اخبار داغ

سال ۲۰۱۵ گرمترین سال دنیا

سال ۲۰۱۵ گرمترین سال دنیا
طبق بیانیه صادرشده از سوی سازمان جهانی هواشناسی، به دلیل وقوع همزمان پدیده ال نینو و گرمایش جهانی، سال ۲۰۱۵ گرم ترین سال جهان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهر، این سازمان با انتشار بیانیه ای در مورد گرمایش جهانی، تشریح نموده است در صورتی که هیچ اقدامی در رابطه با وضعیت گرمایش جهانی صورت نگیرد، دمای جهان شش درجه یا بیشتر گرم خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

میشل جراد رئیس سازمان جهانی هواشناسی، در این باره می گوید: «ما باید فوراً اقدامی انجام دهیم تا بتوانیم شاهد نتایج آن در سده آینده باشیم.»

,

طبق گزارش این سازمان، میانگین دمای سطحی کره زمین نسبت به میانگین دمای کره زمین در دوره پیش صنعتی، حدود سال های ۱۸۸۰ تا ۱۸۹۹، دقیقاً یک درجه افزایش یافته است. در حال حاضر میانگین دمای مذکور نسبت به سال های ۱۹۶۱ تا ۱۹۹۰، ۰.۷۳ درجه سلسیوس افزایش یافته است.

,

در طول ۳۰ سال گذشته، میزان گازهای گلخانه ای موجود در جو به رکورد جدیدی رسیده است. اگرچه سال ۲۰۱۵ به شدت تحت تاثیر پدیده ال نینو بوده، اما پیش بینی می شود که سال ۲۰۱۶ به مراتب بیشتر تحت تاثیر این پدیده قرار گیرد، و این بدین معناست که در سال ۲۰۱۶ ، دما بالاتر بوده و حتی انتشار گازهای گلخانه ای که نقش بسزایی در گرم شدن کره زمین دارند، افزایش قابل توجهی خواهند داشت.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه