اخبار داغ

عضو فراکسیون ضدرکود مجلس:

رکود و کاهش تقاضا به قاچاق کالا برمی‌گردد/فروش قسطی مبنای کار تولیدکنندگان داخلی باشد

رکود و کاهش تقاضا به قاچاق کالا برمی‌گردد/فروش قسطی مبنای کار تولیدکنندگان داخلی باشد
عضو فراکسیون ضد رکود مجلس با بیان اینکه دولت باید در زمینه برخورد با کالاهای قاچاق تصمیمات جدی‌تری اتخاذ کند، گفت: قاچاق کالا و واردات کالاهای خارجی تولید ملی را از بدنه اقتصاد جدا می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار «رازق» با اشاره به سیاست‌های اقتصادی دولت، اظهار کرد: دولت نباز به اتخاذ تصمیمات بلند مدت تری دارد و سیاست های مالی فعلی دولت نمی تواند مشکلات اقتصاد کشور را حل کند زیرا ساختار های اقتصادی کشور مناسب نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رازق,

با سیاست های داخلی می توان مشکل اقتصاد را رفع کرد

, با سیاست های داخلی می توان مشکل اقتصاد را رفع کرد ,

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم جواب بگیریم باید به سمت اصلاح ساختارها حرکت کنیم، گفت: برای حل مشکلات اقتصادی باید به دنبال اتخاذ سیاست های داخلی  برویم تا بتوانیم مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با توجه به اینکه دولت به تنهایی نمی تواند از پس اصلاح ساختار اقتصادی کشور بر بیاید، عنوان کرد: باید با جدیت بیشتر و با همکاری یکدیگر این ساختار اقتصادی را اصلاح کنیم به عقیده من تا زمانی که این ساختار ها اصلاح نشود سیاست هایی مثل بسته خروج از رکود تنها باعث وقت تلف کردن خواهد بود.

,

قاچاق کالا تولید ملی را از بدنه اقتصاد جدا می کند

, قاچاق کالا تولید ملی را از بدنه اقتصاد جدا می کند,

قادری با تاکید براینکه از جمله سیاست های رونق و رفع مشکلات اقتصادی کشور نوع برخورد با ورود کالاهای قاچاق به داخل کشور است، اضافه کرد: قاچاق کالا و واردات کالاهای خارجی به داخل کشور، تولید ملی را از بدنه اقتصاد جداخواهد کرد.

,

تأمین نقدینگی واحد های تولیدی کاهنده کمبود های اقتصادی کشور

, تأمین نقدینگی واحد های تولیدی کاهنده کمبود های اقتصادی کشور,

عضو فراکسیون ضدرکود مجلس با اشاره به اینکه دولت باید در زمینه برخورد با ورود کالاهای قاچاق تصمیمات جدی تری اتخاذ کند، ابراز کرد: تأمین نقدینگی واحد های تولیدی هم از دیگر مشکلات و کمبود های اقتصادی کشور است و در این راستا تغییر شرایط و ایجاد فضای رقابتی به نفع تولیدات داخلی باید صورت بگیرد و در برخورد با معضل قاچاق کالا باید تصمیمات جدی تری اتخاذ شود.

,

وی با بیان اینکه واردات کالاهای خارجی مشکلات جدی برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است و اکنون با کاهش تقاضا مواجه هستیم، افزود: دولت باید شرایط مناسبی برای تولیدات داخلی رقم بزند و در حوزه پتروشیمی و مواد معدنی باید اقدامات جدی تری صورت بگیرد و بازار خوبی باید برای آن ایجاد کنیم.

,

قادری با بیان اینکه باید مثل حمل و نقل عمومی که کفه ترازو به سمت بخش خصوصی سنگین تر  است، عمل کنیم، گفت: در حوزه آموزش از ظرفیت های کشور استفاده نشده است و باید به اشتغال هم نگاه کنیم و مشارکت را قدرت بخشیم.

,

فروش قسطی باید مبنای کار تولیدکنندگان داخلی باشد

, فروش قسطی باید مبنای کار تولیدکنندگان داخلی باشد ,

قادری با تاکید براین موضوع که یافته های و محصولات عملی کشور را باید بکار بگیریم تا در اقتصاد تغییراتی که لازم است را شاهد باشیم، تصریح کرد : اگر تولید کنندگان داخلی اجناس خود را به صورت قسطی و براین مبنا به فروش برسانند تقاضا را می توانند افزایش دهند.

,

عضو فراکسیون ضد رکود مجلس در پاسخ به اینکه آیا تا بحال بسته خروج از رکود دولت در دو حوزه خودرو و لوازم خانگی تاثیر گذار بوده، گفت: به شخصه از هر طرحی که موجب حمایت از تولید داخل و ایجاد فضای رقابتی در تولیدات داخلی شود حمایت می کنم اما در بحث تسهیلات 25 میلیونی خودرو بهتر بود این طرح برای جایگزینی خودرو های فرسوده با خودرو های صفر صورت می گرفت.

, .,

قادری با بیان اینکه دولت بهتر بود طرح هایی را ایجاد می کرد که یک بخش را تشویق به تحرک و تولید کند، ادامه داد: به طور مثال در همین بازار خودرو اگر طوری عمل می کرد که خودرو های فرسوده با خودرو های نو جایگزین می شدند مطمینا تقاصا برای خودرو افت نمی کرد.

,

وی افزود: طبیعی است که خود دولت هم توانایی تامین منابع مالی اینچنین فروش اقساطی را نداشت، همین موضوع باعث می شد تا خود خودرو سازان تشویق شوند برای فروش اقساطی که هم به نفع دولت بود و هم اینکه چرخه اقتصادی کشور به چرخش در می آمد.

,

وی در پایان با بیان اینکه اقتصاد کشور باید اقتصادی برون زا و درونگرا باشد، افزود: در شرایط رکود می توانیم با سازمان دهی منابع داخلی خود و تکیه بر توان داخلی از این شرایط بدون افزایش تورم خارج شویم اما تحقق این امر نیازمند ساماندهی و مدیریتی قوی است.

,

انتهای پیام/خ

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه