اخبار داغ

از بازار خودرو در اصفهان چه خبر؟

تاملی بر طرحی که نیامده رفت!/ بازار ملتهب خودروی اصفهان در هفته ای که گذشت

تاملی بر طرحی که نیامده رفت!/ بازار ملتهب خودروی اصفهان در هفته ای که گذشت
آیا مسئولانی که بدون حساب و کتاب خودرو وارد بازار می کنند فکری هم به حال ترافیک و شلوغی خیابان ها و جاده ها، آلودگی هوا و سایر آلودگی های زیست محیطی و حتی بنزین و سوخت لازم برای این همه خودرو کرده اند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اصفهان بیدار، حول و حوش زمان تصویب برجام بود که حرف و حدیث های زیاد در مورد واردات کالا نُقل محافل شده بود، در این میان مردمی که مدت ها بود منتظر کاهش قیمت کالاهای داخلی یا ورود کالاهای وارداتی از جمله خودرو بودند به تب و تاب افتادند؛ تا اینکه در اولین قدم خودروسازها که در چند سال اخیر قیمت های خود را با شیب تند بالا برده بودند، به فکر چاره افتاده تا مبادا با ورود خودروهای خوش آب و رنگ خارجی و یا ارزان قیمت چینی بازارشان کساد شود و مردم تمایلی به خرید تولیداتشان را از خود نشان ندهند و در همین راستا با رایزنی های صورت گرفته با بانک مرکزی طرح فروش خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی را مطرح کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اصفهان بیدار,

حالا با گذشت یک هفته از شروع این طرح اعلام شد که این طرح که قرار بود تا شش ماه به طول بیانجامد متوقف شد و دلیل آن نیز نبود خودروی کافی در پارکینگ های ایران خودرو و سایپا عنوان شد و در این بین هم بانک مرکزی اعلام کرد که منابع مالی مورد نیاز برای اعطای وام خودرو تا سقف ۱۱۰ هزار دستگاه را تامین خواهد کرد.

,

در اولین قدم روز جمعه همین هفته بود که سری به بازار خرید و فروش خودرو در اصفهان زدیم تا ببینیم اوضاع از چه قرار است؛ وقتی از خیابان ورودی بازار داخل شدیم از همان ابتدای کار متوجه شدیم که این هفته بازار نسبت به هفته های گذشته رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است و با انبوه خودرو و جمعیت مواجه شدیم. بسیاری از افراد به جمعه بازار خودروی اصفهان آمده بودند تا خودروی خود را فروخته و از تسهیلات دولت برای خرید خودرو استفاده کنند. در همین بین به چند نفر از فروشندگان خودرو صحبت کردیم.

,

فروشنده خودروی ال ۹۰ می گفت که قصد دارد اتومبیل خود را با قیمت خوبی بفروشد و سپس با وام ۲۵ میلیون تومانی خودرویی دیگر بخرد و مازاد پول خود را صرف کار دیگری کند.

,

فروشنده دیگری که صاحب پراید بود می گفت که قصد دارم در این شرایط پراید خود را بفروشم و با تسهیلات اختصاص یافته به خودرو اتومبیل بهتری مانند سمند یا پژو ۲۰۶ خریداری کنم.

,

اما وقتی نظر برخی از این افراد که اکثرا از قشر متوسط جامعه بودند را جویا شدیم، دیدیم که بیشتر آن ها تمایلی را به خرید خودروهای چینی به دلیل نداشتن کیفیت و نبود قطعات یدکی نداشته و یا توانایی خرید خودروی وارداتی با کیفیت بالا را ندارند و مجبورند که خودروی داخلی تهیه کنند.

,

روز بعد از آن سری به نمایندگی های مجاز ایران خودرو زدیم. اکثر افراد ثبت نام کننده در طرح خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی کسانی بودند که یا خودرو نداشته و منتظر افت قیمت خودرو بوده اند و یا کسانی بودند که به تازگی قصد رانندگی در خیابان ها را داشته و حالا آمده بودند تا خودرویی خریداری کرده و سری در میان سرها در بیاورند.

,

یکی از خانم هایی که برای ثبت نام آمده بود می گفت که پدرم خودرو دارد اما من که به تازگی گواهینامه رانندگی گرفته ام، فرصت را غنیمت دانسته و برای استفاده از این تسهیلات که شاید دیگر موقعیتش پیش نیاید اقدام می کنم تا خودروی شخصی داشته باشم.

,

در این میان افراد بخت برگشته ای نیز هستند که روز جمعه به قصد خرید خودرو با تسهیلات اتومبیل قبلی خود را فروختند تا با پول خود کاسبی کنند اما این طرح به طور ناگهانی متوقف شد.

,

نکته قابل تامل دیگر این طرح این است که آیا مسئولانی که بدون حساب و کتاب خودرو وارد بازار می کنند فکری هم به حال ترافیک و شلوغی خیابان ها و جاده ها، آلودگی هوا و سایر آلودگی های زیست محیطی و حتی بنزین و سوخت لازم برای این همه خودرو کرده اند یا قصد دارند طرح های دیگری به جز طرح زوج و فرد کردن خودروها راه بیاندازند؟ شاید هم قرار است در آینده هر خودرو مجاز باشد تنها یک روز هفته در خیابان ها تردد کند!!! شاید هم مسئولین در زمان بروز بحران تصمیم دیگری اتخاذ کنند!!!

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه