کنیم. این سخنان چرخنده با تشویق حضار همراه شد.

,

وی تصریح کرد: تک تک این کلمات نوشته شده توسط رهبر انقلاب برای من مسئولیت آور و حاوی پیام بود.

,

کمپین 7 هزار نفری انتخاب حجاب برتر

, کمپین 7 هزار نفری انتخاب حجاب برتر,

چرخنده به حضور خود در دانشگاه ها اشاره کرده و گفت: در دانشگاه ارومیه به خانمی که مخالف محجبه شدن دوستانش بود گفتم چرا باید آن وطن فروشی که از بازی در فیلم های دفاع مقدس خود را بزرگ کرد و بعد رفت و در خارج از کشور برهنه شد و به کشور و ارزش های ما خیانت کرد روی امثال تو تاثیر بگذارد. آن دختر هم چادری شد و این کمپین امروز بیشتر از 7 هزار نفر را داشته است که چادری شده اند.

,

وی افزود: در این یک سال بدون حمایت هیچ سازمان، گروه و نهادی و در شرایطی که هیچ کاری هم به من ندادند؛ بیشتر نقاط کشور را رفتم و تلاش کردم بو و عطر حضرت زهرا(س) را در کشور پخش کنم.

,
وی اظهار داشت: از خدا خواسته ام به من عزت، صبر و استقامت بدهد. در این ماه ها هیچ سریالی بازی نکرده ام اما انگار چند سریال و فیلم بازی کرده ام چون تاثیر گذار بوده ام.
,
گلایه چرخنده از توهین ها و شک ها
, گلایه چرخنده از توهین ها و شک ها,
چرخنده با گلایه از برخی نهادها و افراد گفت: تا به حال این حرفها را نگفته ام اما امروز می گویم. طرحم را برای هر سازمان و نهادی که فکرش را بکنید بردم اما بین شوک زدگی عده ای و شک برخی دیگر نسبت به خودم گرفتار شده ام. به چه چیزی شک می کنید من که گرین کارت داشتم؛ موقعیت خیانت داشتم اما برگشتم و حالا دست یاری به سوی شما دراز کرده ام. منافقین و خارج نشین ها بیشتر باورم کرده اند.
,
وی در سخنانی که با گریه هم همراه بود از انواع توهین ها در فضای مجازی و آزار فرزندانش گلایه کرده و با گلایه از کسانی که وی را گوشت قربانی دعوای چادری ها و مانتویی ها کرده اند گفت: من هیچ مشکلی با مانتویی ها ندارم.
,
وی افزود: چرا فقط خانم ها در مورد حجاب مخاطب قرار می دهیم. زهرایی شدن خانم ها باید همراه حیدری شدن مردان باشد. حجاب در کنار غیرت معنی می یابد.
,
چرخنده در مورد اشک های خود گفت: کسی فکر نکند اشک های من از روی ضعف است؛ ما ایستاده می میریم. این حرفها را گفتم چون شاید دیگر هیچ جای دیگر سخن نگویم. دلم را شکسته اند.
,
وی انعکاس معکوس سخنانش در مورد سینما و هنرمندان در جلسه ای در مجلس را مورد انتقاد قرار داده و روایتی از برخورد بد یک طلبه خواهر با وی را که منجر به عدم حضور وی در حوزه علمیه شد؛ مطرح کرده و گفت: چادری ها وظیفه سنگینی دارند.
,
چرخنده با گلایه از عدم همکاری نهادها و دستگاه ها گفت: طی یک سال گذشته تنها مستندی ده قسمت بیست دقیقه ای از شهدای اقلیت های دینی را با همکاری سازمان هنری اوج برای شبکه افق ساخته ام که به دلایل نامشخص پخش نمی شود و در حالی که از تحقیق و کارگردانی تا طراحی صحنه و اجرا و تدوینش برعهده من بوده اما هنوز نیمی از مبلغ قرارداد صد میلیونی را پرداخت نکرده اند. بعد هم می گویند الهام چرخنده میلیاردی پول گرفته است.
,
تا کی قرار است شرمنده شهدا باشیم
, تا کی قرار است شرمنده شهدا باشیم,
وی با اشاره به تکه کلام معروف شهدا شرمنده ایم گفت: این شرمندگی تا کی قرار است بهانه کار نکردن برای شهدا باشد. برای شهدا باید کار کرد.
,
وی افزود: مرا با انواع روش های می زنند. هرچه داشته ام در این راه گذاشته ام. امروز نه امنیت دارم؛ نه می توانم کار کنم.
,
این هنرمند محجبه با اشاره به ریشه داشتن دشمنی ها در کینه از امیرالمومنین در طول تاریخ گفت: امروز هم من را می کوبند چون با رهبری مشکل دارند.
,
وصیت شهید ارمنی دفاع مقدس به خواهرش در مورد حجاب
, وصیت شهید ارمنی دفاع مقدس به خواهرش در مورد حجاب,
چرخنده گفت: من حرف دیگری ندارم. تنها چیزی که به عنوان وصیت می گویم حرف خواهر شهید ارمنی است که از او خواستم خاطره ای تعریف کند که گفت وقتی برادرم به جبهه اعزام می شد و ایام ماه محرم هم بود قسمم داد که حجاب را رعایت کنید.
,
وی افزود: عنوان هایی مثل سفیر حجاب را خارج نشین ها به من داده اند. وقتی می بینم شبکه هایی مثل من و تو علیه من حرف می زنند خوشحال می شوم چون امام (ره) گفت اگر دشمن از شما خوشحال بود جای ناراحتی است.
,
وی با اشاره به جنبش های محجبه شدن بازیگران و حتی مدل های خارجی گفت: حجاب در همه جای دنیا یک ارزش است و نشانه احترام به شخصیت بانوان است.
,
چرخنده درباره تفاوت مانتو و چادر گفت: چادر حجاب برتر است و من اگر خودخواه باشم انتخابش می کنم. هر کسی خود باید انتخاب کند. محجبه هایی را دیده ام که تقوا ندارند اما رکن اصلی تقوا حجاب است.
,
وی در پایان با گلایه از توهین ها و مطالب مطرح شده بر علیه اش گفت: عشق به ائمه در ذات ماست همانطور که حتی مدعیان لائیک بودن هم وقتی اتفاقی می افتد یا علی و یا ابوالفضل و یا حسین و یا امام زمان می گویند. چون ریشه های ما دینی است و باید پشت همدیگر بایستیم.
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه