اخبار داغ

پزشک جوان پاسارگادی که تعهد را مقدم بر تخصص می داند+تصاویر

پزشک جوان پاسارگادی که تعهد را مقدم بر تخصص می داند+تصاویر
علیرضا نکویی در طول یک سالی که در شهرستان پاسارگاد حضور دارد بین مردم و مراجعین و بیماران شهرستان به عنوان یک پزشک خوش برخورد؛مهربان و وظیفه شناس شناخته می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از طنین پاسارگاد، این روزها که مباحث زیادی از جمله برخورد نامهربانانه و پر از غرور و همچنین دریافت زیرمیزی ازسوی برخی پزشکان به داغ ترین خبرها تبدیل شده، هستند پزشکانی که با سفر به مناطق محروم آن هم با تیم و تجهیزات کامل، کمر همت برای خدمت به نیازمندان جامعه بسته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طنین پاسارگاد,

خوشبختانه اینگونه حرکتهای جهادی و منش انسانی سال‌هاست در بین برخی اعضای جامعه پزشکی کشور شکل گرفته است و در سال‌های اخیر به دلیل فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم و بالارفتن هزینه خدمات پزشکی، این قبیل فعالیت‌ها ارزش والاتری به خود گرفته است که مصداق بارز آن عملکرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

,

از این رو ارائه خدمات برخی پزشکان و رفتن آنها به مناطق محروم و دورافتاده و ویزیت و درمان رایگان برای افراد نیازمند در کشور کاری شایسته قدردانی است.

,

هنوز کسانی هستند که به علل مختلف توان مراجعه به پزشک را ندارند، اما این نارسایی ها از نگاه موشکافانه برخی از پزشکان این سرزمین دور نمانده و پزشکانی دریادل کارهای بزرگی را در مناطق محروم انجام می دهند.

,

دکتر علیرضا نکویی یکی از همین پزشکان بسیجی و جهادگر است. وی متولد 1366 در شیراز است. او اینک یک پزشک جوان می باشد که یک سالی است به عنوان پزشک خانواده در شهرستان پاسارگاد فعالیت دارد.

,

وی در طول یک سالی که در شهرستان پاسارگاد حضور دارد بین مردم و مراجعین و بیماران شهرستان به عنوان یک پزشک خوش برخورد؛مهربان و وظیفه شناس شناخته می شود و در عرصه‌ پزشکی به جهاد می‌پردازد و با حضور در مناطق محروم و روستانشینان و عشایران،از این راه به کسب اهداف متعالی‌اش نائل می شود.

, در عرصه‌ پزشکی به جهاد می‌پردازد و با حضور در مناطق محروم و روستانشینان و عشایران،از این راه به کسب اهداف متعالی‌اش نائل می شود. ,

در این مجال گفت‌ و گوی طنین پاسارگاد با پزشک جوان و فرهیخته را خواهید خواند. اما همچون او‌ در این سرزمین کم نیستند؛ پیاده کردن تفکر بسیجی در سنگر علم و دانش و خدمت به محرومان ما را به مصاحبه با او کشاند. اگرچه شلوغی اوقات دکتر نکویی، بارها این مصاحبه را به تأخیر انداخت، اما خوشحالیم که سرانجام با خلوص و تواضع دکتر، مجال این گفت‌ و گو حاصل شد.

,

دکتر علیرضا نکویی از انگیزه ی خود در انتخاب شغل پزشکی اینطور می گوید: انگیزه من از انتخاب رشته پزشکی و پزشک شدن خدمت به مردم، گره گشایی از مشکلات مردم و علاقه ای که به این رشته داشتم می باشد و اعتقاد دارم که این کار یعنی پزشکی در صورت اجرای درست آن ثواب زیادی می تواند داشته باشد.

,

نکویی می گوید: سعی کردم در رشته پزشکی از اشخاصی الگو بگیرم که توانسته اند خدمتی صادقانه به مردم وجامعه داشته باشند مانند پروفسور مجید سمیعی و دکتر خدا دوست که انسانیت آنها به مراتب بیشتر از علم آنها دیده شده است.

,
, ,

این پزشک جوان ادامه می دهد: علم صرفا مهم نیست اما چیزی که می تواند این علم را بارور و ماندگار کند رفتار و نحوه تعامل با مردم یک جامعه است که در علم پزشکی می تواند برخورد و نوع رفتار با یک بیمار باشد چرا که نحوه رفتار من به عنوان یک پزشک می تواند بسیار کار گشا  و البته برای یک بیمار حیاتی باشد.

,

وی از طعم شیرین خدمت به افراد محروم می گوید و ادامه می دهد:خدمت کردن به افراد یک منطقه محروم نشاط و انگیزه ای به انسان می دهد که برای بنده با هیچ چیز جایگزین نمی شود و با موارد مالی هم قابل قیاس نیست چرا که لبخند رضایت و دعای خیر هیچ رقیبی ندارد و این موضوعات برایم بسیار  مهم می باشد.

,

دکتر نکویی می گوید:برای بنده خدمت به مردم وبه ویژه محرومان هم از بعد انسانی است و هم از جهت اعتقادی و برایم رضایت امام زمان که حی و حاضر و ناظر بر اعمال ماست از همه چیز مهمتر است و جایگاه ویژه ای دارد.

,
, ,

وی می گوید: خصوصیت یک پزشک خوب تعهد آن است، به هر حال حرفه پزشکی بسیار خطیر می باشد و مسولیت مهمی است که باید به نحو احسن از پس آن بر آییم و در این حرفه مسولیت پذیر بودن بسیار مهم است.

,
علیرضا نکویی امیدوار است بتواند در رشته رادیولوژی ادامه تحصیل بدهد و تخصص بگیرد که خدمت بیشتری به مردم جامعه خود در این زمینه ارائه بدهد.
,

 علیرضا نکویی از جمله پزشکانی است که با سن بسیار جوانش می تواند الگوی تعهد، رفتار و برخود با بیمار باشد، بیماری که هنگامی وارد مطب دکتر می شود دردهای زیادی دارد و یک پزشک طبق منشور  اخلاق پزشکی باید آن را به خوبی درک کند چرا که یک پزشک می تواند با برخورد مهربانانه و شایسته دردهایش را تسکین دهد که در این زمینه به گفته بیماران و مراجعین دکتر نکویی، وی با سن جوان خود و تجربه کم و البته دلی دریایی توانسته این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارد.

,

 
, ,
,

 
, ,
,

 
, ,
,

 
, ,
,

 
, ,
,
, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه