اخبار داغ

در استقبال و تشییع شهید همدانی

همدانی‌ها حق "سردار شهید" را ادا کردند/ پاداش زیبای پروردگار در پایان یک عمر مجاهدت خالصانه

همدانی‌ها حق "سردار شهید" را ادا کردند/ پاداش زیبای پروردگار در پایان یک عمر مجاهدت خالصانه
این روزها حال و هوای عجیبی در شهر دیده می شود؛ تاریخ ورق خورده و درست به 30 سال پیش بازگشته ایم؛ به سال هایی که رنگ و بوی جهاد و شهادت داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نافع، حالا این روزها دوباره شهر منقلب شده، دوباره خبر از امام(ره) و انقلاب و شهادت است؛ دوباره جوان ها صف بستند برای به تصویر کشیدن روایت زیبایی از جنس ایثار، اما این بار نه در میدان نبرد و در برابر دشمن که در استقبال از ایثارگر بزرگ و فرمانده دلاور روزهای سخت نبرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

این روزها همه از هم سبقت می گیرند؛ مسابقه می دهند تا از قافله عقب نمانند، می خواهند کاری انجام دهند؛ می خواهند نامشان در طومار دوستداران "حاج حسین" ثبت شود.  

,

"حاج حسینی" که بهترین سال های جوانی اش را به پای انقلاب و ملت تمام کرد؛ حالا " محبوب" دل های جوان ها شده، جوان هایی که جنگ را در کتاب ها خوانده اند و روزهای ایثار و مقاومت را  در ک نکرده اند.

,

" حاج حسین همدانی" نامی آشنا برای همه ما است؛ مردی که هرچه داشت در طبق اخلاص نهاد و تقدیم انقلاب کرد؛ مردی که عطر شهدا را به همراه داشت؛ مردی "بصیر" و "سرباز" رهبر بود.

,

مردی که مجاهدت هایش زبانزد خاص و عام است حتی دشمنان که او را از "نخبگان بزرگ سپاه پاسداران انقلاب" می خواندند؛ مردی که سال ها در خط مقدم دفاع از اسلام و انقلاب بود و مردی که روایتگر روزهای حماسه و مقاومت بود؛ پس از یک عمر "مجاهدت خستگی ناپذیر" به آرزوی دیرینه اش رسید و در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) شهد شهادت نوشید.  

,

جمعه 17 مهر بود که خبری فوری از رسانه ها  منتشر شد؛ واقعیتی تلخ که ناچار به پذیرشش شدیم" سردار همدانی مدافع حرم و از فرماندهان بزرگ سپاه در عملیات مستشاری در سوریه به شهادت رسید.

,

به دنبال این خبر، سراسر ایران در اندوهی عمیق فرو رفته و در سوگ " حاج حسین" گریستند.

,

درهمدان نیز که زادگاه این سردار دلاور بود از ساعات آغازین صبح، جلسات برنامه ریزی با حضور مسئولان ارشد استان شامل فرمانده سپاه، نماینده ولی فقیه، استاندار، فرماندار و سایر مسئولان تشکیل و ستاد استقبال و تشییع پیکر مطهر سردار شهید همدانی تشکیل شد.

,

اصحاب رسانه نیز از همان ساعات اولیه برای معرفی شخصیت والای این فرمانده بزرگ، همه تلاش خود را به کار گرفتند و زندگی نامه، تصاویر، خاطرات و پوسترهای زیبایی از سردار در رسانه ها منتشر شد.

,

شبکه های اجتماعی نیز که این  روزها بسیاری از مردم به ویژه جوانان را در حلقه عضویت خود جای داده از این قافله عقب نمانده و حتی پرشور و بیشتر از منابع رسمی به انتشار مطالب مرتبط پرداختند.

,

در استان همدان نیز دو شبکه با عنوان "ستاد استقبال" و "ستاد تشییع" از سردار همدانی تشکیل شد که اخبار و تصاویر جلسات و پس از آن استقبال و تشییع را به صورت لحظه ای منتشر می ساخت.

,

همدانی ها یکپارچه برای استقبال و قدردانی از سردار همدانی قیام کردند تا بار دیگر تصویر زیبایی از قدردانی این ملت از مجاهدان و قهرمانان ولایی خود را در تاریخ پر افتخار استان به یادگار بگذارند.

,

گرچه در روزهای اول، اتفاق و تغییر ملموسی در شهر صورت نگرفته بود و کمی نگرانی از طرف مردم و فعالان فرهنگی و رزمندگان دفاع مقدس و رفقای سردار احساس می شد؛ اما از ساعات پایانی روز یکشنبه 18 مهر با پیگیری ستاد استقبال مرکب مسئولان استان و حضور چشمگیر جوانان، بسیجیان، پاسداران و سایر قشرها، کار طراحی و نصب پوسترها و بنرها در سطح شهر آغاز شده و تا نیمه شب نه تنها مسیر فرودگاه تا حسینیه ثارالله سپاه که سراسر شهر پر از تصاویر شهید همدانی شد.

,

حرکتی تحسین برانگیز که برخاسته از روح انقلابی این ملت بود و جای قدردانی دارد و در یک کلام می توان  گفت: " همدان غرق عزا شد و همدانی ها سنگ تمام گذاشتند" و همدانی الحق والانصاف حق یک عمر مجاهدت " حاج حسین همدانی" را در حد وسع و توان ادا کردند.

, .,

در آیین استقبال و تشییع سردار سرلشکر همدانی نیز تصاویر زیبایی از تجدید میثاق امت با آرمان های والای انقلاب رقم خورد که در نوع خود و در تاریخ استان بی نظیر بود و وصفش در این مجال نمی گنجد.

,

پایان سخن اینکه سردار سرلشکر همدانی که بهترین و زیباترین مدال افتخار را از رهبر معظم انقلاب گرفت و او را "رزمنده قدیمی" خطاب کرد نه تنها در دوران زندگی اش که با شهادتش نیز انقلابی بزرگ در دل ها پدید آورد و بار دیگر خاطره روزهای حماسه و مقاومت در بین مردم تداعی شد و این پایان یک عمر مجاهدت خالصانه در پیشگاه پروردگار و در مسیر دفاع از حق و خداوند متعال این گونه پاداداشش را عطا فرمود.

,

سمیه مظاهری

,

پایان پیام/پ

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه