اخبار داغ

خطرناکترین مثلث های خط حمله تاریخ فوتبال

خطرناکترین مثلث های خط حمله تاریخ فوتبال
این روزها مثلث های خط حمله به خصوص در بارسلونا و رئال مادرید نقشی کلیدی در پیروزی های تیم هایشان دارند و همین مسئله باعث شده اهمیت خط حمله های سه نفره دوباره مورد توجه زیادی قرار بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سایت 101 گریت گلز با ارائه یک فهرست، نگاهی انداخته است به 9 مثلث تهاجمی خطرناک تاریخ فوتبال. اگرچه در صدر این فهرست مثلث خط حمله بارسلونا موسوم به ام اس ان (مسی، سوارز، نیمار) قرار دارد و مثلث های هجومی مانند بی بی سی و آر. آر. آر در چند رده پایینتر قرار گرفته اند اما این سوال هم مطرح شده که آیا می توان گفت که مثلث متشکل از مسی، سوارز و نیماربهترین خط حمله تاریخ فوتبال است؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این فهرست را مشاهده می نمایید:

,

لئو مسی، نیمار، لوئیز سوارز (بارسلونا)

,

1

, 1, 1,

آمار مسی، نیمار و سوارز در سال 2015 خیره کننده بوده و و آنها در در طول سال 2015، 120 گل به ثمر رساندند که از مجموع کل گلهای تیم رئال (106 گل) بیشتر است. فصل قبل که با قهرمانی های سه گانه آبی اناری ها همراه بود این مثلث نقشی تعیین کننده در تیم بارسا ایفا کردند.

,

جورج بست، دنیس لاو، بابی چارلتون (منچستریونایتد)

,

این سه بازیکن که در اولدترافورد به خود لقب “تثلیث مقدس” را داده بودند، شیاطین سرخ را فاتح کاپ اروپا کردند. چارلی کنترل میانه زمین را به دست میگرفت و بست و لاو هم خط دفاع حریف را از هم می دریدند و با استفاده از مهارت های کشنده خود، دروازه مقابل را فرومی ریختند. هر سه بازیکن در کارنامه بازیگری خود توانسته اند، صاحب توپ طلا هم شوند.

,

ریوالدو، رونالدو، رونالدینیو (برزیل)

,

سه “آر” لحظه های باشکوهی را در جام جهانی 2002 در کنار هم رقم زدند. رونالدینیو کارهای خارق العاده می کرد مانند آن گل ایستگاهی عجیب به دیوید سیمن، رونالدو و ریوالدو هم در اوج قدرت بودند. در شرایطی برزیل به قهرمانی رسید که رونالدو و ریوالدو به ترتیب با 9 و 5 گل زده در رده اول و دوم بهترین گلزنان ایستادند.

,

جرزینیو، تاستائو، پله (برزیل)

,

4

, 4, 4,

سه بازیکن خط حمله تیمی که خیلی ها از آن به عنوان بهترین تیم تاریخ فوتبال در رده ملی یاد می کنند. تاستائو و جرزینیو با گل زنی های پرتعدادشان از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال به شمار می روند و پله هم به اعتقاد بسیاری بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است.

,

گرث بیل،کریم بنزما، کریستیانو رونالدو (رئال مادرید)

,

5

, 5, 5,

شاید این مثلث در مقایسه با خیلی از مثلث های خط حمله دیگر تاریخ فوتبال به نظر ناکامل و ضعیف بیاید. با این حال، در این مثلث دو تن از گرانقیمت ترین بازیکن های تاریخ فوتبال قراردارند و 97 گل زده این سه بازیکن در قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان و کوپا دل ری در فصل 2013-2014 تاثیر زیادی داشت.

,

آلفردودی استفانو، فرانسیسکو جنتو، فرانس پوشکاش (رئال مادرید)

,

به نظر می رسد که پدربزرگ های قدیمی رئال کارنامه بهتری از ستاره های جدید خط حمله این تیم داشته اند. مثلث متشکل از دی استفانو، جنتو و پوشکاش لوس بلانکوس را به یکی از قدرتمندترین و مطرحترین باشگاه دهه پنجاه تبدیل کرد. خط حمله این دوره رئال مادرید بیش از اندازه تهاجمی بود و ترکیب کاملا هجومی چیده می شد. جنتو تنها بازیکنی است که تاکنون توانسته به 6 جام اروپایی دست یابد.

,

یوهان کرویف، جانی رپ،پیه کایزر (هلند)

,

این مثلث هلند را تا فینال جام جهانی 1974 بردند هر چند نارنجی پوشان نهایتا نتوانستند فاتح جام قهرمانی شوند. این مثلث هلندی در خط حمله آژاکس هم بسیار خوب بودند و در دهه هفتاد آژاکس با کمک این سه بازیکن سه بار فاتح کاپ اروپا شد.

,

روماریو، مایکل لادروپ، هریستو استوویچکوف (بارسلونا)

,

8

, 8,

این سه بازیکن قلب “تیم رویایی” کرایف را در نیوکمپ تشکیل می دادند. روماریو و استویچکوف در دو طرف خط دفاع حریف قرار میگرفتند و لادروپ هم از مرکز نفوذ می کرد.

,

فرانک رایکارد، مارکو فان باستن، رود گولیت ( آ.ث. میلان)

,

این سه مهاجم از اولین خریدهای سیلویو برلوسکونی و از بهترین خریدهای دوره طولانی حضور برلوسکونی در میلان بوده اند. این مثلث هلندی هسته اصلی میلانی بود که توانست دو بار پیاپی در سال های 1989 و 1990 صاحب عنوان قهرمانی کاپ اروپا شوند. میلان در این دوره همچنین سه بار پیاپی قهرمان اسکودتو شد و رکورد 58 بازی بدون باخت را هم تجربه کرد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه