اخبار داغ

امانی: زنان دکوری برای مجلس نمی‌خواهیم

امانی: زنان دکوری برای مجلس نمی‌خواهیم
یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: زنانی باید وارد مجلس شوند که بتوانند حقوق خود و آحاد مردم را به دست آورند، ما زنان دکوری برای ورود به مجلس نمی خواهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایسنا، شهربانو امانی در دومین نشست هم اندیشی زنان در انتخابات با انتقاد از تندروی نیروهای خودسر علیه اصلاح طلبان در چند ماه اخیر اظهار کرد: برای اتفاقی که در این چند وقت برای اصلاح طلبان افتاده است، متاسفم. این تندروی ها از طرف کسانی ایجاد می شود که نمی خواهند فضای آزاد و امنی در کشور وجود داشته باشد. آن‌ها حداقل تجمع‌های قانونی را برنمی‌تابند؛ چراکه هیچ گاه خودشان از مجاری قانونی کاری انجام ندادند و همیشه رانت سیاسی داشتند. جریان تندرو زیاده طلب است و نمی خواهد قدرت را از دست بدهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی با اشاره به ضرورت حضور زنان در انتخابات آتی مجلس تصریح کرد: هرکدام از زنان فعال می توانند خواسته‌های خود را در این جامعه پی بگیرند. 200 سال است که مردم ایران برای دموکراسی تلاش می کنند امیدواریم در درجه اول زنان همفکر خودمان ومردانی که درست تربیت شده‌اند وحق زنان را می شناسند به مجلس راه بیابند و در ادامه علاوه بر آن‌ها زنان خوش فکر که هم فکر سیاسی ما نیستند نیز بتوانند به مجلس بروند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: مطالبات زنان اصلاح طلب و اصولگرا در حوزه زنان مانند هم است. هیچ منع قانونی و شرعی برای حضور زنان در نهادهای بالای قدرت مثل شورای نگهبان، مجلس و کابینه دولت وجود ندارد. یک زن نماینده زنی است که در اجتماع است و مطالبات همه آحاد جامعه را پیگیری می کند.

امانی با اشاره به فرایند تاریخی حضور زنان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از مجلس اول تا سوم زنان را محدود کردند. کسانی بودند که می خواستند زنان را در پیاده رو از مردان جدا کنند اما از مجلس چهارم به بعد زنان روی کار آمدند و گفتند که ما از زمان مشروطه و انقلاب همیشه به شرایط سیاسی کشور کمک کرده‌ایم چرا حقوق ما را محدود می‌کنید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با انتقاد از برخی از قوانین ضد زن گفت: ما می گوییم چرا حقوق ما را قطره چکانی به ما می دهید. چرا ما را مساوی نمی‌بینید. خداوند همه ما را مساوی خلق کرده است چرا به خاطر خودتان قوانینی که مربوط به حقوق ما است را از بین می برید. یک بار می گویید دختران 18 سال به بالا می توانند گذرنامه بگیرند اما یک زن بدون اجازه شوهرش نمی تواند از کشور خارج شود. دوباره می گویید به دلیل مشکلاتی که پیش می آید زنان مجرد تا سن 40 سالگی نمی توانند از کشور خارج شوند.

وی ادامه داد:‌ ما زنان دکوری برای مجلس نمی خواهیم. زنانی می خواهیم که از حقوق ما بتوانند دفاع کنند. زمانی که آقای خاتمی می خواستند وزیر زنی را انتخاب کنند صدای وا اسلاما بلند شد اما در دوره بعدی که احمدی نژاد یک زن را به کابینه اش آورد کسی زیاد صحبت نکرد و اجازه‌اش داده شد. معیار شما واقعا چیست؟ مبنای واقعی کار شما و اصلیتش از کجا می آید. 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه