اخبار داغ

«پرچم سرخ» تا اربعین منتشر می شود؛

گفتگو با جوانترین خواننده ضدآمریکایی/ تا حنجره‌ام توان دارد ضدآمریکا می‌خوانم

گفتگو با جوانترین خواننده ضدآمریکایی/ تا حنجره‌ام توان دارد ضدآمریکا می‌خوانم
خواننده اثر سراب آئین گفت: مرگ بر استکبار اعتقاد من است. اعتقاد من می گوید همه برابرند و کسی حق زورگویی ندارد، پس تا زمانی که این حنجره توان خواندن داشته باشد ضد آمریکا خواهم خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرخبر، محمدقاسم کریمی، خواننده ارزشی که لقب جوانترین خواننده ضد آمریکایی کشور را به خود اختصاص داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرخبر,

 

,

کریمی متولد شهریور 1375، اهل ساری و دانشجوی کارشناسی فیزیک مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد است.

,

 

,

آقای کریمی چه شد که به موسیقی روی آوردید؟

, آقای کریمی چه شد که به موسیقی روی آوردید؟,

در حقیقت از دوران کودکی می خواندم و شروعش هم از کلاس های قرآن مادرم بود. علاقه ام در هیئت های مذهبی شهر به شکل مداحی ادامه پیدا کرد، تا بعد از چند سال در دوم دبیرستان تصمیم گرفتم موسیقی کار کنم.

,

 

,

از زمانی که خودم را شناختم به هنر علاقه داشتم و موسیقی را دنبال می کردم اما شرایط به صورتی بود که نمی دانستم چطور وارد این عرصه شوم و از کجا شروع کنم، تا اینکه یکی از دوستانم اولین آهنگ خود را منتشر کرد و من هم با پیگیری راه ورود به دنیای موسیقی را یاد گرفتم.

,

 

,

چه سبکی را برای فعالیت انتخاب کرده اید؟

, چه سبکی را برای فعالیت انتخاب کرده اید؟,

هنوز نتونسته ام سبکی که مد نظرم هست را پیدا کنم. قالبا سبک کارهایم از موسیقی پاپ پیروی می کند اما دنبال یک نوآوری هستم، مثلا تلفیق چند سبک از موسیقی که نیاز به زمان دارد و با تولید آثار متعدد و آزمون و خطاهایی که انجام می دهم امیدوارم بتوانم آثار موسیقی کاملا ارزشی تولید کنم.

,

 

,

چرا به فکر یک نوآوری در موسیقی هستید؟

, چرا به فکر یک نوآوری در موسیقی هستید؟,

به نظرم موسیقی ارزشی باید یک تفاوتی با بقیه آثار موسیقی داشته باشد. صرفا با یک شعر ارزشی نمی شود موسیقی ارزشی تولید کرد.

,

 

,

دلیل ورود شما به موسیقی ارزشی چیست؟

, دلیل ورود شما به موسیقی ارزشی چیست؟,

دلیل ورود من به وادی موسیقی ارزشی، یک جور احساس مسئولیت بود. من در خانواده ای کاملا مذهبی بزرگ شده ام که برای این انقلاب جنگیده اند و این روحیه را در من هم دمیده اند. خدا را شکرگزارم بابت این اتفاق، طبیعتا با رشد در چنین خانواده ای انسان خود را در برابر خون هایی که برای حفظ انقلاب و ارزش ها ریخته شد مسئول می داند، پس من هم باید علمم، هنرم، وجودم و هر چه که دارم را در این راه صرف می کردم و این شد که بعد از ورود به موسیقی این عرصه را انتخاب کردم.

,

 

,

با چه ساز هایی کار کرده اید؟

, با چه ساز هایی کار کرده اید؟,

اولین سازی که یاد گرفتم پیانو بود اما هدفم نوازندگی پیانو نبود و فقط در حد نیازم یاد گرفتم و ادامه ندادم، هدفم نوازندگی ساز تار است که به تازگی شروع کرده ام و ادامه خواهم داد.

,

 

,

برخورد خانواده تان با ورود شما به دنیای موسیقی چطور بود؟

, برخورد خانواده تان با ورود شما به دنیای موسیقی چطور بود؟,

اواخر دبیرستان بودم که تصمیم من برای خوانندگی جدی شد، یعنی زمان امتحانات نهایی، خانواده ام به شدت به درس اهمیت می دادند و به همین دلیل هم با فعالیت در موسیقی مخالف بودند، پدرم تا زمان پخش اولین آهنگم مخالفتش ادامه داشت اما مادر به من اعتماد کرد و بعد از امتحانات نهایی با اینکه کنکور داشتم شدیدا حمایتم کرد و اولین مشوقم بود، هنوز هم بزرگترین حامی و مشوقم مادر است.

,

 

,

تا کنون چند اثر از شما پخش شده است؟

, تا کنون چند اثر از شما پخش شده است؟,

تا کنون سه اثر با نام های سراب آیین، مهمانی عشق و اوج گمنامی از من پخش شده است.

,

 

,

"سراب آیین" اولین اثری بود که منتشر شد با موضوع آمریکاستیزی در چارچوب مذاکرات هسته ای، آهنگسازی و تنظیم این کار با مجتبی قلی نژاد و شعر عذرا رشید نژاد بود که اردیبهشت امسال منتشر شد.

,

 

,

اثر "مهمانی عشق" با موضوع ماه مبارک رمضان بود که آهنگسازی این کار بر عهده امیرحسین طیبی و تنظیم آن برعهده هادی احمدی بود.

,

و اثر سوم "اوج گمنامی" به مناسبت ورود شهدای گرانقدر غواص به استان مازندران بود که با شعر پیمان طالبی و آهنگسازی و تنظیم امید رهبران تولید شد.

,

 

,

آیا آهنگ های دیگری برای انتشار دارید؟

, آیا آهنگ های دیگری برای انتشار دارید؟,

در حال حاضر مشغول تولید دو اثر هستیم.

,

اولین کار به نام "پرچم سرخ" با محوریت اباعبدالله الحسین(ع) که به امید خدا قبل از اربعین منتشر خواهد شد، آهنگسازی این اثر بر عهده خودم بود و مهدی حسنی تنظیم آن را انجام داد.

,

دومین اثر"امن یجیب" است با موضوع همسران شهدای مدافع حرم، که به جرأت می توانم بگویم از نظر قدرت موسیقی یکی از بهترین آثار موسیقی ارزشی خواهد بود، یک اثر کاملاً متفاوت با آهنگسازی و تنظیم امید رهبران که واقعا برای این کار وقت گذاشت و خیلی زحمت کشید. این کار دو زبانه است، با شعر فارسی خانم نفیسه سادات موسوی و شعر عربی احمدحسن الحجیری، این اثر حدود یک ماه بعد از اربعین منتشر خواهد شد و امیدوارم مورد رضایت مخاطبان قرار بگیرد.

,

و به زودی تولید اثر "نفرین به استکبار" هم با شعر خانم رشید نژاد شروع خواهد شد.

,

 

,

در دین ما استکبار، جنگ و خونریزی و مظلوم کشی جایی ندارد، اعتقاد من می گوید مرگ بر استکبار، اعتقاد من می گوید همه برابرند و کسی حق زورگویی ندارد، پس تا زمانی که این حنجره توان خواندن داشته باشد ضد آمریکا خواهم خواند.

, در دین ما استکبار، جنگ و خونریزی و مظلوم کشی جایی ندارد,

 

,

در این راه به یک جمله پایبند هستم "فریادی از جنس اعتقاد و آرمان" جنس کارهایی که می خوانم یک فریاد است و تنها اعتقاداتم را می خوانم و اعتقادات من دین من است.

, به یک جمله پایبند هستم "فریادی از جنس اعتقاد و آرمان",

 

,

 

,

جز موسیقی به چه چیزهایی علاقه دارید؟

, جز موسیقی به چه چیزهایی علاقه دارید؟,

شدیدا به هنر و ورزش علاقه دارم، عکاسی، نوشتن و هر چیز دیگری که بتوانم با آن یک اثر خوب خلق کنم.

,

حس می کنم هنر این فرصت را به انسان می دهد که به خدا نزدیک شود، به عقیده من هنر یعنی آنچه در ذهن داری را خلق کردن و این باعث می شود شخص بیشتر به توانایی خود پی ببرد و با خلق یک اثر از زندگی لذت ببرد.

,

 

,

به عنوان آخرین مطلب اگر حرفی دارید، بفرمایید.

, به عنوان آخرین مطلب اگر حرفی دارید، بفرمایید.,

در آخر از مادرم عزیزم تشکر می کنم که همیشه همراهم بوده و هست و اگر نباشد محمدقاسم کریمی به جایی نخواهد رسید و همچنین پدرم عزیزم.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه