اخبار داغ

کودتای لبخند!

کودتای لبخند!
آمریکایی ها زبان سیاست را خوب می دانند، کی لبخند بزنند، کی تحریم کنند ، کی اخم کنند ولی متاسفانه این دیپلمات های ما هستند که دوسال است مدام در حال لبخند زدن هستن و نمی دانند که با لبخند خود زمینه را برای نفوذ دشمن فراهم کرده اند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چندی قبل و در بحبوحه نشست روسای جمهور کشورهای مختلف در سازمان ملل صحبت هایی از باراک اوباما و جان کری مطرح شد که کمتر به آن پرداخته شد، در حالی که این سخنان مهم و قابل تامل از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جای بحث بسیار زیادی را باقی گذاشت .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اوباما در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: شعار "مرگ بر آمریکا" برای ایرانیان نه شغل ایجاد می‌کند و نه امنیت را افزایش می‌دهد. او گفت، اگر ایران مسیر خود را تغییر دهد از مزایای آن بهره خواهد برد.

, شعار "مرگ بر آمریکا" برای ایرانیان نه شغل ایجاد می‌کند و نه امنیت را افزایش می‌دهد. او گفت، اگر ایران مسیر خود را تغییر دهد از مزایای آن بهره خواهد برد, .,

جان کری نیز در مصاحبه با بی بی سی بیان داشت: فکر می کنم (برای بهبود روابط ایران و آمریکا) همه می توانند با تغییر لحن و کم کردن از شعار ها شروع کنند. اول از همه شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" . داشتن نقشه ای برای نابودی اسرائیل به این روند کمکی نمی کند.

, فکر می کنم (برای بهبود روابط ایران و آمریکا) همه می توانند با تغییر لحن و کم کردن از شعار ها شروع کنند. اول از همه شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" . داشتن نقشه ای برای نابودی اسرائیل به این روند کمکی نمی کند, .,

همانطور که ملاحظه کردید یک تقسیم کار کاملا دیپلماتیک بین رئیس جمهور و وزیر امور خارجه امریکا رخ داده است و آن هم زدن بنیان استکبار ستیزی و ظلم ناپذیری انقلاب اسلامی است که مظهر این زیر بار نرفتن نیز شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل است . این سخنان یک پیام مشخص به مردم ایران دارد و آن اینکه که اگر شما این شعارها را کنار بگذارید به رفاه مادی خواهید رسید . در اوایل دولت تدبیر و امید مسئله هسته ای به صورت یک بحران به نمایش درآمد که باید ظرف چند ماه حل میشد تا مردم به رفاه مادی می رسیدند حال دیدیم که مسئله هسته ای نیز به ظاهر حل شد ولی خبری از چرخیدن چرخ اقتصاد مملکت نیست و فقط شعار بود و شعار بود و شعار.

,

دولتمردان آمریکایی در حال فتح سنگر به سنگر ارزش های ما هستند و آن این است که روزی چرخ هسته ای ما را با ساده لوحی داخلی ها متوقف کردند و الان هم در حال فتح سنگر دیگری هستند . این فتح سنگر به سنگر به وضوح در صحبت های اخیر رهبری معظم دیده می شود : آنها به دنبال تغییر محاسبات مسئولان و تغییر افکار مردم درخصوص مسائل انقلابی، دینی و مصالح ملی کشور هستند. (دیدار با فرماندهان نیروی دریایی سپاه مهرماه 94)

, دولتمردان آمریکایی در حال فتح سنگر به سنگر ارزش های ما هستند و آن این است که روزی چرخ هسته ای ما را با ساده لوحی داخلی ها متوقف کردند و الان هم در حال فتح سنگر دیگری هستند . این فتح سنگر به سنگر به وضوح در صحبت های اخیر رهبری معظم دیده می شود : آنها به دنبال تغییر محاسبات مسئولان و تغییر افکار مردم درخصوص مسائل انقلابی، دینی و مصالح ملی کشور هستند. (دیدار با فرماندهان نیروی دریایی سپاه مهرماه 94), .,

این هشدار های رهبری متاسفانه با سهل اندیشی و ساده نگری مسئولان دولتی مواجه شده است، به طوری که رهبر انقلاب دیروز و در دیدار با مدیران صداوسیما نیز این مسئله را به شکل دیگری تکرار کرد : جنگ نرم فقط مخصوص ایران نیست اما در موضوع ایران، هدف اصلی از این جنگ نرمِ فکرشده و حساب‌شده، استحاله‌ی جمهوری اسلامی ایران و تغییر باطن و سیرت، با حفظ صورت و ظاهر آن است. آنها به‌دنبال تأثیرگذاری بر مردم و تغییر طیف وسیعی از باورهای آنان به‌ویژه جوانان و نخبگان هستند که باورهای اعتقادیِ دینی، سیاسی و فرهنگی مردم از جمله این باورها است

, .,

این صحبت های امام امت از آن جهت مهم است که حقایق سیاست و رویدادهای سیاسی در این دوسال اخیر تغییر سیرت را نشان می دهد . چه در آنجا که بصورت اتفاقی دو رئیس جمهور با یکدیگر تلفنی صحبت میکنند و چه در آنجا که وزیر خارجه با اوباما بصورت اتفاقی ! دست می دهد و صحبت می کند.

,

دولتمردان باید بدانند و آگاه باشند که کشورهایی که در زیر یوغ آمریکا هستند چه سرنوشتی را داشتند که همین مسئله نیز در صحبت های دیروز رهبری مطرح شد: مقایسه وضعیت جمهوری اسلامی با کشورهایی که 4دهه در زیر سایه آمریکا زندگی کرده اند نشان می‌دهد که تسلیم، چه نتایجی دارد و ایستادگی به چه خیرات و پیشرفت‌هایی منجر می‌شود.

, .,

آمریکایی ها زبان سیاست را خوب می دانند، کی لبخند بزنند، کی تحریم کنند ، کی اخم کنند ولی متاسفانه این دیپلمات های ما هستند که دوسال است مدام در حال لبخند زدن هستن و نمی دانند که با لبخند خود زمینه را برای نفوذ دشمن فراهم کرده اند .

,

انتهای پیام/ حمید احدی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه