اخبار داغ

آیت‌الله مکارم: موقوفه‌ها را نجات دهید

آیت‌الله مکارم: موقوفه‌ها را نجات دهید
یکی از مراجع تقلید گفت: باید جلو تجاوز صریح به وقف را با شجاعت گرفت و امیدواریم نیروی قضایی نیز کمک کند تا موقوفه‌ها از دست موقوفه‌خواران نجات یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ایسنا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف کشور با گرامی‌داشت هفته بسیج گفت: بسیج ابتکاری بسیار بزرگ از سوی امام خمینی(ره) بود که از ارکان جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود اگر بسیج نباشد طمع دشمنان برای سیطره زیاد می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: اوقاف که قبل از اسلام هم بود در زمان اسلام پر رنگ شد و یکی از منابع کارهای خیر است؛ وقف همان صدقه جاری است که در روایات آمده است و ائمه علیهم السلام در این عرصه پیشگام بوده‌اند.

,

وی با بیان این‌که «موقوفات می‌تواند برای یاری فقرا یا قشرهای محروم و گسترش برنامه‌های فرهنگی استفاده شود» بر مسأله کتابخوانی تأکید کرد و اظهارکرد: باید در این زمینه تبلیغات خوبی صورت گیرد و به این کار اهمیت داده شود؛ یکی از کارهای مهم فرهنگی نشر کتاب‌های دینی به زبان‌های گوناگون است.

,

این مرجع تقلید با اشاره به ضرورت توجه به نسل جوان و اهتمام نسبت به حل مشکلات آنان، ادامه داد: امروزه جوانان مشکل کار، تحصیلات، ازدواج و مسکن دارند؛ از این رو اوقاف باید به این مشکلات توجه کند؛ وقف برای عزاداری خوب است اما باید عزادارانی باشند که عزاداری کنند؛ وقف برای مشکلات جوانان و کتاب باید به مردم آموزش داده شود.

,

وی با بیان این‌که «امروزه تبلیغات دشمن درباره اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی بسیار است» اظهار کرد: مساله تکفیری‌ها نیز مشکل مهم دنیای امروز است که سازمان اوقاف از طریق سایت، اعزام مبلغ به خارج و طرق دیگر باید با این مسائل مقابله کند؛ اوقاف باید به سهم خود در خثنی کردن فتنه‌های دشمن سهیم باشند.

,

وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم اوقاف جاذبه داشته باشد باید مواردی که وقف اجرا می‌شود اطلاع‌رسانی شود تا مردم بدانند که وقف در جای خودش مصرف می‌شود. سرمایه اعتماد است که از طریق عمل به اوقاف و اطلاع‌رسانی می‌توان به آن دست یافت.

,

مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: مدتی اوقاف دست عده‌ای موقوفه‌خوار بود که نجات وقف‌ها از دست این افراد سبب اعتماد مردم شد و باید با شجاعت در برابر این افراد ایستادگی کرد. در برابر تجاوز صریح به وقف باید شجاعانه مقابله کرد که در این مسیر نیروهای قضایی نیز باید یاری کنند.

,

این استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که «ساماندهی به اوقاف و درآمدزا کردن موقوفات بسیار مهم است»، گفت: تا جایی که امکان دارد باید سازمان اوقاف کوچک شود تا در آمدها در آن فرو نرود.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه