اخبار داغ

گزارش

گردشگری صنعتی درآمد زا و به صرفه/ زنجان با 1500 جاذبه تاریخی+تصاویر

گردشگری صنعتی درآمد زا و به صرفه/ زنجان با 1500 جاذبه تاریخی+تصاویر
گردشگری صنعتی در آمد زا و پر طرفدار است که برنامه ریزی در این زمینه می تواند موجب رونق این صنعت در کشور شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا, رونق صنعت گردشگری در گرو عوامل مختلفی است و توسعه فرهنگ گردشگری و جذب گردشگر یکی از مهم‌ ترین دغدغه‌ های هر جامعه ای محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

 در آمد زا بودن صنعت گردشگری موجب توجه جدی به این مسئله شده و کشورهای مختلفی در این راستا گام بر می دارند، استان زنجان نیز به دلیل داشتن جاذبه های تاریخی و فرهنگی متعدد می تواند به عنوان یکی از قطب های صنعت گردشگری کشور ایران باشد.

,

گردشگری زنجان

, گردشگری زنجان,

 

,

 همه فعالیت‎هایی که در حوزه گردشگری انجام می‌ شود به منظور رفع کاستی و توسعه این فرهنگ است و اگر قرار است گردشگری از سال 2020 به بعد به عنوان اقتصاد اول جهان در درآمد‎های منطقه ‌ای باشد، باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

,

برای توفیق در زمینه گردشگری باید به نیاز گردشگر توجه جدی شود و برنامه‌ ریزی لازم برای استفاده از این صنعت صورت گیرد، گردشگری صنعتی با جاذبه است که دلایل مختلفی برای رونق آن وجود دارد، یکی از مهم ‌ترین خواسته‌ های گردشگران رعایت احترام و برخورد مناسب است که باید به صورت جدی مورد توجه باشد.

,

 

,

*راهنمایان تور از عوامل جذب گردشگر

, *راهنمایان تور از عوامل جذب گردشگر,

 راهنمایان تور یکی از عوامل جذب گردشگر محسوب می ‎شوند که ضروری است با تقویت این بخش و استفاده از راهنمایان در مناطق گردشگری از فرصت حضور گردشگران به خوبی استفاده شود و با انتقال گوشه‌ ای از فرهنگ، آداب، رسوم و معرفی جاذبه‌ ها این صنعت را رونق داد.

,

 به نظر می‌رسد تا زمانی که میزان توقف گردشگر در مناطق گردشگری به حد نصاب لازم نرسد، گردشگری به عنوان صنعتی اقتصادی نمی ‌تواند مورد توجه باشد، تامین نیازهای گردشگران در زمان توقف مهم است و برای افزایش زمان توقف گردشگران باید راه ‌های بهتری اندیشیده شود.

,

 

,

گردشگری زنجان

, گردشگری زنجان,

 

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز بر ضرورت اقتصادی بودن جاذبه‌ ها در زنجان تاکید دارد و معتقد است تا زمانی که در شهر سلطانیه توقف گردشگر به 8 تا 9 ساعت نرسد، گردشگری سلطانیه اقتصادی نمی‏‌ شود.

,

یحیی رحمتی با بیان اینکه پازل شهر تاریخی سلطانیه هنوز تکمیل نشده است، یادآور شد: این شهر دارای جاذبه‌ های دیگر تاریخی است که باید با مطالعات کارشناسی کشف شود.

,

 

,

*سلطانیه سایت بزرگ گردشگری استان زنجان

, *سلطانیه سایت بزرگ گردشگری استان زنجان,

وی شهر سلطانیه را به عنوان سایت بزرگ گردشگری استان معرفی کرد و گفت:  آثار این شهر هنوز در زیر خاک مدفون است.
این مسئول با اشاره به حضور گردشگران خارجی در سال جاری در زنجان از افزایش حضور گردشگران در زنجان خبر داد و گفت: باید از چنین ظرفیت‎هایی برای افزایش درآمد گردشگری استان استفاده شود.

,
,

 

,

گردشگری زنجان

, گردشگری زنجان,


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: امسال با برنامه ریزی های انجام شده میزان حضور گردشگر در زنجان افزایش یافته است.

,
,

رحمتی ادامه داد: گردشگران کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی از جاذبه های تاریخی شهر زنجان بازدید کرده اند و تا پایان سال نیز این بازدیدها ادامه دارد.

,

 

,

*وجود 1500 جاذبه گردشگری در زنجان

, *وجود 1500 جاذبه گردشگری در زنجان,

استان زنجان با داشتن بیش از یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی از استان‌ های مهم گردشگری کشور محسوب می ‌شود که این مهم عاملی برای جذب گردشگران به استان زنجان است،معرفی ظرفیت ‌های بناهای تاریخی و گردشگری استان فرصت مناسبی برای بازدید گردشگران از جاذبه‌ های بی‌ نظیر استان زنجان را فراهم می‌ کند.

,

همچنین وجود 36 روستای هدف گردشگری در استان زنجان ظرفیت قابل توجهی برای معرفی به گردشگران خارجی است که باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

,

 

,

, ,

وجود جاذبه‎های تاریخی و طبیعی در این روستاها موجب شده تا در کنار تنوع اقلیمی، همجواری با استان گیلان و مسیرطبیعی زنجان ماسوله برای طبیعت‌گردی از ظرفیت‌های گردشگری آنها بیشتر استفاده شود،وجود گروه‎های کوهنوردی، وجود رودخانه قزل‎اوزن و ساماندهی حاشیه آن نیز از عواملی مهم برای توسعه اینگونه گردشگری محسوب می‌شود.

,

به نظر می‌رسد در زمینه توسعه و رونق گردشگری باید به جوامع محلی توجه ویژه شود،گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های مختلف همواره با مردم روبه رو می‌شوند و منش و رفتار مردم بومی تاثیر بسزائی در آشنایی گردشگران با روحیات و اخلاقیات مردم آن سرزمین دارد، در توجه به جوامع محلی و هماهنگی با آنان برای جذب گردشگر، توسعه گردشگری رونق بیشتری می‌یابد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه