اخبار داغ

آغاز معرفی مسئولان دو تابعیتی به مجلس

آغاز معرفی مسئولان دو تابعیتی به مجلس
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر غیرقانونی بودن داشتن تابعیت دوگانه برای افرادی که مسئولیتی بر عهده دارند، خبر داد: مقرر است وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات افرادی که در دولت مشغول به کار هستند و تابعیت دوگانه دارند، را به مجلس معرفی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور حقیقت‌پور در گفت و گو با جماران، با تاکید بر این که بر اساس قانون، ایرانیانی که مسئولیتی بر عهده دارند، باید یک تابعیت داشته باشند، اظهار کرد: کسانی که در دولت کار می کنند باید یک تابعیت را انتخاب کنند، تابعیت دوگانه بر اساس قانون جرم است و فرد باید از یک تابعیت انصراف دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با تاکید بر این که دولت نیز در زمینه به کار گرفتن افراد باید قانون را رعایت کند، تصریح کرد: تابعیت یعنی فرد به عنوان شهروند کشور دیگر محسوب شود و به پرچم کشور دیگر قسم خورده باشد.

,

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید بررسی های لازم را انجام دهد و دستگاه های ذیربط مانند وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات لازم است کسانی که تابعیت دوگانه دارند را معرفی کرده و این افراد از کار کنار گذاشته شوند تا تابعیت خود را تعیین تکلیف کنند.

,

حقیقت پور یادآور شد: ما هم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع را پیگیری می کنیم و تاکنون با مسئولان ذیربط جلساتی گذاشته ایم تا مصادیق را برای ما مشخص کنند؛ با مشخص شدن مصادیق موضوع را پیگیری و به دولت اعلام می کنیم که فعالیت افراد مورد بحث خلاف قانون است.

,

وی با تاکید بر این که داشتن اقامت دلیل بر تابعیت نیست و افراد باید حق رای در کشور دیگر داشته و شهروند آن کشور باشند تا تبعه محسوب شوند، اظهار کرد: ممکن است فردی گرین کارت و اقامت داشته باشد، اما تبعه نباشد؛ تابعیت یعنی پذیرفتن تبعیت یک کشور دیگر.

,

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که کسی که در کشوری اقامت دارد لزوما تبعه نیست، گفت: هم اکنون خیلی از عراقی ها و افغانستانی ها در ایران اقامت دارند، اما تابعیت نداشته و اجازه کار و شرکت در انتخابات را ندارند.

,

حقیقت پور تاکید کرد: غیر از کارمندان دولت، حتی شهروندان عادی هم اجازه ندارند تابعیت دیگر را بپذیرند.

,

وی درمورد مفهوم تابعیت نیز گفت: داشتن تابعیت به منزله داشتن گذرنامه و قسم خوردن به پرچم کشور دیگر است.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه