اخبار داغ

در شهر پاوه برگزار شد؛

اولین گردهمایی سالیانه فعالان زیست محیطی منطقه اورامان

اولین گردهمایی سالیانه فعالان زیست محیطی منطقه اورامان
با حضورامام جمعه پاوه ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه و برخی مسئولین ادارات اولین گردهمایی سالیانه فعالان زیست محیطی منطقه اورامان در شهر پاوه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هزار ماسوله، با حضورامام جمعه پاوه، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، برخی مسئولین ادارات و حدود 200 نفر از فعالان زیست محیطی، از جمله اعضای انجمن ماپریس جوانرود و ژینگه سبز روانسر اولین گردهمایی سالیانه فعالان زیست محیطی منطقه اورامان در شهر پاوه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هزار ماسوله,

این گردهمایی با همت  "انجمن دوستداران  طبیعت باینگان" به منظور "آشنایی فعالان زیست محیطی منطقه با همدیگر" و "بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خود برای مقابله با "مشکلات زیست محیطی منطقه" و "توسعه پایدار آن" در قالب یک "قطعنامه" مصوب برگزار شد.

,

در ابتدا امام جمعه پاوه در این گردهمایی حفاظت از محیط زیست را در دین مبین اسلام مهم خواند و اظهار داشت: به طوری که حضرت محمد (ص) در احیای طبیعت و درختکاری می فرماید: درخت بکارید حتی اگر بدانید که روز قیامت رسیده باشد.

, .,

ماموستا ملا قادر قادری با اشاره به منشور 15 بندی رهبر معظم انقلاب در خصوص حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست به مسئولین نظام گفت: اگر توجه ویژه ای به این منشور 15 بندی شود قطعا بیش از 70 درصد مشکلات زیست محیطی ما حل خواهد شد.

,

وی در خطاب به مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، با بیان اینکه ما در حفظ منابع طبیعی اورامانات با دو مشکل مردم این منطقه و مسئولین مواجه هستیم گفت: فرهنگ سازی در حفظ از محیط زیست که از نظر دین، عرف و اخلاق از واجبات است در این منطقه به نحو مطلوبی صورت نگرفته است و هم اینکه مسئولین نظام هیچ هزینه ای را در حفظ از منابع طبیعی و بهره گیری از نیروهای زیست محیطی تقبل نمی نمایند.

,

امام جمعه پاوه خطاب به مسئولین محیط زیست و منابع طبیعی این شهرستان نیز گفت: این ادارات در صورت مشاهده متخلفان زیست محیطی در این شهرستان، تنها اقدام به جریمه هایی برای آنان می کنند و پس از اخذ جریمه ها از متخلفان، آنان را به حال خود رها می سازند.

,

وی با بیان اینکه نیروهای این ادارات در هنگام بروز هر واقعه ای چون آتش گرفتن مراتع و جنگل های بلوط، جز کسانی هستند که در پایان حادثه در آن مکان حضور می یابند افزود: صرف جریمه های متخلفان را در طول سال، می توان با بهره گیری از نیروهایی بیشتر در این مناطق در پیشگیری از وقوع هر حادثه ای به کار برد.

,

ماموستا ملا قادر قادری تصریح کرد: در صورت استخدام نیروهایی در این ادارات است که ما در این مناطق دارای محیط زیست خواهیم بود.

,

 

,

"دکتر محمدخانی" از فعالان زیست محیطی منطقه نیز در سخنان کوتاهی به وظیفه حاکمیت و نیز وظیفه  شهروندان در تلاش برای حفظ  امکانات و منابع طبیعی منطقه از جمله و بویژه تنوع گیاهی و جانوری اشاره کرد و گفت: همانطور که تنها یک درخت در حیاط یک خانه برای صاحب آن می باشد حفظ از محیط زیست و منابع طبیعی در شهرستان نیز جزء وظایف عموم شهروندان است.

,

 

,

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در حفظ از محیط زیست و منابع طبیعی افزود: انسان همانطور که اجازه ورود به خانه خود را  نخواهد داد ، محیط زیست نیز برای حیوانات و جانداران خواهد بود و تخطی انسان در این مکان که محیطی برای این حیوانات خواهد بود به صلاح نیست.

,

 

,

مهندس کاظمی مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه طی سخنان کوتاهی به توجه بیش از پیش مسئولان بلند پایه جمهوری اسلامی به حفظ  سلامت محیط زیست  اشاره نمود و از برگزار کنندگان این گردهمایی تقدیر و تشکر کرد.

,

 

,

بهروز خسروی، دبیر انجمن دوستداران محیط زیست باینگان نیز ضمن خیر مقدم به حاضران در گردهمایی به ارائه گزارش مختصری از فعالیت های انجمن و فرایند برگزاری این گردهمایی پرداخت. وی خواستار آسانتر نمودن روند صدور مجوز برای سمن های زیست محیطی از مسئولین شد.

,

 

,

در ادامه دکتر برهان ولدبیگی به عنوان یک پزشک و  یک فعال زیست محیطی منطقه در ابتدا به "اهداف برگزاری این گردهمایی" و متعاقبا به "موضوع یا شعار زیست محیطی امسال سازمان یونپ و شرح و تفسیر توصیه های دهگانه عملی مبتنی بر این موضوع" پرداخت.

,

دکتر محمود رستمی تبار ، اسرافیل صالحی و دکتر سعدی قادری نیز به ترتیب در رابطه با "نقش دین اسلام در حفاظت از محیط زیست" ، "شکار بی رویه و نقش آن  در تخریب و انقراض تنوع زیستی" و " مدیریت منابع آب و مخاطرات ناشی از سوء مدیریت آن " مطالبی بیان داشتند .

,

 

,

 

,

, ,

, ,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه