اخبار داغ

سعیدی :

فرش ایران همانند بنز آلمان

فرش ایران همانند بنز آلمان
رییس فراکسیون فرش با اشاره به اینکه فرش ایرانی را در دنیا همانند بنز آلمان می شناسند گفت: قرار بر این شد که در لایحه دولت فرش به لیست صنایع معاف از مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار؛  روز گذشته هیأتی به نمایندگی از اتاق بازرگانی تبریز در کمیسیون اجتماعی مجلس حضور یافتند تا  با همفکری اعضای کمیسیون و دیگر مسئولین به  بررسی مشکلات و ارائه راهکارهایی  در حل آنها در  حوزه صنعت فرش و چرم آذربایجان شرقی بپردازند. این جلسه که در سفر اخیر اعضای کمسیون اجتماعی مجلس قرار آن بسته شده بود مهمامانی همچون رییس سازمان تامین اجتماعی  و رییس  واردکنندگان فرش آلمان از ایران نیز در آن حضور داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار,

 

,
در همین رابطه محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با مثبت شمردن این جلسه در گفتگو با تبریز بیدار به تشریح اهم تصمیمات اخذ شده در این جلسه پرداخت.
,

 

,
نخستین موضوعی که در این جلسه مورد ارزیابی قرار گرفت مشکلات حوزه صنعت چرم و کفش آذربایجان شرقی بود که نماینده مردم تبریز در این رابطه به خبرنگار تبریز بیدار گفت: به دلیل کمبود چرم خام در کشور تصمیم گرفته شد که با دعوت از رییس سازمان دامپزشکی کشور موانع ورود چرم خام برطرف شود تا صنعت چرم و کفش در آذربایجان شرقی جانی دوباره به خود بگیرد.
,

 

,

فرش ایران همانند بنز آلمان

,
رییس فراکسیون فرش در ادامه به تصمیمات اتخاذشده در حوزه فرش در این جلسه  اشاره کرد و گفت : از آنجا که در لیست صنایع معاف مالیات بر از ارزش افزوده فرش وجود ندارد برای حمایت از این هنر صنعت ماندگار ایرانی قرار بر این شد که با دولت رایزنی شود و فرش هم در لیست لایحه مذکور گنجانده شود  و در بودجه سال ۹۵ لحاظ شود.
,

 

,
سعیدی  با یادآوری مشکلات صادرات  فرش و ضرورت برند سازی برای فرش ایرانی به سخنان رییس واردکنندگان فرش آلمان از ایران در این جلسه اشاره کرد و اظهار داشت : در اروپا ایران را با نام فرش می شناسند سپس با نام خود ایران، همانطور که ما ایرانی ها آلمان را با نام بنز می شناسیم سپس خود آلمان؛ فلذا ضروری است با برند سازی برای فرش ایرانی این هنر صنعت ایرانی را از مهجوریت خارج کنیم زیرا در غفلت چند ساله ایران در بازارهای جهانی چین و هندوستان با نام فرش ایرانی بازار را قبضه کرده اند. 
,

 

,
خبرنگار تبریز بیدار درباره  تاثیر احداث موزه فرش در تبریز برای رونق بازرگانی نظر ایشان را جویا شد که سعیدی پاسخ داد: قطعا این مهم سبب رونق فرش ایرانی می شود چون باید در کنار تجاری سازی در بسترهای گردشگری این هنر صنعت ایران به جهانیان بیش از پیش معرفی شود ولی باید زمینه های ورود بازرگانان خارجی برای صاردات فرش ایران فراهم شود.
,

 

,
رییس فراکسیون فرش در واکنش به اظهارت برخی دولتمردان  پس از ثبت جهانی تبریز به عنوان شهر جهانی فرش مبنی بر آماده بودن زیرساخت ها برای توسعه و صاردات فرش اظهار کرد: شاید در برخی حوزه ها زیر ساخت ها آماده باشد ولی همچنان در حوزه های دیگر مشکلات وجود دارد. مشکلات صادر کنندگان همچنان به قوت خود باقی است. امروزه  بالا بودن هزینه های تولید و مواد اولیه و رکود حاکم بر بازار برخی بافندگان  را ادامه کار منصرف کرده است. مهمترین مشکل در حیطه ساختار نبود مدیریت متمرکز برای رسیدگی به مشکلات حوزه فرش و صنایع دستی می باشد در حالی که قسمتی به عنوان مرکز ملی فرش ایران زیر نظر وزارت صنعت و تجارت فعالیت میکند از رسیدگی به مشکلات  امتناع می کند.
,

 

,
سعیدی در پایان به مکاتبه با ریاست جمهور برای تشکیل سازمانی مستقل برای رسیدگی به مشکلات حوزه فرش خبر داد.
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه