اخبار داغ

فعلاً از جمع‌آوری سانتریفیوژها جلوگیری شد

فعلاً از جمع‌آوری سانتریفیوژها جلوگیری شد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: فعلاً جلوی جمع‌آوری سانتریفیوژها در نطنز گرفته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به بازدید 3ساعته تعدادی از اعضای این کمیسیون از تأسیسات هسته‌ای نطنز که امروز انجام شد، گفت: تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در اولین گام در جهت نظارت بر حُسن اجرای برجام امروز از تأسیسات هسته‌ای نطنز بازدید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی افزود: در این بازدید از بخش‌های مختلف سایت نطنز بازرسی شد که براساس آن جمع‌‌آوری شش‌هزار سانتریفیوژ در راستای اجرای برجام مورد تأیید قرار گرفت، البته اینها سانتریفیوژهایی بود که گاز به آنها تزریق نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: در ادامه این بازدید متوجه شدیم که ضمانت لازم برای جمع‌آوری شش‌هزار دستگاه سانتریفیوژ از سوی طرف غربی اخذ نشده، اما آنها نسبت به جمع‌آوری سانتریفیوژها اقدام کرده بودند که با توجه به تذکر مقام معظم رهبری، فعلاً جلوی جمع‌آوری سانتریفیوژها گرفته شده و تا ضمانت‌های لازم از طرف مقابل اخذ نشد، نمی‌توانند باقی سانتریفیوژها را جمع‌آوری کنند.

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 9هزار دستگاه سانتریفیوژ در تأسیسات هسته‌ای نطنز مشغول فعالیت است که بخشی از آنها نیز در مرحله اورهال و تعمیرات قرار دارند.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه