اخبار داغ

صدور بیش از یک میلیون و 550 هزار ویزا

صدور بیش از یک میلیون و 550 هزار ویزا
معاون امور کنسولی وزارت خارجه با اشاره به صدور بیش از یک میلیون و 550 هزار ویزا که تاکنون صورت گرفته است گفت: با توجه به شرایط منطقه زائران از ورود به مناطق حساس امنیتی مانند سامرا و دیاله خودداری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، حسن قشقاوی معاون امور کنسولی وزارت خارجه و عضو ستاد اربعین در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات صورت گرفته برای زائرین اربعین پرداخت و گفت: با توجه به آماری که تاکنون در دست داریم بیش از یک میلیون و 550 ویزا تاکنون صادر شده است چرا که امسال روند صدور ویزا تسریع شد و تا دیروز روند صدور ویزا به صفر رسید بدین معنا که اگر مدارک ارائه می‌شد در مدت کوتاهی ویزا صادر می‌شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر امکان تردد افراد بدون ویزا در ایام اربعین خاطرنشان کرد: این موضوع از اساس تکذیب می‌شود چرا که تصمیم طرف عراقی و طرف ایرانی این بود که زائران باید حامل ویزا و گذرنامه معتبر باشند.

,

قشقاوی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای توجه زائران به هشدارهای دولت در ایام اربعین برای زیارت عتبات خاطرنشان کرد: همانطوری که رهبر انقلاب در درس خارج از فقه خود تأکید داشتند که زائران به هشدارهای دولت توجه کنند. تأکید داریم که مردم این امر را رعایت کرده چرا که شرط ولایتمداری آن است که گوش به فرمان رهبری باشند.

,

وی با بیان اینکه شرایط منطقه به گونه‌ای است که ممکن است افرادی بخواهند در لحظات آخر زیارت را به کام ملت تلخ کنند، تصریح کرد: تأکید داریم زائران به توصیه‌های صورت گرفته عمل کنند و در مناطقی که ممکن است مشکلاتی را در پی داشته باشد نروند و از رفتن به مناطق حساس مانند سامرا و دیاله خودداری کنند.

,

قشقاوی با اشاره به شروع روند خروج زائرین از کربلا تصریح کرد: این کار خوبی است و توصیه داریم که زائران به این امر توجه کنند و پس از زیارت سریعاً برگردند تا با مشکلاتی نظیر بارندگی و کاهش دما مواجه نشوند.

,

وی با توجه به اینکه هواشناسی اعلام کرده است دمای هوا کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: ما با انبوه اتومبیل‌هایی که در ایلام پارک شدند مواجه هستیم بنابراین راه عاقلانه آن است که زوار پس از زیارت به کشور بازگردند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه