اخبار داغ

آغاز آزمایشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن

آغاز آزمایشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن
طرح آزمایشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۴ از امروز آغاز و تا ۴ آذر در حوزه های نمونه اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی مرکز آمار ایران ، در همه استانها اما به صورت محدود و به دو شیوه اینترنتی و همچنین از طریق مراجعه حضوری و با استفاده از تبلت اجرا خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,

هدف اصلی طرح آزمایشی سرشماری ، کاهش خطا و شناخت مشکلات احتمالی در سرشماری اصلی و پیدا کردن نقاط ضعف و شناخت مشکلات اجرایی و فنی و رفع نواقص احتمالی موجود در سرشماری اصلی است.

,


در طرح آزمایشی سرشماری معمولاً مناطق محدودی در کشور انتخاب می‏شود تا با اجرای سرشماری در فضای کاملاً واقعی و عینی بتوان به مشکلات اجرایی و فنی پی برد و نواقص موجود را برطرف کرد.

,
,
,

حوزه های مورد آزمایش در این سرشماری به این شرح است : شهرستان میناب در استان هرمزگان ، شهرستان دهلران در استان ایلام ، شهرستان بندر ترکمن در استان گلستان، شهرستان آبیک در استان قزوین و یک حوزه 1200 خانواری در دیگر استان ها.

,


همچنین در شهر تهران، سرشماری آزمایشی به روش اینترنتی در منطقه 3 شهرداری، اجرا خواهد شد.

,
,
,

در شهرستانهای میناب، دهلران،بندر ترکمن و آبیک و همچنین منطقه 3 شهرداری تهران، سرشماری آزمایشی به روش اینترنتی از امروز تا چهارم اذر  وحضوری از چهارم آبان تا چهارم آذر  اجرا می شود.

,


در شیوه اینترنتی، سرپرست یا مطلع ترین عضو خانوار با مراجعه به اینترنت فرم سرشماری را تکمیل می کند.

,
,
,

تکمیل فرم های سرشماری از طریق اینترنت و بدون مراجعه مامور سرشماری، گامی بزرگ در راه کاهش هزینه های کشور است و نیازی به مراجعه مامور سرشماری به خانوار نیست وخانوارها خودشان فرمها را پر می کنند.

,


مرکز آمار ایران نیز به منظور قدردانی از همکاری کسانی که اطلاعات خانوار خود را به صورت اینترنتی در سامانه سرشماری ثبت می کنند، جوایز ارزنده ای در نظر گرفته است که به قید قرعه اهدا خواهد شد.

,
,
,

مراجعه حضوری نیز به این معنی است که ماموران سرشماری به جای استفاده از فرمهای کاغذی، با استفاده از تبلت به خانوارها مراجعه و اطلاعات را جمع اوری می کنند.

,


استفاده از تبلت به جای فرم های کاغذی و همچنین سرشماری اینترنتی برای اولین بار در سرشماری عمومی نفوس و مسکن استفاده می شود.

,
,


سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395، هشتمین سرشماری نفوس و مسکن کشور است که سال آینده در کشور اجرا خواهد شد و اجرای آزمایشی آن امسال است.

,
,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه