اخبار داغ

دوومیدانی‌کاران آمریکا و اتیوپی بهترین‌های سال 2015

دوومیدانی‌کاران آمریکا و اتیوپی بهترین‌های سال 2015
دوومیدانی کاران آمریکا و اتیوپی عنوان بهترین‌های سال 2015 را از آن خود کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم انتخاب بهترین‌های دوومیدانی سال 2015 در موناکو برگزار شد و دوومیدانی کاران اتیوپی و آمریکا به عنوان بهترین‌های این سال انتخاب شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

"اشتون ایتون" دوومیدانی کار ماده دهگانه تیم ملی آمریکا با پشت سرگذاشتن حریف نامدار خود "یوسین بولت" جامائیکایی و هم چنین "کریستین تیلور" هم‌وطن پرش سه گام خود موفق شد عنوان بهترین دوومیدانی کار سال را از آن خود کند.

,

"ایتون" در رقابت‌های جهانی چین با شکست رکورد دهگانه جهان مدال طلای این رقابت‌ها را به دست آورد. این دوومیدانی‌کار آمریکایی با 9045 امتیاز موفق شد رکورد جهانی این ماده را بهبود ببخشد.

,

در بخش زنان نیز "گنزبه دی بابا" از اتیوپی که موفق شد در دهمین مرحله لیگ الماس در موناکو بعد از 22 سال رکورد دوی 1500 متر زنان را جابه جا کند، عنوان بهترین دوومیدانی کار 2015 را در این بخش به دست آورد.

,

"دی بابا" رکورد دوهای 1500 متر، 3 هزار و 5 هزارمتر داخل سالن جهان را نیز در اختیار دارد.او هم‌چنین در رقابت‌های جهانی چین در 1500 متر مدال طلا و در 5 هزار متر مدال برنز را از آن خود کرد.

,

دیگر نامزدهای دریافت این جایزه در بخش زنان "دافنه شیپرز" از هلند در دوهای سرعت و "آنیتا ولودارژک" از لهستان در پرتاب چکش بودند.سال گذشته "رینو لاوینی" دوومیدانی‌کار پرش با نیزه فرانسه و "والری آدامز" پرتابگر وزنه نیوزیلندی به ترتیب بهترین دوومیدانی‌کاران مرد و زن سال 2014 شدند.

,

 

,

انتهای خبر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه