اخبار داغ

بازار سرمایه در شرایط شکننده قرار دارد

بازار سرمایه در شرایط شکننده قرار دارد
یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است:تا مادامی‌که مشکلات ساختاری در بازار سرمایه وجود دارد، شرایط شکننده‌ در این بازار برقرار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اقتصاد، محمد اقبال‌نیا اظهار کرد: تعمیق رکود در بازار سرمایه از جهات مختلفی می‌توان بررسی کرد. بخشی از آن به افت قیمت‌ها در بازار جهانی برمی‌گردد و بخشی دیگر به سیاست های متناقض اقتصادی دولت و مشکلات شدید کمبود نقدینگی در داخل کشور ربط دارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


مدیر عامل کارگزاری حافظ، افزود: کمبود نقدینگی باعث شده سهام شرکت‌ها، پایین‌تر از ارزش ذاتی خودشان به فروش برسد. از طرف دیگر در شرایط فعلی سهام‌داران عمده به علت کمبود نقدینگی دچاربی‌تحرکی و بی‌تفاوتی نسبت به قیمت سهام شرکت‌هایشان شده‌اند و نمی‌توانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

او افزود: نبود بازارگردانان قوی هم به سرگردانی در این بازار دامن زده است. در این شرایط همه عوامل دست به دست هم داده‌اند و شاهدیم بازار کم رمق شده است و حتی با وجود اینکه احتمال دارد برجام در پایان ماه جاری اجرایی شود این امید نمی‌رود بازار سرمایه از این رخوت سنگین به این زودی خارج شود. 

این فعال بازار سرمایه معتقد است: تا مادامی‌که مشکلات ساختاری در بازار سرمایه وجود دارد، شرایط شکننده‌ در این بازار برقرار است.

اقبال‌نیا در پیش بینی روند بازارسهام در ماههای پایانی سال گفت: با توجه در پیش بودن اجرای برجام که باعث می‌شود سرمایه‌های خارجی وارد بازار شوند می‌توان امیدوار بود در سال آینده بازار از این وضعیت رکودی فاصله بگیرد اما باتوجه به اینکه نمایان شدن اثرات برجام زمانبر است نمی‌توان گفت در پااین سال شاهد رونق بازار خواهیم بود یا خیر؟

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه