اخبار داغ

نمایندگان بیدار!

نمایندگان بیدار!
دلیل غیبت 34 نفر از نمایندگان خانه ملت در بررسی طرحی به این مهمی و اثرگذار چیست؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار شهریار ، مجلس شورای اسلامی در ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است.  مجلس را باید بخش مهمی از  تجلی نقش مردم در مدیریت کلان کشور به حسای آورد و بررسی کارنامه دوره های مختلف مجلس شورای اسلامی به وضوح نشان می دهد که عملکرد خوب یا بد مجلس تا چه حدی می تواند در سرنوشت کشور مفید و یا مضر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار شهریار, مجلس شورای اسلامی در ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است.  مجلس را باید بخش مهمی از  تجلی نقش مردم در مدیریت کلان کشور به حسای آورد و بررسی کارنامه دوره های مختلف مجلس شورای اسلامی به وضوح نشان می دهد که عملکرد خوب یا بد مجلس تا چه حدی می تواند در سرنوشت کشور مفید و یا مضر باشد.,

قسمی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ابتدای فعالیت هر دوره از این نهاد می خورند پیمانی است که با توده های مردم و آرمان های اسلام و انقلاب و خون سرخ شهدا می بندند تا حافظ منافع کشور و البته حوزه انتخابیه خودشان باشند.

,

در روزهای گذشته شاهد بزرگترین چالش سیاسی مجلس نهم در طول فعالیت چهارساله اش بودیم. بررسی برجام و طرح اقدام مشترک و متقابل دولت مهمترین بحث چند روز گذشته مجلس بوده است و در این  موضوع تحلیل ها و نظرات متنوع و متفاوتی از سوی کارشناسان مختلف ارائه شده است. آنچه که به نظر جالب توجه می رسد آمار جالب توجه رای دهندگان به این موضوع می باشد.

,

مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ نماینده دارد.

,

تعداد نمایندگان حاضر در  بحث برجام و اقدام متقابل دولت ۲۵۶ نفر بوده است!

, ۲۵۶,

غائبین در جلسه ۳۴ نفر

, غائبین در جلسه ۳۴ نفر,

آرای موافق ۱۳۹

, آرای موافق ۱۳۹,

آرای مخالف ۱۰۰

, آرای مخالف ۱۰۰,

آرای ممتنع ۱۲

, آرای ممتنع ۱۲ ,

 

,

حال سوال اینجاست که دلیل غیبت ۳۴ نفر از نمایندگان خانه ملت در بررسی طرحی به این مهمی و اثرگذار چیست؟

,

اینکه  تعدادی از نمایندگان به طرحی مانند برجام واقدام  متقابل دولت رای ممتنع داده اند نشان از بی اهمیت بودن موضوع برای آن ها دارد؟

,

آیا می توان نتیجه گرفت کسانی که رای ممتنع به طرح اقدام متقابل دولت داده اند قدرت تحلیل و بررسی موضوعات سرنوشت ساز کشور را ندارند؟

,

در طول این دو سال تمامی ظرفیت رسانه ملی و مطبوعات داخلی ، سایت های خبری ، تریبون های رجال سیاسی و … معطوف به امر مذاکرات بوده است و یک بررسی نسبی هم می تواند موضع ما را در قبال برجام و توافقات هسته ای روشن کند. و اینکه نماینده ای در مجلس بعد از دو سال هنوز نمی داند که موافق توافق هسته ای انجام شده است یا مخالف آن جای تاسف که نه؛ جای بسی گریه و شیون دارد!

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه