اخبار داغ

باامضا تفاهم‌نامه صورت گرفت؛

همکاری سازمان بهزیستی و بسیج جامعه زنان برای تأسیس و تقویت مهدهای مساجد سراسر کشور

همکاری سازمان بهزیستی و بسیج جامعه زنان برای تأسیس و تقویت مهدهای مساجد سراسر کشور
تفاهم‌نامه تأسیس، گسترش و تقویت مهدهای مساجد در سراسر کشور به امضا رئیس سازمان بهزیستی کشور و رئیس سازمان بسیج جامعه زنان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج جامعه زنان، صبح امروز با حضور انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور و مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان، تفاهم‌نامه تأسیس، گسترش و تقویت مهدهای مساجد در سراسر کشور به امضا رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به امضا تفاهم‌نامه فوق اظهار داشت: این تفاهم‌نامه در راستای ایجاد و گسترش مهدهای مساجد و تقویت ارتباط جامعه با مساجد به امضا رسید است.

,

وی با اشاره به ظرفیت سازمان بسیج خاطر نشان کرد: این سازمان پتانسیل و ظرفیت خوبی در ابعاد مختلف اقتصادی،‌فرهنگی، سیاسی دارد و می‌توان از شرایط موجود این سازمان برای توسعه کشور استفاده کرد.

,

محسنی گفت:‌ بسیج کاربردهای زیادی دارد که از ان جمله می‌توان به فعالیت‌های اجتماعی، آموزشی، سیاسی آن اشاره کرد ضمن اینکه این سازمان در محرومیت‌زدایی و کارهای عمرانی اقدامات خوبی را انجام داده است.

,

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به همکاری این سازمان با سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: در این زمینه بنا داریم از ظرفیت بسیج در مساجد به نحو مطلوب‌تری استفاده کنیم و به همین جهت تفاهم‌نامه‌ای جهت تأسیس، گسترش و تقویت مهدهای مساجد در سراسر کشور با سازمان بسیج به امضاء رسید.

,

محسنی بندپی با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت بر اساس آموزه‌های دینی تصریح کرد: نقش زنان به برکت انقلاب در عرصه‌های اجتماعی گسترش یافته است و ما می‌توانیم از این ظرفیت به نحو مطلوب‌تری استفاده کنیم.

,

وی با اشاره به سیاست‌های سازمان بهزیستی در خصوص توسعه مهدهای کودک تصریح کرد: بهزیستی متولی مهدهای کودک درسطح کشور است و به همین جهت توجه ویژه‌ای را به آموزش در مهدهای کودک دارد و در همین راستا از ظرفیت دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کند.

,

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به مفاد و تبصره‌های تفاهم‌نامه تأسیس، گسترش و تقویت مهدهای مساجد در سراسر کشور گفت: هم اکنون 2500 مهد در مساجد فعال شده‌اند که امیدواریم با این تفاهم‌نامه تعداد آنها در آینده افزایش یابد.

,

محسنی بندپی گفت: تفاهم‌نامه اشاره شده در 10 ماده تبصره تهیه و تنظیم شده است که هر دو سازمان (سازمان بسیج مستضعفین - سازمان بهزیستی کشور) ملزم به اجرای مفاد تفاهم‌نامه هستند.

,

وی در خصوص سرفصل‌های مواد تفاهم‌نامه تصریح کرد: موضوع تفاهم‌نامه، اهداف تفاهم‌نامه، نحوه اجرای طرح مهد مسجد، تعهدات بسیج، تعهدات سازمان بهزیستی، حل اختلاف بین طرفین، بازبینی  تفاهم‌نامه، نحوه نظارت بر اجرای تفاهم‌نامه و مدت تفاهم‌نامه از جمله مواد در نظر گرفته شده در تفاهم‌نامه بین بسیج و سازمان بهزیستی است.

,

گفتنی است، مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور نیز در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از همکاری‌های سازمان بهزیستی در خصوص راه‌اندازی مهدهای مساجد گفت: سازمان بسیج زنان در زمینه‌های  مختلف به ویژه حوزه نونهالان فعالیت‌های جدی را آغاز کرده است که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی حلقه‌های صالحین و همچنین مهدهای قرآنی و مساجد اشاره کرد.

,

وی گفت: سازمان بسیج زنان به دلیل اهمیت تعلیم و تربیت و همچنین وجود خلاء‌های موجود در کشور وارد عرصه راه‌اندازی مهدهای مساجد شده است که امیدواریم بتوانیم با همکاری سازمان بهزیستی کشور تعداد مهدهای قرآنی را افزایش دهیم.

,

اصلانی گفت: بخش عظیمی از جمعیت ما را در مساجد نونهالان تشکیل می‌دهند و ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت و پتانسیل دستگاه‌های مختلف اقدامات لازم را برای آموزش، تعلیم و تربیت این نونهالان انجام دهیم.

,

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به همکاری این سازمان با سازمان بهزیستی کشور گفت: در پی راه‌اندازی مهدهای مساجد جلساتی با مسئولان سازمان بهزیستی برگزار شد و نهایتاً تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین این دو سازمان آماده و وظایف هر یک از نهادها روشن شده است و انشاءالله بتوانیم با هم‌افزایی سازمان‌های اشاره شده گام‌های خوبی در حوزه نونهالان برداریم.

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه