اخبار داغ

نفوذ جریان ضد فرهنگی در دانشگاه چمران؛

هجمه سرهنگی «مدعیان فرهنگ» به «فرهنگ» در دانشگاه چمران+ فیلم و عکس

هجمه سرهنگی «مدعیان فرهنگ» به «فرهنگ» در دانشگاه چمران+ فیلم و عکس
بررسی عملکرد رئیس پیشین دانشگاه چمران با فرمایشات مقام معظم رهبری نشان از هجمه سرهنگی جریان ضد فرهنگی به فرهنگ ناب دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب؛ چند روز پیش محمد رعایایی‌اردکانی در مراسم تودیع و معارفه خود در کلماتی ناشایست برگزاری مراسماتی مانند اقامه زیارت عاشورا و یا دعای کمیل را غیر فرهنگی عنوان و برگزاری جشنواره فیلم‌های علمی و موسیقی را کار فرهنگی در دانشگاه عنوان کرده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رعایایی می‌گوید از روز اول قرارشان بر کار سرهنگی نبود و امروز او تاوان کارهای فرهنگی‌اش را داده است.

,

آب بازی دانشجویان دختر و پسر در حضور معاون دانشگاه
, ,
,

قبل از رعایایی، کرم‌زاده به پشت تریبون آمده بود و از هر دری سخنی گفت؛ کرم‌زاده وجود وزیر برکنار شده روحانی در صدر وزارت علوم را یکی از کارهای خوب دولت یازدهم می‌داند و بدون اشاره به افتضاحات به بار آمده در دوران فرجی دانا و کاهش رتبه علمی دانشگاه‌ها بیان می‎کند: تشکل‌های دانشجویی باید فقط کار علمی کنند و کنار رئیس دانشگاه باشند نه اینکه از رفتار مدیریت دانشگاه انتقاد کنند.

,

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی در واکنش به اتفاقات روز معارفه در جمع اعضای فعال تشکل ها و کانون های فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اعضای فعال و شورای مرکزی تشکل ها در کنار فعالیت فرهنگی و سیاسی نباید کار علمی را کنار بگذارند و خود را به سلاح علم مجهز کنند؛ چرا که امروز می بینیم عده ای به بهانه داشتن مراتب علمی به ارزش ها اهانت می کنند.

,

 

,

 

,

, ,

, ,

 فیلم یکی از جشن‌های فارغ التحصیلی

,  فیلم یکی از جشن‌های فارغ التحصیلی,

وی می‌افزاید: امروز در دانشگاه افرادی هستند که بی درد و دغدغه هستند و هیچ توجهی به مسائلپیرامونی ندارند و با بهره گیری از کلاس های تقویتی رشد علمی کردند؛امادر بعد سیاسی و فرهنگی عقب هستند.

,

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حضور افرادی در دانشگاه ها که بار علمی مناسبی دارند؛ اماصلاحیت های عمومی را ندارند، گفت: امروز مواجه هستیم با کسانی که بنیه علمی خوبی دارند؛ امااسامی سران سهقوه را نمی دانند آیا می توان تربیت نسل انقلاب را به این افراد سپرد.

,

وی عنوان می‌کند: معیار و خط اصلی کار سیاسی و فرهنگی همه ما، معیارهای است که مقام معظم رهبری به عنوان نائب بر حق امام عصر(عج) مطرح می کنند. این مسیر و نوع حرکت باعث تقویت و پیشرفت ما می شود؛ چرا که در دنیا و آخرت حجت شرعی داریم که مطابق فرموده نایب امام زمان (عج) حرکت کردیم و هر جا رهبری دستور دهند، می ایستیم و هر جا فرمان حرکت دهند حرکت می کنیم.

,

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به مراسم تودیع معارفه اظهار داشت: در این برنامه متاسفانه برخی حرف ها مطرح شد، خلاف عدالت و انصاف بود اینکه کار فرهنگی دانشجویان را به کار سرهنگی تعبیر کنیم، خلاف انصاف است و اینکه برگزاری برنامه های مذهبی مانند دعای کمیل و زیارت عاشورا را به تمسخر بگیریم و هم سنگ پخش موسیقی بدانیم کار خلاف اخلاق اسلامی و دین مداری است.

,

وی با اظهار گلایه شدید از نحوه برگزاری برنامه بیان کرد: اولین و بدترین کار در آن جلسه آن بود که سخنران اول بدون ذکر نام خدا و بدون گفتن بسم الله شروع به صحبت کرد و جلسه ی که نام خدا در آن نباشد برکت ندارد.

,

مسئولنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: عده ای شادی را بهانه می کنند و برنامه های مختلط برگزار می کنند؛ درحالی که کاش مسئولان در مراسم اعتکاف و شب های قدر در دل دانشجویان حضور پیدا کنند و نشاط واقعی دانشجویان را درک کنند.

,
 
,
, , ,
 
,
نمایش مستند مستهجن عصر آلمینیوم به بهانه جشنواره فیلم‌های علمی در دانشگاه چمران
, نمایش مستند مستهجن عصر آلمینیوم به بهانه جشنواره فیلم‌های علمی در دانشگاه چمران,

حجت الاسلام شفیعی گفت: این قابل قبول نیست که از جشنواره علمی معاونت فرهنگی دانشگاه که در پروتابل رسمی آن فیلم و عکس خلاف اخلاق قرار داده شده و کلی هزینه اضافی از بیت المال خرج شده دفاع شود. ای کاش این افراد حداقل در قبال این جشنواره سخیف که در آن بی بند و باری رخ داده سکوت کرده و نمی گفتند ایرادی نداشته و فقط روسری یک زن 70 ساله از سرش افتاده است.

,

ویبا اظهار تاسف از این صحبت ها گفت: دوست نداشتیم این صحبت ها گفته شود و ای کاش بزرگترها مسائلو مشکلات را بزرگتر می دیدند؛ امادوری از متن مردم و ماندن برخی در تارهای که به دور خود تنیده اند سبب این تحلیل های غلط می شود.

,

حجت الاسلام شفیعی از تشکل های ارزشی که در این مدت زیر فشارهای سیاسی به کار خود ادامه دادند و از ارزش ها کوتاه نیامدند تشکر کرد و گفت: تشکلهای ارزشی کارهای علمی و جمعی خود را بیشتر کنند و با هم دیگر اتصال خود را تقویت کنند.

,

رضا کیانی‌نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران نیز در واکنش به اظهارات سخیف مطرح شده در مراسم تودیع و معارفه عنوان کرد: کسی که برای ریاست دانشگاه انتخاب می‌شود باید در سطح جمهوری اسلامی باشد.

,

وی افزود: زمانی که آب بازی دختران و پسران در حوض معاونت دانشجویی دانشگاه، برگزاری جشن و پایکوبی مختلط در محیط مقدس دانشگاهی در سالنهای در بسته دانشگاه و به دفعات مختلف در طول بیست ماه گذشته، نمایش فیلم مستهجن به عنوان فیلم علمی در جشنواره فیلمهای بین المللی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه و اجازه برگزاری غیر قانونی جلسات تبلیغ سران فتنه توسط تشکلهایی که هنوز مسیر قانونی خود را تکمیل نکرده اند از نظر شخص و گروهی عادی باشد، آیا چنین مدیریتی در تراز رئیس دانشگاه یک کشور انقلابی و اسلامی است.

,
, ,
برخی از تئاترهای اکران شده در دانشگاه در دوره ریاست پیشین دانشگاه
,

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران تصریح می‌کند: در دوره مدیریتی گذشته شاهد تصمیمات و اقداماتی بودیم که بیشتر شبیه مدیریت سرهنگی است، به عنوان مثال اخراج اساتید بسیجی پیمانی که دارای سابقه تدریس و بعضا صاحب کتاب و مقالات علمی متعدد بوده اند در قالب عدم تمدید قرارداد و ایجاد جو رعب و وحشت عدم تامین شغلی در میان اساتید، تحت فشار قراردادن استاد و اجبار وی برای درخواست انتقال به گروه آموزشی دیگر بر خلاف میل استاد از موارد ریاست سرهنگی است که طی این مدت در دانشگاه مشاهده کردیم.

,

وی با اشاره به رفتار سرهنگی برخی از مدعیان امروز کار فرهنگی گفت: انگار برخی یادشان رفته که برای تغییر رئیس پیشین دانشگاه شهید چمران اهواز جمعی از اعضای گروه‌های منحله و تندرو چه فشارهایی به استانداری و وزارت علوم کردند. آخرین فشار آنها تحصن یک گروه ۱۷ نفره در محل استانداری به منظور تعویض رییس دانشگاه شهید چمران اهواز بود که در نهایت منجر به تعویض رییس دانشگاه در آخرین روز کاری سال ۱۳۹۲ شد.

,

به گزارش رهیاب، ماحصل تبدیل شدن دانشگاه به باشگاه سیاسی در دوران مدیریت فرجی دانا، با تذکرات فراوانی از سوی نمایندگان مجلس همراه شد. حتی مراجع تقلید نیز به برخی انتصاب های فرجی دانا واکنش نشان دادند و درخواست دیدار با وی را نپذیرفتند. آیت الله مکارم شیرازی درباره امتناع خود از پذیرفتن دیدار با فرجی دانا می گوید:عزل و نصب‌هاى زیادى توسط ایشان در دانشگاه‌ها صورت گرفته که نه به مصلحت دانشگاه و دانشجویان عزیز ما بوده و نه به مصلحت نظام جمهورى اسلامى.بسیارى از نمایندگان محترم مجلس اعتراض کرده‌اند و اخیراً شوراى محترم انقلاب فرهنگى نیز به این عزل و نصب‌هاى بى‌رابطه اعتراض کرده‌اند.من دیدم ملاقات با ایشان تأیید آن عزل و نصب‌هاست و در پیشگاه خداوند متعال مسئولم و لذا ملاقات را نپذیرفتم.

,

دیدن فردای برخی از اقدامات ضد فرهنگی افرادی که فرجی دانا در رأس دانشگاه‌ها گمارده بود سبب اعتراضات مراجع و نمایندگان مردم در مجلس شده بود.

,

همین انتصابات بود که رشد علمی کشور را کُند و متوقف کرده بود، مقام معظم رهبری چندی پیش گفتند: آمار داده‌اند که سرعت پیشرفت علمی ما در دنیا دو رتبه کم شده؛ این بد است؛ با این سرعت پیشرفت خیلی عقبیم. ما را سال‌های سال عقب نگه داشته‌اند.

,

ایشان با یادآوری موضوعی تامل برانگیز درمورد توقف حرکت علمی در کشور گفتند: متأسفانه در دوران قاجار و پهلوی، حرکت علمی کشور به دلایل خاص متوقف شد و در زمانیکه دوران شکوفایی علمی در اروپا بود، ما نتوانستیم از استعدادها و زمینه های علمی و اخلاق علمی خود استفاده کنیم، بنابراین از حرکت علمی دنیا عقب ماندیم.

,

تاکیدات رهبر انقلاب در موضوع حرکت علمی کشور و تذکر درباره مقابله با کندشدن حرکت روبه جلوی علم در کشور پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و برخی مواجهه های سیاسی مسئولین امر به طور فزاینده ای تکرار می شود. رهبری انقلاب با تاکید بر اهمیت علم در پیشرفت کشور بارها به مسئولین در این باره تذکر داده اند.

,

ایشان در دیدار ماه مبارک امسال با اساتید دانشگاه در این باره گفتند: طبق آمارهای جهانی، شتاب پیشرفت علمی در کشور، سیزده برابرِ متوسّط جهان بود؛ این را مراکز آماریِ علمی دنیا اعلام کردند که ما هم مکرّر قبلاً اعلام کردیم. این شتاب، امروز کم شده. اینکه بعضی میگویند از لحاظ پیشرفت علمی عقب ماندیم، بعضی میگویند نه، عقب نماندیم و هر دو هم آمار ارائه میکنند، نکته‌اش اینجا است: بله، علی‌الظّاهر از رتبه‌ی شانزدهم یا پانزدهم تنزّل نکردیم -این درست است- امّا بایستی ترقّی میکردیم؛ یعنی آن شتاب بایستی ادامه پیدا میکرد؛ این شتاب امروز کم شده. برادران و مسئولان عزیز وزارتخانه‌ها به این [نکته‌] توجّه کنند؛ آن شتاب، امروز نیست. کاری کنید که شتاب رشد علمی فروکش نکند؛ باز به تعبیر نظامی‌های جنگ سخت، این حرکت از دُور نیفتد.

,

حضرت آیت الله خامنه‌ای آبان‌ماه امسال نیز به موضوع مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها نیز اشاره کردند و با انتقاد از برخی اقدامات انجام‌گرفته، گفتند: برخی کار فرهنگی را با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته‌اند و برای توجیه کار غلط خود می‌گویند، دانشجویان باید شاد باشند!

,

ایشان افزودند: شاد بودن برای هر محیطی خوب است، اما به چه قیمتی؟ به قیمت برگزاری مراسم و اردوهای مختلط؟ مگر غربی‌ها از اختلاط چه بهره‌ای جز جنایات کنونی جنسی برده‌اند که ما به‌دنبال پیروی از همان شیوه‌ها هستیم.

,

رهبر معظم انقلاب با تأکید بر اینکه کار فرهنگی ماهیت دیگری دارد، گفتند: مسئولین فرهنگی دانشگاه‌ها بفهمند چه می‌کنند؟ کار فرهنگی صحیح این است که انسان مؤمن، متخلق، انقلابی، معتقد به آرمان‌ها، دوستدار کشور و نظام اسلامی و دارای بصیرت و عمق دینی و سیاسی تربیت شود.

,

به گزارش رهیاب، مقایسه رفتار محمد رعایایی‌اردکانی با منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که در دوران ریاست وی بر دانشگاه شهید چمران اهواز چه گذشته و علت مخالفت با انتصاب وی سیاسی کاری نبود.

,

اینکه کسی کار فرهنگی را برگزاری کنسرت و اردوهای مختلط بداند نتیجه‌اش کُند شدن شتاب رشد علمی دانشگاه می‌شود و حالا باید دید که در دوران مدیریت سرهنگی ضد فرهنگ‌ها چه بر سر دانشگاه چمران آمده است.

,

انتهای پیام/ش

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه