اخبار داغ

معاون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کشور مطرح کرد:

تشکل‌های مردمی مانع تمرکز قدرت می‌شوند

تشکل‌های مردمی مانع تمرکز قدرت می‌شوند
معاون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کشور گفت: مردم به‌طور مستقیم تصمیم‌گیر نیستند ولی تصمیم‌ساز هستند و در تصمیم‌گیری‌ها نقش دارند و تشکل‌های مردمی می‌تواند مانع از متمرکز شدن قدرت باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آساره خبر،اشرف بروجردی، معاون پژوهشگاه علوم انسانی کشور عصر دوشنبه، در نشست تخصصی سازمان‌های مردم نهاد لرستان که در سالن شهید آوینی ارشاد اسلامی خرم‌آباد برگزار شد، گفت: دو  هدف در رویکرد شکل‌گیری تشکل‌ها وجود داشت، اولین رویکرد توزیع قدرت بود یعنی قدرت نباید متمرکز باشد و برای این‌کار مردم مناسب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آساره خبر،,

وی افزود: مردم به‌طور مستقیم تصمیم‌گیر نیستند ولی تصمیم‌ساز هستند و در تصمیم‌گیری‌ها نقش دارند و تشکل‌های مردمی می‌تواند مانع از متمرکز شدن قدرت باشد.

,

معاون پژوهشگاه علوم انسانی گفت: تمرکز قدرت آغاز فساد در بین مجموعه‌ها است و در آیین ما نیز آمده هیچ کس حق ندارد خود را بالاتر از دیگران بداند و تاکید آیین الهی بر این است که امانت‌ها را به اهلش بسپارید و  کدام امانت بالاتر از سرپرستی و هدایت مردم است و تمرکز قدرت می‌تواند این فساد را ایجاد کند و برای جلوگیری از این‌کار باید مشارکت کند.

,

وی با بیان این‌که دومین هدف از تشکل سازمان‌های مردم نهاد ایجاد مشارکت مردم بود، عنوان کرد: در آیین اعتقادات ما نیز آمده که ما همه با هم برای هم و در کنار هم تلاش کنیم و خطوط مشترک را بر باورهای انفرادی مقدم بدانیم.

,

بروجردی گفت: در جامعه باید خطوط مشترک باشد و همین جمله  همدلی و همزبانی گویاترین مسئله برای این امر است و حتی در ادبیات ما نیز بر همدلی تأکید شده است.

,

وی افزود: همزبانی یعنی قدرت گفت‌وگو، مذاکره بیان مسئله و ارائه منطق را داشته باشید و  این می‌تواند مقدمه رسیدن به رشد و تعالی باشد.

,

معاون پژوهشگاه علوم انسانی خاطرنشان کرد: برداشتن گام به جلو سبب کوتاهی راه و پیشرفت می‌شود و ما نیز انتطار داریم شما با همدلی، همزبانی، مذاکره و گفت‌و‌گو برای توسعه کشور و توسعه آیین و تعالی ایران تلاش کنند و همه با هم پای صندوق‌های رای بروند.

,

بروجردی عنوان کرد: تشکل‌های غیر دولتی به ما کار جمعی، سازمان یافته و مشارکتی را یاد می‌دهند ولی متاسفانه هنوز هم قانون برای تشکل‌های غیر دولتی نداریم و فقط یک آئین‌نامه داریم.

,

وی تصریح کرد: امیدواریم در دوره آینده شاهد شکل‌گیری قانون برای این عزیزان باشد و در تعامل با هم راهی برای دستیابی به جامعه‌ای برخوردار پیدا کنیم .

,

معاون پژوهشگاه علوم انسانی گفت: در لرستان نیز فرهیختگان زیادی داریم که امید است این فرصت به‌وجود بیاید که از وجود آن‌ها استفاده شود.

,

انتهای پیام/ رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه