اخبار داغ

معضلات نبود پلاک پستی در سرپلذهاب؛

نامه ها به سختی مقصد خود را می یابند/ حکایت خیابان های گمنام و گلایه های مردم

نامه ها به سختی مقصد خود را می یابند/ حکایت خیابان های گمنام و گلایه های مردم
نامگذاری های غیر مرتبط خیابان ها و محله ها و نبود پلاک پستی منازل مدت هاست که مردم سرپلذهاب را با مشکلاتی روبرو کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  بازی دراز، نام گذاری کوچه ها و معابر یکی از ضرورت های مهم مدیریت شهری محسوب می شود زیرا این امر به مکان یابی و آدرس دادن ها سرعت می بخشد؛ اگر پا را فراتر نهیم می بینیم وقتی برای کوچه یا خیابانی نامی انتخاب و بر تابلویی زده می شود در حقیقت آن کوچه زنده و دارای شناسنامه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازی دراز,

 

,

استفاده از نام های مناسب و زیبا در کنار تابلوهای استاندارد و مطلوب می تواند نقش مهمی در منظره های شهری داشته باشد. عوامل متعددی در نام گذاری کوچه ها مانند فرهنگ، بزرگان محلی، ریشه تاریخی، مذهبی و ... نقش دارد بنابراین در این میان باید سلیقه ها و علایق شهروندان و ساکنان آن خیابان و کوچه نیز در نظر گرفته شود و از نام هایی استفاده شود که نشان دهنده شان و مزلت آن مکان باشد.

,

 

,

با این وجود اگر چه جلب رضایت تمام شهروندان در خصوص نام گذاری کوچه ها امکان پذیر نیست اما استفاده از نام های فرهنگی و تاریخی در ایجاد هم گرایی اجتماعی بسیار مؤثر است اما متاسفانه در برخی از محله های شهرستان سرپل ذهاب کوچه های دیده می شود که از نعمت تابلو بی بهره اند.

,

 

,

یکی از شهروندان سرپل ذهابی ساکن شهرک رودکی در این باره به خبرنگار بازی دراز گفت: محله پشت بیمارستان شهدا بعد از گذشت چند سال به عنوان شهرک رودکی نام گذاری شده است. با توجه به اینکه برخی از خانواده شهدا در این محله ساکن هستند، بجای اینکه این خیابان به نام شهید باشد، اسمی غیر مرتبط برای این خیابان انتخاب شده است که به نظر می رسد تنها برای هم قافیه و هم وزن شدن با دیگر کوچه ها نام گذاری شده است.

,

 

,

محمودی افزود: متاسفانه کوچه های این شهرک نام گذاری نشده اند و فاقد تابلو هستند که این مسئله ما را با مشکلاتی روبرو کرده است زیرا استفاده برخی از کارها مانند نامه رسانی ها نیازمند آدرس و نامگذاری محله ها است.

,

 

,

یک شهروند دیگر سرپل ذهابی نیز به خبرنگار بازی دراز گفت: عدم نامگذاری کوچه های فرعی و برخی از معابر باعث سردرگمی آتش نشانی و اداره پست شده است.

,

 

,

امینی افزود: متاسفانه بسیاری از نام های کوچه های قدیمی که مردم آن را با نام قدیمی خود می شناسند تغییر پیدا کرده و بجای آنها از اسم هایی بی مسما استفاده شده است که جذابیتی ندارد.

,

 

,

وی گفت: بهتر است در نام گذاری این کوچه ها نظر اهالی محل در اولویت قرار گیرد و به پیشنهادهای آن ها توجه شود تا اینکه به سلیقه یک فرد انجام گیرد.

,

 

,

, ,

جعفری یکی از ساکنین شهرک رودکی است که به خبرنگار بازی دراز گفت: متاسفانه در مکان های مختلفی از شهر اغلب ساختمان ها و منازل مسکونی پلاک پستی فلزی به صورت یکپارچه ندارند و در برخی موارد این شماره پلاکها بصورت دست نوشته بر روی درب یا دیوار دیده می شوند.

,

 

,

وی گفت: انتظار می رود به منظور زیباسازی فضای شهر و سهولت آدرس یابی پستی، مسئولین مربوطه در خصوص نصب پلاک بصورت یک دست در سطح شهر اقدامات لازم را انجام دهند.

,

 

,

همواره در هر نامگذاری افرادی ناراضی خواهند بود

,

 

,

در همین خصوص شهردار سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار بازی دراز اظهار داشت: امروزه جای کمتری از شهر یا روستایی وجود دارد که معابر عمومی آن نام گذاری نشده باشد و هر کوچه و محله ای به نامی شناخته شده است ولی طبیعتا جلب رضایت تمام سلایق و تامین نقطه نظرات همه شهروندان در نام‌گذاری‌ها امکان‌پذیر نیست.

,

 

,

علیرضا قطره افزود: بالاخره در این بین افرادی از این بابت ناراضی خواهند بود و همین امر باعث می‌شود تا هر از گاهی موضوع نام‌گذاری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

,

 

,

قطره ای در خصوص عدم نصب تابلوهای نام گذاری شده کوچه های شهرک رودکی و شهرک نیروی انتظامی گفت: از سوی شهرداری شهرستان با دیگر نهادهای مربوطه مکاتباتی صورت گرفته و بررسی آنها، حکایت از آن داشت که تمامی کوچه ها و خیابان های محله پشت بیمارستان، شهرک نیروی انتظامی و دیگر نقاط سطح شهرستان نام گذاری شده است.

,

 

,

وی افزود: متاسفانه به علت عدم اعتبار کافی اجرای نصب تابلو صورت نگرفته است.

,

 

,

نصب تابلوی شهری نیازمند 250 میلیون تومان است

,

 

,

وی اجرای این عملیات را نیازمند هزینه ای بالغ بر250  میلیون تومان خواند و گفت: امید است در آینده نزدیک با جذب اعتبارات لازم در روند تحقق این امر تسریع کامل داشته باشیم.

,

 

,

, ,

 

,

وی از چگونگی نامگذاری خیابان رودکی گفت: این عنوان به صورت پیشنهاد اولیه به کمسیون شورای نام گذاری شهرستان ارائه و مورد بحث و تبادل نظر اعضاء شورا قرار گرفت. بعد از تایید کمیسیون شواری نام گذاری استان مصوب شده است این خیابان به عنوان رودکی نام گذاری شود.

,

 

,

چگونگی نامگذاری یک محله

,

 

,

قطره ای با بیان اینکه نامگذاری معابر و خیابان های شهرستان توسط کمسیون شورای نام گذاری انجام می شود، افزود: فرمانداری شهرستان رئیس شورای نام گذاری، شهرداری دبیر این شورا و ادارات بنیاد شهید و امور ایثار گران، شواری شهر، ارشاد اسلامی، جغرافیایی شهری و امام جمعه شهرستان عضو این شورا هستند.

,

 

,

وی افزود: نام مورد نظر به کمیسیون شواری نام گذاری استان کرمانشاه ارسال و بعد از نظر دهی اعضاء مرحله نام گذاری به اتمام می رسد. این موضوع نشان دهنده این است شهرداری شهرستان جرئی از این شوراست و در خصوص نام گذاری کوچه های فرعی و خیابان ها به طور کامل صاحب اختیار نیست. نام گذاری کوچه ها و خیابان ها به صورت سلیقه ای نبوده و زیر نظر فرمانداری و دیگر نهادهای مذکور مشخص می شود.

,

 

,

وی تاکید کرد: شهروندانی که تمایل به تعویض نام خیابان و یا کوچه خود دارند  درخواستی به شهرداری ارائه دهند و طی مراحل قانونی و اعلام نظرات کمیسیون شورای شهرستان و استان نام گذاری کوچه و خیابان مورد نظر تغییر پیدا می کند.

,

قطره ای در خصوص نصب کد پستی منازل مسکونی محله های مذکور اظهار داشت: بخشی از امورات شهرداری وابسته به اداره پست است و صدور و اختصاص کدپستی به منازل مسکونی در اختیار این اداره است. برای اجرای طرح نصب کد پستی منازل مسکونی با همکاری اداره پست شهرستان قراردادی با اعتبار 500میلیارد ریال صورت گرفت و از طرف اداره پست پیمانکار این طرح مشخص شد و بخشی از این طرح اجرا شده است.

,

 

,

وی افزود: گرچه این قرار داد به اتمام رسیده است اما متاسفانه ادامه و نتیجه این طرح نامشخص است. از سوی شهرداری مکاتبات و پیگیرهای متعددی صورت گرفته است که اداره پست و شرکت پیمانکار از منازل مسکونی فهرست بردای کنند تا مرحله عملیات نصب کد پستی مشخص شود و آمارکلی آن و پیشرفت حجم کاری در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

,

 

,

علیرضا قطره ای تصریح کرد: اداره پست شهرستان محرمانه بودن این آمار را دلیل اصلی کار خود می داند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات کافی در خصوص سرنوشت این موضوع خودداری می کند.

,

 

,

, ,

 

,

وی گفت: منازل مسکونی که قبلا زمین خالی بوده اند و بعد از اجرای این طرح ساخته شده اند و یا منازلی که تک واحد بوده و در حال حاضر به چند طبقه تبدیل شده است فاقد کد پستی هستند و شهرداری شهرستان در خصوص این مشکلات مسئولیتی ندارد مگر اینکه سرنوشت این طرح از سوی اداره پست شهرستان اعلام شود.

,

 

,

فهرست برداری 17 هزار مورد از منازل مسکونی برای نصب پلاک پستی

,

 

,

جلال مرادی در این خصوص به خبرنگار بازی دراز گفت: 17 هزار مورد از منازل مسکونی فهرست برداری شده است که از این تعداد 3500 پلاک پستی نصب و قریب به 5هزار در سال های گذشته نصب شده است.

,

 

,

رئیس اداره پست شهرستان سرپلذهاب دلیل وقفه در عملیات نصب کدپستی را عدم همکاری شهرداری و پیمانکار شرکت خواند و افزود: تاخیر شش ماهه آغاز به کار پیمانکار در اجرای این طرح و عدم همکاری بین شهرداری و پیمانکاردر خصوص پرداخت اعتبار لازم در ادامه اجرای طرح را می توان از دلایل ادامه این طرح به شمار آورد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه