اخبار داغ

داوود اوغلو: کُردها یک دولت دارند و نام آن جمهوری ترکیه است

داوود اوغلو: کُردها یک دولت دارند و نام آن جمهوری ترکیه است
نخست‌وزیر ترکیه در پاسخ به کسانی که می‌خواهند، کُردها نیز یک دولت داشته باشند، گفت که کُردها دولت دارند و آن جمهوری ترکیه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، «احمد داوود اوغلو» نخست وزیر موقت ترکیه در اظهاراتی گفت: امروز، روز دفاع از ناموس مشترک در ترکیه فرا رسیده است. باید در مقابل تهدیدات و فشارها سرپا بمانیم. این مبارزه، مبارزه بقای وطن و اتحاد این کشور است. برخی ها از خارج و داخل در تلاش هستند تا ترکیه را به هرج و مرج داخلی بکشانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: اگر یک ترکیه قدرتمند وجود نداشته باشد حاکمیت در این سرزمین از بین خواهد رفت. ترکیه تنها نام یک دولت نیست. ترکیه نام یک سلسله با ارزش است که از سلجوقی‌ها و عثمانی‌ها و حتی پیشتر از آن در دوران هجرت پیامبر اسلام تا امروز امتداد پیدا کرده است. سربازان این وطن چه کُرد باشند و چه ترک، باز سرباز این وطن هستند. سنی و علوی هم باشند باز سرباز این مرز و بوم هستند. جمهوری ترکیه دولت یک گروه و هویت خاص نیست این دولت، دولت مشترک همه ما است.

,

نخست‌وزیر ترکیه در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: سوالاتی شده است که «همه دارای دولت هستند، چرا کردها دولت ندارند؟» کسانی که این سوال را مطرح می‌کنند تاریخ نمی‌دانند. کردها یک دولت دارند و نام آن دولت، جمهوری ترکیه است. به غیر از آن کُردها دولت دیگری ندارند. کردها و ترکها در مبارزات استقلال ترکیه برابر بودند. در جنگ چاناک قلعه با هم جنگیده‌اند. من به عنوان یک قونیه‌ای تا چه اندازه در این دولت حق دارم؛ برادران کُردمان در کنار دجله و فرات به همان اندازه از این دولت سهم دارند. تا چه اندازه ترکمن های «بایربوجاک» سوریه برای ما اهمیت دارند کردهای کوبانی، حسکه و اربیل هم برای ما اهمیت دارند.

,

به نوشته «کردپرس»، داوود اوغلو در پایان گفت: ما وقتی آغوش خود را بر روی برادرانمان در کرکوک باز کردیم، عرب و ترکمن و کرد را یکسان در نظر گرفتیم. چرا کردهای کوبانی زمانی که از سوریه فرار کردند مستقیم به ترکیه آمدند؟ زیرا می‌دانند که این سرزمین، سرزمین مادری آنهاست. زیرا می‌دانند که استانبول پایتخت مشترک همه ماست.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه