اخبار داغ

عراق بلندترین برج جهان را می‌سازد +عکس

عراق بلندترین برج جهان را می‌سازد +عکس
برج «عروس خلیج» در شهر بصره عراق با ارتفاع 1152 متر با پیشی گرفتن از برج خلیفه دوبی،‌ بلندترین ساختمان دنیا خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که عربستانی‌ها قصد داشتند با ساخت برج «المملکه» تا سال 2019 میلادی ساخت بلندترین ساختمان جهان را به نام خود ثبت کنند، اما حالا کشور عراق اعلام کرده در تلاش است با ساخت برج «عروس خلیج» به ارتفاع 1152 متر در شهر بصره، با کنار زدن برج خلیفه امارات میزبان بلندترین ساختمان جهان باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

 کمپانی عراقی - انگلیسی «AMBS» که مسئولیت ساخت برج «عروس خلیج» را برعهده گرفته اعلام کرده است که ارتفاع تنها هدف آنها نخواهد بود و قصد دارند در این پروژه عظیم عمرانی شهری عمودی با 230 طبقه احداث کنند که در آن چهار برج با ارتفاع‌های گوناگون به هم مرتبط هستند.

,

 

,

همچنین طبق برنامه‌ریزی برج «عروس خلیج» در شهر بصره عراق نه تنها شامل ادارات و هتل و ساختمان‌های معمولی خواهد بود‌، بلکه دارای سیستم حمل و نقل ویژه،‌ مدرسه‌، کلینیک، محله‌های گوناگون است و سطح بزرگی از فضای عمومی در پایین برج‌ها نیز مسقف خواهد بود.

,

 

,

به گزارش گاردین‌، اگر تصویر ذهنی شما از شهر بصره منطقه‌ای جنگ زده در سال 2003 همزمان با ورود نیروهای آمریکای و انگلیسی است باید ذهن خود را به‌روز کنید‌؛ بصره این روزها شهری موفق و نسبتا صلح‌آمیز است و بیشتر شبیه به کویت است تا بغداد. ماشین‌های مدرن در همه جاده‌ها دیده می‌شوند و همچنین یک هتل پنج ستاره و یک استادیوم بزرگ ورزشی اخیرا در این شهر افتتاح شده و دولت نیز مشغول کار بر روی طرح‌های بزرگ برای توسعه شهر است که پروژه برج «عروس خلیج» در مرکز آن قرا ردارد.

,

«عروس خلیج» لقبی بود که پیش از این به شهر بصره به عنوان یکی از زیباترین و بین‌المللی‌ترین شهرهای منطقه خلیج فارس داده می‌شد‌، پیش از این که صدام به جان جمعیت عمدتا شیعه آن بیافتد.

,

 

,

هنوز مکان مشخص و تاریخ تکمیل برج «عروس خلیج» اعلام نشده، اما «مارکوس دآندرس»، معمار این پروژه بزرگ عمرانی معتقد است ساخت این برج از جمله خبرهای نادر مثبت درباره عراق در چند سال اخیر است و اگر شما اکنون به آنجا بروید متوجه خواهید شد که مردم زندگی عادی می‌خواهند و دوست دارند به زندگی خود ادامه دهند.

,

بلندترین ساختمان های جهان

,

, ,

 

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه