اخبار داغ

وعده آخوندی به انبوه سازان مسکن

وعده آخوندی به انبوه سازان مسکن
وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح فروش واحدهای مسکونی انبوه سازان به متقاضیان، بانک مسکن نقش تضمین کننده پرداخت اقساط خریداران به سازندگان را برعهده دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایرنا، عباس آخوندی امروز(یکشنبه) در حاشیه سومین نشست تخصصی کارگروه منطقه ای بهسازی مناطق نابسامان شهری آسیا - اقیانوسیه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این طرح دولت نقشی ندارد بلکه تعدادی از انبوه سازان با بانک مسکن توافق کرده اند که بتوانند تعدادی از واحدهای مسکونی خود را به صورت قسطی به خریداران عرضه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی ادامه داد: سازندگان مسکن مدتها بحث داشتند که تولیدکنندگان امکان فروش واحدهای مسکونی خود را به خریداران ندارند و بانک های عامل نیز به مقدار نیاز تسهیلات در اختیار آنان قرار نمی دهند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توافق تولیدکنندگان با بانک مسکن برای تضمین پرداخت اقساط خریداران به سازندگان می تواند بر رونق بخشی از بازار مسکن کشور تاثیرگذار باشد، گفت: این توافق به دولت مربوط نیست، بلکه توافقی بین انبوه سازان و بانک مسکن است.

آخوندی افزود: این طرح می تواند در فروش تعدادی از واحدهای مسکونی نقش مهمی ایفا کند، زیرا تولید کنندگان با فروش واحدهای های خود می توانند در مناطق دیگر ساخت واحدهای مسکونی جدید را آغاز کنند و این در رونق بازار مسکن موثر خواهد بود.

وی با اشاره به طرح تبدیل بانک مسکن به عنوان یک بانک توسعه ای در حوزه مسکن یادآورشد: پیشنهاد عملی شدن این طرح همچنان در دستور کار است و تلاش می کنیم در برنامه ششم توسعه این موضوع عملی شود تا بانک مسکن بتواند در تعادل سازی بازار مسکن به خوبی ایفای نقش کند.

آخوندی با اشاره به اجلاس وزیران مسکن و شهرسازی آسیا و اقیانوسیه گفت: در این اجلاس توافق شد برای ساماندهی بافت های فرسوده شهری و حاشیه نشینی در منطقه آسیا و اقیانوسیه، نشست های تخصصی کارگروه بهسازی مناطق نابسامان شهری در این مناطق در تهران برگزار شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: در این نشست تجربیات ایران در بهسازی مناطق نابسامان شهری و بافت های فرسوده به دیگر کشورهای عضو این اجلاس منتقل می شود و متقابلا کارشناسان ایرانی نیز از تجربیات این کشورها در این زمینه بهسازی بافت های فرسوده و ارتقا کیفیت زندگی در شهرها استفاه می کنند.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت جهان در بافت های فرسوده و حاشیه شهرها زندگی می کنند، اظهارداشت: نیمی از این مردم در کشورهای آسیا و اقیانوسیه زندگی می کنند.

وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: سکونتگاه های نابسامان، بافت های فرسوده شهری و سکونت در حاشیه شهرها از معضلات اساسی کشورهای آسیا و اقیانوسیه است و باید با استفاده از تجربیات موفق و انجام برنامه ریزی های مناسب بتوانیم در این زمینه گام های اساسی برداریم.

برای تحقق اهداف کارگروه بهسازی شهری آسیا - اقیانوسیه، ریاست کارگروه بهسازی مناطق نابسامان شهری به عنوان یکی از کارگروه های زیرمجموعه اجلاس وزیران مسکن و شهرسازی کشورهای آسیا - اقیانوسیه به جمهوری اسلامی ایران واگذار شده که نخستین نشست آن 12 تا 14 تیرماه 1391 در تهران، دومین نشست آن 19 تا 21 آذرماه 1391 در اردن و سومین نشست آن 8 تا 10 آذرماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه