اخبار داغ

عضو انجمن روان‌شناسان بالینی ایران:

حادثهٔ منا تلخ‌ترین رخداد روانی در سال‌های اخیر بود

حادثهٔ منا تلخ‌ترین رخداد روانی در سال‌های اخیر بود
عضو انجمن روان‌شناسان بالینی ایران گفت: حادثهٔ منا تلخ‌ترین واقعهٔ روانی در سال‌های اخیر بود که ممکن است منجر به بروز بیماری روحی و روانی در بازماندگان آن شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیوان آشتیانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی حادثهٔ منا را تلخ‌ترین حادثه در سال‌های اخیر دانست و افزود: مهم‌ترین آثار این حادثهٔ خونین، تاثیرات منفی آن بر خانواده‌های بازماندگان است و همین عامل شاید منجر به بیماری روحی و روانی در آنان شود.

وی با اشاره به این‌که مرگ غیر منتظره و بی‌رحمانه دلیل اصلی تشدید مشکلات روحی و روانی در خانواده‌های از دست رفتگان حادثهٔ منا است، افزود: این حادثه به این گونه نیست که برای مدت کوتاهی برای تعدادی افراد مصیبت دیده قابل درمان باشد بلکه این خانواده‌ها به یک‌باره شاهد مرگ نزدیکانشان آن هم نه به دلیل بیماری بلکه به دلیل سهل‌انگاری مسئولان عربستان بوده‌ است.

این عضو انجمن روان‌شناسان بالینی ایران در ادامه گفت: اقدام سازمان نظام روان‌شناسی در همدردی و دادن مشاوره به آسیب دیدگان و بازماندگان حادثهٔ منا به میزان قابل توجهی به بهبود وضعیت روانی جامعه کمک خواهد کرد.

کاهش التهاب جامعه با سخنان رهبری پیرامون فاجعه منا
آشتیانی، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب افزود: سخنان ایشان علاوه بر ایجاد تاثیراتی که بر عملکرد عربستان در انجام وظایف‌اش داشت باعث کاهش التهاب جامعه و آرامش داخلی کشور شد.

انتهای پیام/خ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سازمان بسیج جامعه پزشکی,
,
,
,
,
,
, کاهش التهاب جامعه با سخنان رهبری پیرامون فاجعه منا,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه