اخبار داغ

آشنایی با چهره‌های نخبه بسیج/

گفت‌وگو با فرمانده‌ بسیجی که 45 دختر را محجبه کرد

گفت‌وگو با فرمانده‌ بسیجی که 45 دختر را محجبه کرد
فرمانده نمونه پایگاه مقاومت حضرت مرضیه(س) ناحیه بهارستان تهران گفت: محجبه شدن 45 نفر از بانوان و دختران محل با برنامه‌های بسیج، مساعدت و حمایت از پایان‌نامه‌ها یا پروژه‌های دانشگاهی دارند، حمایت از دختران نخبه در عرصه‌های گوناگون همچون هنری و علمی و ورزشی و قرآنی، از فعالیت‌هایی است که براساس آن به عنوان پایگاه نمونه انتخاب شدیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج جامعه زنان، زهرا گنج‌خانی یکی از فرماندهان نمونه پایگاه مقاومت بسیج است از این رو به مناسبت آغاز هفته بسیج مصاحبه‌ای با این فرمانده صورت گرفته است که از نظرتان می‌گذرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اینترنتی بسیج جامعه زنان,

زهرا گنج‌خانی دارای مدرک کارشناسی سطح 2 حوزه ، مربی صالحین، مربی عقیدتی در حوزه، ناحیه و استان تهران است ضمن اینکه به عنوان فرمانده نمونه پایگاه حضرت مرضیه (س) حوزه مطهره ناحیه بهارستان استان تهران انتخاب شدند.

,

وی در خصوص نحوه ورود به تشکل مردمی بسیج اظهار داشت: درسال 76 وارد بسیج شدم و از سال 79 رسماً به عنوان یکی از اعضای فعال و شورای پایگاه کار خود را در بسیج شروع کردم و از سال 86 نیز به عنوان سرپرست پایگاه و از سال 87 مسئول پایگاه در خدمت بسیجیان بودم.

,

گنج خانی بیان کرد: از سال 89 تاکنون پایگاه حضرت مرضیه (س) هرساله به عنوان یکی از پایگاه‌‌های برتر معرفی شده است که به فضل الهی در سطح کشور هم به عنوان پایگاه نمونه کشوری معرفی شد.

,

وی به فعالیت های انجام شده در این پایگاه مقاومت اشاره کرد و افزود: در تمامی فعالیت ها لطف خدا شامل حال ما بود و هست البته تمامی بسیجیان این همت را داشته و دارند. چرا که آنچه ما انجام داده ایم در بسیج همان است که دیگر بسیجیان با عشق و شور انجام می‌دهند.

,

این فرمانده پایگاه مقاومت بیان کرد: اما آنچه می توانم از فعالیت‌های پایگاه بگویم این است که مأموریت‌های بسیج در پایگاه الحمدلله به صورتی صحیح انجام گرفته است؛ جذب بیش از حجم ابلاغی ، داشتن حلقات صالحین فعال، پویا و فعالیتهای فرهنگی در زمینه های مختلف به خصوص حجاب و عفاف،جنگ نرم و شهدا ء و برگزاری همایش ها و نشست‌های عمومی جهت ارتقاء حیا و عفت از جمله فعالیت های پایگاه مقاومت ما به شمار می‌رود.

,

گنج خانی، برگزاری کلاسهای قرآنی در سطوح مختلف، تقویت نقش زنان در اقتصاد مقاومتی با برگزاری کلاسهای آموزشی، مشاوره جهت اشتغال زایی جوانان با حمایت خانواده های بسیجی درمحل مثل تأسیس موسسه قرآنی و فرهنگی با القاء تفکر بسیج،ترویج معروفات مانند اقامه نماز جماعت و یا دیدار با خانواده شهدا و جانبازانی که وضع و موقعیت مناسب ندارند، فعالیت‌های اردویی و تفریحی و جذب اعضای جدید به بسیج و پذیرش مسئولیت درون گروهی و برون گروهی به اعضا، و ارتباط چهره به چهره با افرادی که دارای رذائل اخلاقی هستند، نخبه پروری در زمینه های علمی و قرآنی و هنری و فرهنگی مانند جشنواره خوارزمی و یا رتبه های برتر کنکور در طی این سالها و برگزیده شدن بسیجیان در مسابقات هنری و ورزشی،کسب رتبه‌های برتر در فضای مجازی و وبلاگ نویسی از دیگر فعالیت‌ها پایگاه مرضیه(س) است.

,

وی در ادامه این مطلب اضافه کرد: تربیت افسران جنگ نرم و فعالیت مناسب تبلیغی با ارائه تفکر بسیج در این فضا ،تربیت خبرنگار و راوی راهیان نور، مشاوره تحصیلی و ازدواج و خانواده به اهالی شهرک، برگزاری نشست و همایش هایی با الگوگرفتن از منویات حضرت امام خامنه ای پیرامون سبک زندگی اسلامی، افزایش جمعیت و جنگ نرم در سطح شهرو محل، ساختن مستند، فیلم و کلیپ توسط بسیجیان پایگاه و اکران آنها در پایگاه و مسجد،برگزاری اتاق فکر جهت ارائه راهکارهای کاربردی برای مقابله با آسیبها و تهدیدات موجود از دیگر برنامه ها بود.

,

گنج خانی ادامه داد: مانورهای فرهنگی در شهرک با حضور خواهران در حیطه عفاف و حجاب،حمایت از ایده های عفاف و حجاب از طرف غیربسیجیان و جذب آنها در بسیج، محجبه شدن نزدیک به 45 نفراز بانوان و دختران محل در طی این سالها با برگزاری برنامه های بسیج  با دعوت از آنها،برطرف کردن رذائل اخلاقی دختران جوان و نوجوان محل با مشاوره و ارتباط چهره به چهره توسط پخش فیلم های سینمایی برای کودکان و نوجوانان و اکران فیلم هایی برای جوانان و بزرگسالان بجای بردن به سینما ، مساعدت به دانشجویانی که قصد نوشتن پایان نامه یا پروژه های دانشگاهی دارند، حمایت از دختران نخبه در عرصه های گوناگون همچون هنری و علمی و ورزشی وقرآنی، از دیگر فعالیت های ما به شمار می رود که بر اساس انجام آنها به عنوان پایاه نمونه انتخاب شدیم.

,

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه بسیج زنان تا چه اندازه می‌تواند در مهار فتنه‌های دشمن خصوصا جنگ نرم و فرهنگی موثر بشند، گفت: این جنگ بیشتر باورها و خانواده را نشانه گرفته است، ابزارهای فرهنگی و ارتباطاتی پیشرفته در حال حاضر از ابزارهای فتنه جویی در دست دشمن است از  این رو جامعه اسلامی در دفاع و مقابله با دشمن باید از همه امکانات بهره گیرد و در جنگ نرم به حکم مقابله به مثل "فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم واتقوالله ان الله مع المتقین" عمل کند.

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه