اخبار داغ

5 رویداد تاثیرگذار بر بازارهای جهانی چه‌بود؟‌

5 رویداد تاثیرگذار بر بازارهای جهانی چه‌بود؟‌
هشدار بانک مرکزی اتحادیه اروپا در مورد امکان «بازگشت ریسک ناگهانی»، دستگیری مدیراجرایی شرکت BTG به دلیل اختلاس و آماده‌شدن بازار برای سیلی از آمارهای اقتصادی بخشی از موضوعاتی است که امروز، معامله‌گران در بازارهای جهانی در مورد آن صحبت می‌کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اقتصاد، بلومبرگ از تاثیرگذارترین خبرهای امروز (25 نوامبر 2015) روی بازارهای جهانی، خلاصه‌ای جمع‌آوری کرده که مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


هشدار بانک مرکزی اروپا
بانک مرکزی اروپا در بازبینی پایداری مالی دوساله خود هشدار داد که احتمال «بازگشت ریسک ناگهانی» در حال افزایش است. اتفاقی که ناشی از آشفتگی چین و صرف‌نظر کردن آمریکا از اعمال محرک‌های پولی بوده است. صبح امروز بعد از بالا رفتن انتظارات در مورد تسهیل مالی بیشتر از سوی بانک مرکزی اروپا در نشست هفته آینده، نرخ برابری یورو به زیر 1.06 دلار سقوط کرد.
 
بازداشت مدیر اجرایی شرکت BTG
آندرس استیوز، مدیر اجرایی شرکت بیوتکنولوژی بی‌تی‌چی به جرم فساد مالی در برزیل دستگیر شد. استیوز در یکی از سخنرانی‌هایش اعلام کرده بود بی‌تی‌جی بهتر از گلدمن است. دلسیدو آمارال، رهبر سناتورهای حامی دولت در مجلس برزیل نیز صبح امروز بازداشت شد. با این وجود در چین، شرکت‌ها در روندی رو به رشد در حال از دست دادن مدیران خود هستند.
 
پایان چرخه فوق‌العاده کالا
 در پی کندی اقتصاد چین و فشار روی قیمت‌ها و همچنین نگرانی در مورد تقویت بیشتر دلار توسط فدرال‌رزرو، شاخص کالای بلومبرگ به پایین‌ترین سطح خود از سال 2008 سقوط کرد. سنگ‌آهن نیز بعد از رشد اندک در ابتدای روز رکورد پایین دیگری را در 6 سال اخیر به ثبت رساند. هر تن سنگ آهن با افتی 1.9 درصدی 43 دلار و 89 سنت معامله شد.
 
نزاع بین روسیه و ترکیه
عکس‌العمل محسوس کمی از سوی طرف‌های درگیر در حادثه انهدام جنگنده روسیه توسط نیروهای ترکیه‌ای مشاهده شده است. این در حالی است که بازارهای سهام در این دو کشور با نوسان روبرو شده است. ترکیه برای تامین نیمی از گاز خود به روسیه وابسته است و به نظر می‌رسد دامن زدن به این منازعات به سود هیچ‌کدام از دو طرف نباشد.
 
در ادامه روز ...
حجم عظیمی از آمارهای اقتصادی آمریکا در ادامه روز و بعد از جشن شکرگذاری منتشر خواهد شد. میزان هزینه مصرف‌کننده در حالی اعلام می‌شود که انتظار می‌رود نسبت به ماه اکتبر مجددا رشد داشته باشد. میزان سفارشات اجناس با دوام نیز جزئی از آمار خواهد بود و برآورد متوسط اقتصاددانان رشد 1.5 درصدی را اعلام می‌کند. همچنین آمار هفتگی بیکاری و فروش خانه‌های جدید نیز امروز منتشر می‌شود و اقتصاددانان در انتظار بهبود این آمار نسبت به ارقام ماه سپتامبر هستند.

,
, هشدار بانک مرکزی اروپا,
,
,
, بازداشت مدیر اجرایی شرکت BTG,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه