اخبار داغ

وجود پنج میلیون بیکار پنهان در کشور

وجود پنج میلیون بیکار پنهان در کشور
کارشناس ارشد بازار کار با بیان اینکه بیکاری در جامعه ایران شاخصهای پنهان و آشکاری دارد گفت: نرخهایی که در طرحهای آمارگیری مرکز آمار ایران برآورد می شود نمی تواند بحران بیکاری را بطور کامل نشان دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تسنیم، خانم کریمی اظهار داشت: نرخ بیکاری ۱۰ تا ۱۱ درصد به هیچ وجه شامل زنانی که دنبال اشتغال نیستند یا از یافتن کار ناامید شده اند نمی شود و توسعه مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها نیز فقط افق زمانی افزایش نرخ بیکاری را دورتر می کند و حدود ۵ میلیون بیکار بالفعل و بالقوه تحصیلکرده در راه است و نمی توان به نرخ ۱۰ تا ۱۱ درصدی دلخوش کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: امروز هیچ خانواده های شاید پیدا نشود که بطور مستقیم و غیرمستقیم با بیکاری تحصیلکردگان درگیر نباشد.

,

وی گفت: متأسفانه وضعیت اشتغال در اقتصاد ایران مطلوب نیست و باید در سالهای آینده برای ایجاد چندین میلیون شغل برنامه ریزی کنیم که با ادامه روند فعلی بعید به نظر می رسد این میزان شغل ایجاد شود.

,

کریمی اظهار داشت: بحران بیکاری ابتدا در میان دختران و زنان جویای کار مشاهده می شود و در ادامه در میان جامعه فارغ التحصیلان دانشگاهها نیز بیشتر نمود خواهد داشت.

,

بنابر گزارش مرکز آمار ایران، درسال گذشته ۱۰.۸ درصد از جمعیت فعال ۶۴-۱۵ ساله را بیکاران تشکیل می داده اند، از مجموع تعداد این بیکاران ۳۰.۴ درصد مربوط به گروه سنی ۲۴-۱۵ ساله ، ۶۱.۸ درصد مربوط به گروه سنی ۴۴-۲۵ ساله و ۷.۷ درصد مربوط به گروه سنی ۶۴-۴۵ ساله بوده است. این نسبت ها برای مردان به ترتیب ۳۰.۶ درصد، ۵۹.۵ درصد و ۹.۹ درصد و برای زنان ۳۰.۲ درصد، ۶۷.۱ درصد و ۲.۷ درصد بوده است.

,

در سال ۱۳۹۳، از ۲۳۸۱۸۴۶۸ نفر جمعیت فعال ۱۰ ساله و بیش تر ۱۰.۶ درصد بیکار بوده اند، بالاترین نرخ بیکاری مربوط به گروه سنی ۲۴-۲۰ ساله با ۲۶.۷ درصد و پایین ترین نرخ بیکاری مربوط به گروه سنی ۶۵ ساله و بیش تر از ۱ درصد بوده است .

,

نرخ بیکاری در بین مردان ۸.۸ درصد و در بین زنان ۱۹.۷ درصد بوده است همچنین این نرخ در نقاط شهری ۱۱.۶ درصد و در نقاط روستایی ۷.۹ درصد به دست آمده است.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه