اخبار داغ

چرایی یک حرکت فرهنگی!؟

درنگی بر رقص شمشیر!

درنگی بر رقص شمشیر!
چند سالی هست مراکز فرهنگی در استانه ماه محرم شروع به تبلیغ برنامه های خود در دهه اول ماه محرم می کنند و هر سال با یک اسم و عنوان جدید، اما امسال حواشی یکی از عناوین انتخابی این حرکتهای فرهنگی باعث شد که وحید ملتجی مسئول مرکز فرهنگی عاشوراییان در یادداشتی به حواشی پاسخ بدهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز، رقص شمشیر از مقابله با هرچه رخوت و سستی و بی قیدی نسبت به آرمان ها و ارزش های الهی پدید آمده است… بالا و پایین آمدن شمشیر در میدان مبارزه با افراط و تفریط در دین ، غوغایی به پا می کند که عاشقان لقای خدواند آن را رقص گونه در آغوش می کشند. نتیجه رقص شمشیر هرچه باشد پیروزی است. احدی الحُسنَیین است. چه بر حسب ظاهر پیروز میدان شوید که فتحی الهی حاصل آمده و در راه ادای تکلیف در فرمان جهاد بوده است و چه شهادت حاصل شود که فوزاعظم است و لقای خداوند را در حالتی پاک و زیبا پدید می آورد. رقص شمشیر از انسان های غیور حاصل می آید. آنان که در هر زمانی با چشمی باز وظیفه خود را از میان دریای بی قیدی و تنبلی و آلوده شدن به روزمرگی های دنیوی تشخیص می دهند و در محدوده شریعت الهی به هر چه در پیرامونشان می گذرد حساسند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

غیرتمندان انسان هایی حساس اند. حساس به آنچه در خانواده شان می گذرد، به آنچه در همسایگی شان و یا محل کار و تحصیل و در نهایت در جامعه و در سراسر گیتی اتفاق می افتد. غیرتمندان حتی از آنکه خلخالی از پای زنی غیر مسلمان در بلادی دیگر ربوده شود در رنج هستند.

,

سلاح غیرتمندان در کارزار رقص شمشیر ، هر چیزی است که بتواند نفوذ دشمن را بر پهنه فکر و قلب جوانان شناسایی کند و با تدبیر و شجاعت و مهارت روشنگر راه آنان و مستضعفان عالم و بندگان مطیع خداوند باشد و اینگونه تیری آتشین است بر دشمنان و معاندان الله. پس ما غیرتمند هستیم: یعنی چشمانمان باز است. جهاد امروز را که جهاد فرهنگی است می بینیم و چونان افسر جنگ نرم با درایت و هوشمندی و با فراگرفتن فنون و مهارت های لازم در گردان مبارزان الله، مدافع حریم فکری و فیزیکی اهل بیت علیهم السلام و ولایت هستیم. با رقص شمشیر دو گروه میانه ای ندارند!

,

ظاهرمذهبان: که گمان می کنند هر رقصی، رقص در میان میکده است و با رقص مرگ که حسین همدانی چند روز قبل به آن نائل آمد بیگانه اند. اینان با شمشیر هم مشکل دارند، چون آن را تنها در دست قمه زنان جاهل دیده اند و فراموش کرده اند که اسلام با شمشیر امیرالمومنین علیه السلام رونق یافت. و اگر روزی قرآن بر سر نیزه شود، شاید حکم به عدم استفاده از آن هم بدهند!

, ظاهرمذهبان:,

مذهب ظاهران: این گروه اساساً دینشان در پستوی خانه هایشان است و از دیپلماسی غیرت و شجاعت و احترام ، تنها احرتام را بر می گزینند، آنهم در ساکت ماندن در قبال هر عربده کشی و زورگویی و انحراف.

, مذهب ظاهران,

مشکل اساسی مذهب ظاهر، ایمانی نفوذ نیافته در قلب است، بنابراین قرابتی هم با مرگ اگاهی ندارند.
اینگونه است که ندای غیرتمندان این است: تیغ در معرکه می افتد و برمی خیزد رقص شمشیر چه زیباست، بیا تا برویم…

,
,

پاورقی:
۱- پیروی راه ولایت در اول قدم فهم و بصیرت می خواهد. بصیرت که نباشد جان همه در عذاب است!حال اینکه بصیرت یعنی چه خود مجالی دیگر می خواهد.
اما در یک جمله بصیرت یعنی فهم بموقع و عمیق دین و جامعه وکلام رهبری و عمل هنرمندانه و هوشمندانه به آن که متاسفانه امروز کمتر شاهد آن هستیم…

,
,
,

والسلام علی عبادالله الصالحین
وحید ملتجی
در آستانه محرم الحرام ۱۴۳۷

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه