اخبار داغ

پنهان کاری در مورد اعضای هیئت نظارت بر اجرای برجام/

چرا اسامی اعضای هیئت ناظر بر اجرای برجام اعلام نمی‌شود؟/بی اطلاعی مجلس از هیئتی که فقط "شمخانی" و "عراقچی" از تشکیل آن باخبرند

چرا اسامی اعضای هیئت ناظر بر اجرای برجام اعلام نمی‌شود؟/بی اطلاعی مجلس از هیئتی که فقط "شمخانی" و "عراقچی" از تشکیل آن باخبرند
تشکیل هیئت نظارت بر اجرای برجام، امری است که پس از نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور در خصوص برجام به عهده شورای عالی امنیت قرار گرفت.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تشکیل هیئت نظارت بر اجرای برجام، امری است که پس از نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور در خصوص برجام به عهده شورای عالی امنیت قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

این هیئت که مدت‌ها بود تشکیل آن به فراموشی سپرده شده بود، باعث شد تا عده‌ای زیادی از نمایندگان مجلس به عدم تشکیل هیئت نظارت بر اجرای برجام واکنش نشان بدهند و از شورای عالی امنیت بخواهند که در تشکیل این هیئت تعجیل کند.

,

 

,

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت در حاشیه نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به پرسش خبرنگاران در این خصوص گفته بود اعضای این شورا در جلسه چهارشنبه(20آبان) مشخص خواهند شد.

,

 

,

روز گذشته(شنبه) عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در گفت‌وگو با دانا در خصوص زمان و نحوه اطلاع رسانی در مورد اعضای هیئت نظارت بر برجام، اظهار داشت: در این باره از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی باید سوال بپرسید و آنها در جریان موضوع قرار دارند.

,

 

,

وی همچنین در خصوص نفرات مشخص شده در لیست هیئت نظارت بر برجام نیز عنوان کرد: در این باره نیز قرار است دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اطلاع رسانی ها را انجام دهد.

,

 

,

از قرار معلوم اعضای هیئت نظارت بر اجرای برجام مشخص شده‌اند اما معلوم نیست چرا شورای عالی امنیت از انتشار لیست اسامی اعضای این هیئت امتناع می‌کند.

,

 

,

اما این سکوت شورای عالی امنیت فقط به رسانه‌ها ختم نمی‌شود و حتی نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون امنیت ملی هم از اسامی اعضای هیئت نظارت بر اجرای بی‌اطلاع هستند.

,

 

,

به طور مثال در همین باره سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به دانا گفت که از این موضوع بی اطلاع است.

,

 

,

سوالی که در این میان پیش می‌آید این است که آیا هیئت نظارت بر اجرای برجام تشکیل شده یا نه؟ اگر این هیئت تشکیل شده چرا شورای عالی امنیت از انتشار لیست اسامی اعضای آن امتناع می‌کند؟ و اگر این هیئت تاکنون تشکیل نشده است، دلیل بی‌توجهی این شورا به دستور رهبری چیست؟

,

 

,

این سکوت شورای عالی امنیت در شرایطی ادامه دارد که علی اکبر صالحی شب گذشته(شنبه) از جمع‌آوری تعدادی از سانتریفیوژهای نطنز خبر داده است و این موضوع به معنی اجرای برجام است، اما اجرای برجام با نظارت کدام نهاد انجام می‌شود؟

,

 

,

بهتر است که شورای عالی امنیت ملی به این سکوت‌ پایان دهد و با شفاف‌سازی در خصوص اعضای هیئت نظارت بر اجرای برجام و نحوه نظارت این هیئت بر اجرای برجام، زمینه را برای سواستفاده‌های دشمنان انقلاب اسلامی فراهم نکند.

,

انتهای پیام/نج

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه