اخبار داغ

اعزام 200 هزار زائر در 10 روز گذشته از طریق مرزهای خوزستان؛

850 هزار زائر اربعین منتظر صدور ویزا

850 هزار زائر اربعین منتظر صدور ویزا
بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر تاکنون برای عزیمت به کربلا در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند در صورتی که فقط ویزای 450 هزار نفر صادر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از رهیاب نیوز، پیاده روی اربعین چندسالی است که به همایشی بزرگ تبدیل شده است اما امسال این همایش باشکوه با بی تدبیری بزرگی در جهت اعزام زائران از طریق مرزهای ایران مواجه شد؛ ناصر حویزاوی مدیرکل حج و زیارت خوزستان روز سه شنبه در گفتگویی گفته بود وضعیت عبور زائران از مرزهای خوزستان بسیار خوب و روان است و تاکنون نزدیک به ۲۰۰ هزار زائر از طریق مرزهای خوزستان عازم عتبات عالیات شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب نیوز،,

سردار محمدرضا اسحاقی فرمانده انتظامی خوزستان می‌گوید: روز گذشته 62هزار زائر اربعین حسینی از پایانه‌های مرزی خوزستان عبور کرده و برای شرکت در گردهمایی بزرگ اربعین به کشور عراق رفتند. از این تعداد 30هزار نفر از پایانه مرزی شلمچه و 32هزار نفر از پایانه مرزی چذابه عبور کردند و وارد کشور عراق شدند.

,

 

,

تردد 32 هزار نفر در روز از مرز شلمچه در صورتی است که چندی پیش حجت الاسلام سید نبی موسوی‌فرد امام جمعه خرمشهر از آمادگی مرز بین‌المللی شلمچه برای پذیرش روزانه بیش از 50هزار خبر داده بود و سردار محمد جواد‌زاده جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفته بود پیشنهاد ناجا به زائران برای عزیمت به عتبات عالیات مرز شلمچه است.

,

 

,

رئیس سازمان حج و زیارت نیز مرز بین‌المللی شلمچه را دارای زیرساخت‌های بسیار خوبی دانست و به زائران توصیه کرد که برای زیارت عتبات از مرز بین‌المللی شلمچه تردد کنند.

,

 

,

مسعود مصدقی مدیرکل پایانه‌های خوزستان آمار رسمی زائران اربعین در سال 93 را 490 هزار نفر اعلام می‌کند اما قدرت الله دهقان آمار واقعی زائران اربعین که از مرزهای خوزستان را 600 هزار نفر می‌داند چرا که بسیاری از آنها در روزهای اخر بدون ویزا راهی کربلا شده بودند.

,

 

,

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور سال گذشته از آمادگی وزارت مطبوعش برای ساماندهی 1.5 میلیون زائر ایرانی در سال 94 خبر داده بود آماری که نسبت به آمار رسمی منتشر شده در سال 93 با کاهش یکصد هزار نفری زائران مواجه بود؛ سعید اوحدی در نشست خبری خود پس از همایش باشکوه اربعین در سال 93 گفته بود که براساس آمار رسمی یک میلیون 600 هزار زائر از رمزهای ایران عازم عتبات شدند در صورتی که کشورعراق یک هفته آخر شرط ورود با ویزا را حذف کرد و خیلی از زائران با کارت ملی و گذرنامه تردد کردند.

,

 

,

اما نگرانی‌ها زمانی افزایش پیدا می‌کند که سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت روز گذشته از ثبت نام یک میلیون 300 هزار نفری زائران در سامانه سماح خبر می‌دهد و می‌گوید: تاکنون فقط 450 هزار نفر از این تعداد موفق به اخذ ویزا شده‌اند.

,

 

,

هر چند اوحدی از تعامل خوب با عراق صحبت می‌کند و وعده صدور ویزا برای افراد باقیمانده را می‌دهد اما سامانه سماح تا فردا زائران اربعین را پذیرش می‌کند و مسئولان وزارت کشور تأکید کرده‌اند که فقط کسانی که نامشان در این سامانه است ویزا صادر می‌شود.

,

 

,

به گزارش رهیاب، عملکرد دولت در این زمینه نشان از کاهش تعداد زائران دارد و حالا باید منتظر ماند که در روزهای منتهی به اربعین حسینی وعده فرمانده یگان‌های ویژه ناجا مبنی بر صدور الکترونیکی ویزا عملی می‌شود تا بلکه کمی از عملکرد ضعیف برخی از مسئولان کاسته شود.

,

 

,

راهپیمایی اربعین از جمله حرکات باشکوهی است که در سال‌های گذشته اوج گرفته اما امسال با عملکرد ضعیف برخی از مسئولان خیل عظیمی از زائران بدون ویزا مانده‌اند و بسیاری از انها پشت مرزها منتظر؛ هرچند مسئولان باید بدانند که در این روزها مردم منتظر اقدامات عملی آنها برای عزیمت به عتبات هستند تا نصب بنر و پلاکارد.

,

 

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه