اخبار داغ

واکنش خبرنگاران به نامه قالیباف

مشارکت همه مردم به داشتن شهری زیبا کمک می‌کند/حل مشکلات اجتماعی اقدام جهادی می‌طلبد

مشارکت همه مردم به داشتن شهری زیبا کمک می‌کند/حل مشکلات اجتماعی اقدام جهادی می‌طلبد
خبرنگاران معتقدند: تا زمانی که برای حل آسیب‌های تلخ اجتماعی به سر دادن شعار بسنده کنیم، مطمئنا نمی‌توانیم دگرگونی خاصی ایجاد کنیم و باید برای جلوگیری از این وقایع ناگوار یک طرح جهادی و بسیجی‌وار پیاده کنیم تا به نتیجه‌ای مطلوب دست یابیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرنگار، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در صفحه اینستاگرام خود مطلبی با عنوان "نامه‌ای برای مردم تهران" را منتشر کرده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار,
 
,
متن نامه شهردار تهران بدین شرح است: شهروندان محترم تهرانی، می‌خواهم با شما از دردی سخن بگویم که نیم قرن است تن این شهر را آزار می‌دهد. ما در قلب پایتخت ایران اسلامی گوهری تاریخی با ریشه های اصیل فرهنگی داریم که غبار ناهنجاری بر آن نشسته است. 
,
 
,
این منطقه از قدیم میزبان آسیب های اجتماعی گوناگونی بوده است و حالا این زخم بیش از هر زمان دیگری سر باز کرده است. فقر، اعتیاد، کارتن_خوابی، کودکان_کار، تخریب آثار فرهنگی تاریخی و ... بخشی از این ناهنجاری‌هاست. 
,
 
,
شهرداری تهران مدتی است که در این منطقه اقداماتی را شروع کرده است اما حل معضلات این منطقه همکاری، همراهی و همدلی همه نهادهای دولتی، سازمان های مردم نهاد، کارشناسان و شما شهروندان عزیز را می طلبد. 
,
 
,
آقایان و خانم هایی که در این شهر زندگی می کنید، با یکدیگر مهربان تر باشیم. وظیفه انسانی همه ماست که برای کاهش بخشی از دردهای قلب شهرمان کمک کنیم. بیایید پیمان ببندیم در هر نقطه از این شهر که ساکن هستیم به سلامت قلب شهرمان فکر کنیم و در این راه از هیچ کمک و کاری که مفید و مؤثر باشد، دریغ نکنیم. 
,
 
,
در همین راستا پایگاه اطلاع رسانی "خبرنگار" در جهت بهبود هرچه بیشتر این معضلات جامعه با تعدادی از خبرنگاران این حوزه به گفتگو پرداخت.
, در همین راستا پایگاه اطلاع رسانی "خبرنگار" در جهت بهبود هرچه بیشتر این معضلات جامعه با تعدادی از خبرنگاران این حوزه به گفتگو پرداخت,
 
,
حسینی خبرنگار اجتماعی یکی از رسانه‌ها در این باره می‌گوید: با توجه به مطالعات صورت گرفته در این زمینه و اعتقاد اکثر کارشناسان مربوطه، زمانی یک جامعه به پیشرفت خوبی در مواجهه با این معضلات دست می یابد که تمام ارکان آن جامعه از نهادهای دولتی گرفته تا تک تک شهروندان آن جامعه دغدغه ای برای برطرف کردن این موضوعات داشته باشند.
, حسینی خبرنگار اجتماعی,
 
,
وی در ادامه می گوید: تا زمانی که برای حل این آسیب‌های تلخ اجتماعی به سر دادن شعار بسنده کنیم، مطمئنا نمی توانیم دگرگونی خاصی را ایجاد کنیم و باید برای جلوگیری از این وقایع ناگوار یک طرح جهادی و بسیجی‌واری را پیاده کنیم تا به نتیجه‌ای مطلوب دست یابیم.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
رضایی یکی دیگر از خبرنگاران در حوزه حوادث معتقد است که مطمئنا مردم بزرگترین نقش را در کنترل و ریشه کن کردن این ناهنجاری ها ایفا می کنند و همانطور که در بیشتر موارد مشاهده می کنیم این معضلات از مشکلاتی که در خانواده بوده است نشات می‌گیرد.
, رضایی یکی دیگر از خبرنگاران در حوزه حوادث,
 
,
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بیشتر این آسیب ها به هم پیوسته هستند، به عنوان مثال اعتیاد موجب طلاق می‌شود و طلاق خود موضوعاتی مثل فرار از خانه را پدید می آورد و همینطور زنجیر وار باعث معضلاتی همچون کارتن خوابی یا بزه کاری و...به وجود می‌آید.
,
 
,
, ,
 
,
رضایی گفت: به همین جهت نمی توان از نقش کلیدی خانواده در این میان چشم پوشی کرد و با آموزش صحیح فرزندان این قبیل آسیب های اجتماعی قطعا به حداقل میرسد و وظیفه نهادهای شهری و دولتی هم برای کنترل این معضلات به مراتب ساده تر و آسان تر می شود.
,
 
,
, ,
 
,
 
,
 
,
کریمی خبرنگار حوزه شهری نیز در این باره می‌گوید: اینکه شهردار تهران این نامه را منتشر کرده است خود گام موثری در جهت تحقق جامعه ای پویاتر و سالم تر است و مسلما با همکارهای بیشتر شهروندان و شهرداری می توان به بهتر شدن اوضاع جامعه امیدوارتر بود.
, کریمی خبرنگار حوزه شهری,
 
,
, ,
 
,
وی با اشاره به اینکه هر کجا که ما شاهد همکاری خوب شهروندان بوده ایم نتیجه ای مطلوب را در برداشتیم افزود: تجربه نشان داده است که همکاری همه شهروندان می‌تواند طرح‌های بزرگی را به تحقق برساند و بدون شک برای این موضوع مهم نیز باید تمام افراد جامعه با هم و برای یک هدف تلاش خود را بیشتر کنند تا به امید خدا شاهد شهری زیبا با مردمی سالم باشیم.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/خ
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه