اخبار داغ

اردوغان: حادثه امروز دفاع از حاکمیت ترکیه بود/ به حمایت خود از معارضان سوریه ادامه می‌‏دهیم

اردوغان: حادثه امروز دفاع از حاکمیت ترکیه بود/ به حمایت خود از معارضان سوریه ادامه می‌‏دهیم
رئیس جمهور ترکیه در اولین اظهار نظر خود پس از حادثه انهدام جنگنده روسیه توسط ارتش ترکیه گفت: آنچه که ما امروز انجام داده‎ایم، دفاع از حاکمیت سرزمین ترکیه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس‎جمهور ترکیه در واکنش به اقدام ارتش این کشور در هدف قرار دادن جنگنده روس در مرز سوریه اعلام کرد که قبل از سرنگونی این جنگنده، ارتش ترکیه بارها هشدار داده بود و آنچه که انجام داده‌ایم دفاع از حاکمیت کشورمان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رجب طیب اردوغان افزود: روسیا بارها منطقه «جبل الترکمان» را که در آن هیچ عنصر داعشی وجود ندارد، بمباران کرد . وی گفت: ترکیه به حمایت خود از معارضان سوریه ادامه می دهد.

,

وی تاکید کرد که جنگنده‌های روسیه مناطقی را که در آن غیرنظامیان اقلیت ترکمن زندگی می کنند هدف قرار می داد، این در حالی است که مواضع داعش در این منطقه وجود ندارد.

,

رئیس جمهور ترکیه گفت: روسیه خواستار حفاظت از «نظام بربری» سوریه است، اما ترکیه دائما با حق و عدالت است.

,

اردوغان با تاکید بر اینکه به جنگنده روسیه قبل از سرنگونی آن بارها هشدار داده بودیم، گفت: ترکیه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از حادثه سقوط هواپیمای روسیه به کار گرفت.

,

وی خاطرنشان کرد: بارها به روسیه درباره اقدام جنگنده های این کشور در نقض حریم هوایی خود هشدار داده بودیم، اما مسکو پاسخی به این هشدارها نداد و مجبور به اقدام شدیم.

,

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: به زودی یک «منطقه انسانی امن» از منطقه جرابلس سوریه تا سواحل دریای مدیترانه با حمایت متحدان ایجاد خواهد شد.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه