اخبار داغ

در نوزدهمین نشست تخصصی شهر اندیشی مطرح شد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت بافت های ناهمگون/ تمامی دستگاه های اجرایی نسبت به نصب ساترا اقدام کنند

ضرورت استفاده از ظرفیت بافت های ناهمگون/ تمامی دستگاه های اجرایی نسبت به نصب ساترا اقدام کنند
نوزدهمین نشست تخصصی شهر اندیشی به مناسبت روز جهانی شهرسازی بعد از ظهر امروز در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اصفهان بیدار، حجت اله غلامی در این نشست با بیان اینکه ریشه شهر و شهرسازی را باید در انقلاب صنعت جستجو کرد، افزود: از آن زمان بود که هرج و مرج در روند افزایش جمعیت شهرها ایجاد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اصفهان بیدار،,  ,

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در ابتدای قرن ۲۰ بود که طرح های جامع در اروپا شروع شد و تا اندازه ای ساماندهی شهرهای اروپایی شکل گرفت اما در شهرهای ایران این امر با یک تاخیر ۵۰ ساله شروع شد.

,

وی تصریح کرد: متاسفانه ما راه شهرساران اروپایی را پیمودیم و بنا بر این شاهد تعارض هایی در تدوین قوانین خود در شهرها شدیم.

,

غلامی بیان کرد: بعدها طرح های جامعی برای حل مشکلات ارائه شد اما این طرح ها نتوانستند تامین کننده نیازهای شهری باشند و هر روز وضع شهرها بدتر شد.

,

وی با بیان اینکه قطعا جبران این مشکلات در یک هفته حل نخواهد شد، افزود: در روزهای اولیه پیروزی انقلاب یکی از دغدغه های کشور موضوع شهرسازی بود و توجهات به سوی حلبی آبادها، شیرآبادها، مفت آبادها و … بود اما امروز شاهدیم پس از این همه سال تنها اسم مفت آباد به همت آباد تغییر پیدا کرده و اگر وارد یکی از این مناطق شویم پی به عمق فاجعه خواهیم برد که برنامه ریزی خاصی برای خروج این مناطق از وضعیت موجود ریخته نشده است.

,

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در حال حاضر ۷ هزار هکتار بافت فرسوده از این مناطق مصوب مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری هستند اما ۱۴ هزار هکتار از زمین های این مناطق به تصویب نرسیده اند و از میانگین خدمات شهری در این مناطق کمتر از حد معمول است.

,

وی ابراز کرد: همه هنر ما بعد از انقلاب در ایجاد شهرهای جدید مانند بهارستان، فولادشهر، مجلسی و … خلاصه شد که مورد نقد و بررسی زیادی است چرا که ما راهمان را به بیراهه کشاندیم.

,

غلامی با انتقاد شدید به مسکن مهر تاکید کرد: مسکن های مهر بدون بررسی فرهنگی، اجتماعی و … ساخته شدند و باید منتظر سونامی برای مواجهه با این پدیده در آینده باشیم.

,

وی هنر شهرسازان را هدایت مدیریت شهری عنوان کرد و در ادامه گفت: سکونتگاه های غیررسمی و روستایی از دیگر پدیده های شهرهای ما است اما آخرین پدیده بافت های ناهمگون هستند که از گذشتگان به ما رسیده اند و باید حداکثر استفاده را از آن ها برد که نمونه عینی آن ها پادگان ها، سیلوها، کارخانجات تخریب نشده هستند و برای شروع این امر کارخانه ریسباف اصفهان در نظر گرفته شده است.

,

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه سند ملی بازآفرینی تصویب شده و سند استانی بازآفرینی شهری تدوین شده است، گفت: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که به ازای هر سال ۱۰ درصد از فضاهای شهری بازآفرینی شوند تا بتوانیم طی ۱۰ سال تحولی در ساختار فضای شهری ایجاد کنیم.

,

sh

, sh, sh,

* تمامی دستگاه های اجرایی ملی و استانی نسبت به نصب ساترا اقدام کنند

,

مسعود صفاری پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان در ادامه اظهار کرد: آمایش سرزمین، ارزیابی نظام مند عوامل طبیعی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … به منظور یافتن راهی برای تشویق و کمک به جامعه بهره برداران در انتخاب گزینه های مناسب برای افزایش و پایداری توان سرزمینی در جهت برآورد نیازهای جامعه است.

,

وی افزود: ضوابط ملی طرح آمایش سرزمین در سال ۹۴ توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تدوین شده و قواعد آن در راستای تحقق سازمان فضایی مطلوب و ارتقای بهره وری از سرزمین و یکپارچه سازی آماده شده است

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با بیان اینکه استقرار سامانه هوشمند ساترا پایه و اساس تدوین آمایش سرزمینی است، بیان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی ملی و استانی موظفند به منظور بهره برداری از امکانات، تصمیم گیری و رصد توسعه سرزمین نسبت به نصب و راه اندازی سامانه ارزیابی ساترا که یکی از ارکان توسعه پایدار است، اقدام کنند.

,

وی با تشریح طرح آمایش سرزمین، اضافه کرد: برخی از واحدهای صنفی شهر اصفهان که چهره زیبای شهر را تحت تاثیر قرار می دهند، نیاز به اصلاح دارند تا در آینده ای نزدیک شاهد توسعه و پیشرفت شهر در زمینه های گردشگری، فرهنگ و صنایع دستی و توسعه علم و فناوری باشیم.

,

s2

, s2, s2,

سید احمد عاملی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان پیش از سخنرانی غلامی؛ به بیان مطالبی در حوزه شهرسازی پرداخت.

,

s3

, s3, s3,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه