اخبار داغ

در افتتاح اولین سازه بومی بسیج جامعه پزشکی کشور مطرح شد؛

پیش‌بینی خدمات‌رسانی رایگان به ۳۰ هزار بیمار در بیمارستان صحرایی هامون

پیش‌بینی خدمات‌رسانی رایگان به ۳۰ هزار بیمار در بیمارستان صحرایی هامون
مسئول بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی شده است در بیمارستان صحرایی روستای سدکی طی یک هفته به ۳۰ هزار نفر خدمات درمانی رایگان ارائه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سازمان بسیج جامعه پزشکی، اولین سازه بومی و نوزدهمین بیمارستان صحرایی با حضور سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین؛ دکتر رئیس‌زاده، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، معاون وزیر بهداشت و درمان و جمعی از مسئولان استانی، در راستای طرح سردار شهید شوشتری در مدرسه شهید دهباشی روستای سدکی هامون افتتاح شد.

علیرضا سرگزی، مسئول بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاحیه بیمارستان صحرایی روستای سدکی هامون با بیان اینکه این بیمارستان در دو بخش سازه و بیمارستان صحرایی طراحی شده است، گفت: طی یک هفته خدمت رسانی به ۳۰ هزار نفر از مردم این منطقه پیش‌بینی شده است؛ پیش از این نیز دو بیمارستان صحرایی برای خدمات‌رسانی به بیماران نیازمند در هامون شهر و شندول برپا شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان از برپایی ۱۹ بیمارستان صحرایی سپاه در سیستان و بلوچستان خبر داد و ادامه داد: تاکنون ۱۶ بیمارستان در مناطق محروم بلوچستان و دو بیمارستان در مناطق محروم سیستان برپا شده است.

سرگزی، ادامه داد: اعتباری که برای سازه این بیمارستان هزینه شده است سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است که برای هر بیمارستان صحرایی چیزی حدود ۶۰۰ میلیون تومان هزینه می‌‎شود.

خدمت‌رسانی ۱۲ پزشک عمومی، ۱۰ دندانپزشک و ۱۹ متخصص به بیماران نیازمند
سردار مارانی، فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمین جنوب شرق کشور نیز گفت: بخش‌های دندانپزشکی، اورژانس، کلینیک عمومی و تخصصی، اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه، سونوگرافی، بخش‌های بستری زنان و مردان، چشم و بینایی سنجی، آموزش بهداشت در این بیمارستان فعال هستند.
 
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمین جنوب شرق کشور افزود: ۱۲ پزشک عمومی، ۱۰ دندانپزشک و ۱۹ متخصص به درمان رایگان بیماران این منطقه محروم مشغول خواهند بود.

وی با بیان اینکه برای ایجاد این سازه از سه دستگاه اتوبوس با تغییر کاربری به دندانپزشکی، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی و یک کامیون هشت تنی به عنوان سامانه متحرک برقی با ظرفیت ۸۰ کیلووات برای تامین برق سازه در شرایط بحران استفاده شد، ایجاد یک چادر بادی به متراژ ۳۵۰ متر مربع برای بخش‌های مورد نیاز بستری مردان، زنان و اورژانس، سه دستگاه آمبولانس و تجهیزات انفرادی به ظرفیت ۵۰۰ نفر جهت اعضای تیم‌های اضطراری از مهم‌ترین بخش‌های این مرکز درمانی است.

سردار مارانی، با بیان اینکه برای راه‌اندازی این سازه بیمارستانی ۳۱ میلیارد ریال هزینه شده است که ۲۸ میلیارد ریال آن را وزارت کشور و بهداشت و درمان و مابقی را سازمان بسیج مستضعفین تامین کرده است، ادامه داد: این سازه بیمارستانی که اولین سازه بومی بسیج جامعه پزشکی کشور است، با هدف تحقق فرامین مقام معظم رهبری در محرومیت زدایی و کاهش دغدغه‌های درمانی در این شهرستان استقرار یافته است.

انتهای پیام/خ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سازمان بسیج جامعه پزشکی,
,
,
,
,
,
,
,
, خدمت‌رسانی ۱۲ پزشک عمومی، ۱۰ دندانپزشک و ۱۹ متخصص به بیماران نیازمند,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه