اخبار داغ

وزیر بهداشت:

عقیده برخی‌ها بر عقیم کردن زنان با رفتارهای پرخطر جنسی است/شرع و قانون اجازه عقیم‌سازی را نمی‌دهد

عقیده برخی‌ها بر عقیم کردن زنان با رفتارهای پرخطر جنسی است/شرع و قانون اجازه عقیم‌سازی را نمی‌دهد
وزیر بهداشت با بیان اینکه برخی‌ها معتقدند زنانی که در معرض اقدامات پرخطر جنسی هستند را باید عقیم‌سازی کرد، گفت: ما معتقدیم تا زمانی که مجوز شرعی و قانونی نباشد، نمی‌توان عقیم‌سازی را انجام داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه دیدار با مشاوران امور زنان دستگاه‌های اجرایی و در جمع خبرنگاران گفت: در موضوع احداث بیمارستان‌های جامع خدمت به زنان، وزارت بهداشت و دولت تسهیلات درنظر گرفته و معافیت‌های مالیاتی را قائل می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هاشمی در پاسخ به این سؤال که آیا توقف برنامه‌های پیشگیری از بارداری موجب صدمه به جامعه از طریق زنانی که رفتارهای پرخطر جنسی دارند، نمی‌شود، گفت: در این مورد برخی‌ها معتقدند که دولت باید زنانی که رفتارهای پرخطر جنسی دارند و یا در معرض آن هستند را عقیم‌سازی کند، اما ما می‌گوییم تا زمانی که مجوز شرعی نداشته باشیم و قانون اجازه ندهد، نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

,

وزیر بهداشت ادامه داد: عقیده شخصی من این است که با آموزش، تأمین شغل و مراقبت و نگهداری صحیح از این افراد می‌توان مانع رفتارهای پرخطر شد و دیگر نیازی به عقیم‌سازی نداشته باشیم.

,

وی افزود: باید به دلایلی که موجب شده که زنان به این ورطه بیفتند توجه کنیم و به جای پرداختن به معلول، علت را بررسی و برطرف کنیم. در کل، هر اقدامی که می‌خواهیم انجام دهیم، اگر با دستور شرع مقدس تعارض داشته باشد، باید به مراجع تقلید مراجعه کرده و به صورت قانونی و شرعی در مورد آن عمل کنیم.

,

هاشمی در مورد سقط جنین نیز گفت: این موضوع برای کسانی که سلامتی‌شان در معرض خطر باشد در قانون حفظ شده و آنچه که قانون توسط مجلس مصوب کرده باید اجرا شود.

,

وزیر بهداشت در مورد غربالگری بیماری‌های غیرواگیر در زنان گفت: بیماری‌های غیرواگیر برای زنان و مردان تفاوتی ندارد و در شبکه بهداشت به صورت فعال انجام می‌شود، به طوری که در دو استانی که پزشک خانواده اجرایی شده است، به صورت استانی و منظم انجام می‌شود، اما برنامه کشوری روی کاغذ است و هنوز اجرایی نشده است.

,

هاشمی در مورد نیاز بازماندگان فاجعه منا به مراقبت‌های بهداشت روان گفت: هر کمکی که سازمان حج و زیارت بخواهد ما انجام می‌دهیم، گرچه مسئولیت مستقیم در ارتباط با این افراد نداریم، اما همه دستگاه‌های ما افتخار می‌کنند که اگر خدمتی هست، ارائه دهند.

,

وی خاطرنشان کرد: قبول دارم چنین اتفاقی در خانواده‌ها موجب افسردگی و پرخاشگری می‌شود که نیاز به مشاوره دارد، اما این خود بازماندگان هستند که باید راضی به رضای خدا شوند و بدانند که آرامش از دست‌رفته‌شان در کنار حرم امن الهی بالاترین آرامش است.

,

وی تأکید کرد: وزارت بهداشت همه نوع خدماتی را که تصور کنید در اختیار این افراد قرار می‌دهد.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه