اخبار داغ

گزارش تصویری/مردمانی که سخت زندگی می‌کنند ...

گزارش تصویری/مردمانی که سخت زندگی می‌کنند ...
مردم بیش از 200 روستای منطقه فیروزآباد کرمانشاه ضمن محروم ماندن از خیلی امکانات معیشتی همچنان در خانه های کاهگلی و با ابتدایی ترین امکانات زندگی می کنند.
[

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشرق بخش سرفیروزآباد استان کرمانشاه شامل سه دهستان با عناوین "عثمانوند"، "جلالوند" و "فیروزآباد" بوده که دارای 30 هزار نفر جمعیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشرق,


فیروزآباد را می‌توان جزء محرومترین مناطق ایران دانست. روستاهای این منطقه در دامنه کوههای سخت قرار دارد و نبود راه ارتباطی مناسب موجب شده است تا این روستاها با وجود ظرفیت های مطلوب در زمینه گردشگری و کشاورزی، همچنان در محرومیت به سر ببرند.

صورت‌های آفتاب سوخته، اندام لاغر و نحیف، لباسهای چرک و چروک اما لبخندی میهمان‌نوازانه چیزهایی است که در این مناطق به چشم می‌آید و بعد از آن غم نهفته در چشمهاست که با ذکاوت اندکی از سوی مخاطب، حس می‌شود.

این مناطق علاوه بر همه مشکلات خاص خود از نظر بهداشت در وضع بسیار بدی به سر می‌برد. بیماری‌هایی از قبیل عفونت‌های دستگاه گوارشی، مالاریا، هپاتیت و بیماری‌های چشمی به دلیل مصرف آب غیر بهداشتی در بین آنها به وضوح دیده می‌شود.

 در اطراف خانه‌های کاهگلی انواع و اقسام زباله‌های خانگی به چشم می‌خورد که محل بازی کودکان نیز هست. در این مناطق چهره زشت فقر و محرومیت به خوبی نمایان است. مشاهده کودکان و بزرگسالانی با پاهای برهنه، چهره خاک آلود، پوست سوخته و ضعف قوای جسمانی همه حکایت از محرومیت و فقر این افراد دارد.

,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

عکس: مشرق

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه