اخبار داغ

مسئول بسیج جامعه پزشکی خوزستان:

نخبگان فرانسوی ابزاری برای توجیه و ایجاد رضایت از سیستم‌های لیبرال دموکراتیک غربی هستند

نخبگان فرانسوی ابزاری برای توجیه و ایجاد رضایت از سیستم‌های لیبرال دموکراتیک غربی هستند
یک کار‌شناسی ارشد علوم سیاسی گفت: مسئله فلسطین از اهمیت بالایی برخوردار است و مقام معظم رهبری در نامه خود خطاب به جوانان اروپا مقایسه بسیار زیبایی انجام داده‌اند و با قراردادن مسئله اسرائیل و فلسطین در کنار قضایای پاریس بیان می‌کنند که نوعی از تروریسم در آنجا هم وجود دارد، منتهی تحت یک پوشش دولتی که غرب به شدت از آن حمایت می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر یاور شاه‌ولی، در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی در تحلیلی درباره دومین نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی اظهار داشت: با توجه به اینکه این نامه بعد از حوادث اخیر پاریس برای ایجاد نوعی ارتباط با جوانان کشورهای غربی نگاشته شده، شاید به دلیل وجود مهد سکولاریسم در پاریس است.

وی در ادامه افزود: از نظر تاریخی انقلاب فرانسه ثقل راندن مذهب از اروپا بود و رهبری می‌خواهد اینجامعه را که بانی گریز غرب از مذهب بوده را بار دیگر به سمت مذهب و به ویژه اسلام متوجه کند.

جوانان، پذیرای واقعیات و نخبگان، ابزار تولید رضایت از سیستم لیبرال دموتراتیک غربی
مسئول بسیج جامعه پزشکی خوزستان درباره اینکه چرا هدف نامه جوانان غربی هستند، تصریح کرد: علت اینکه رهبری با طبقه رسانه‌ای یا نخبگان غرب ارتباط نگرفته‌اند به این دلیل است که امیدی در این اقشار دیده نمی‌شود زیرا این گروه‌‌ها عملاً ابزاری برای توجیه و ایجاد رضایت از سیستم‌های لیبرال دموکراتیک غربی هستند و به شکلی نوکر این سیستم هستند، لذا نمی‌توانند هدف واقع شوند.

وی افزود: جوانان از لحاظ ذهنی کاوشگر و پیگیر بوده و چنانچه این اطلاعات و روشنگری‌ها را به دست آورند، با سوالاتی که در ذهنشان ایجاد می‌شود می‌توانند موثر‌تر واقع شوند.

شاه‌ولی، با اشاره مختصری به اهداف عمده حضرت آقا در این نامه اذعان داشت: با توجه به گسترش اسلام و بیم از اسلام‌گرایی، غرب در دو دهه اخیر تلاش کرد که با یاد و تقویت گروه‌های تروریستی که هیچ ریشه دینی و مذهبی ندارند، چهره‌ای خشن از اسلام را ارائه دهد.

گروه‌های تروریستی دست‌ساز غرب بوده و نشانی از اسلام ندارند
وی در ادمه افزود: اگر غرب موفق شود چهره‌ای خشن از اسلام را در دنیا ترسیم کند آنگاه کار برای مسلمانان سخت خواهد شد؛ با نامه حضرت آقا به روشنی برای جوانان غربی مشخص شده که اعمال تروریست‌ها بیانگر چهره واقعی اسلام نیست و در حقیقت گروه‌های پوچ و بی‌ریشه‌ای هستند که از منشأ یک قبیله بدوی بوده و تفکری بدوی دارند و این گروه‌ها دست‌ساخته‌های غرب هستند.

این کار‌شناس علوم سیاسی عنوان کرد: حضرت آقا در امتداد هدف اول اسلام واقعی را از اسلام وهابی افتراق می‌دهند که از اهداف بسیار مهم در این نامه است که در قالب یک سند مکتوب و پایدار در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری شاخص‌های اسلام را بسیار واضح و روشن برای نسل جوان غرب بیان کردند، تا نقاط مبهم را برای جوانان غربی از میان بردارند و مسیر اسلام وهابیت را جدا کند.

تروریسم اسرائیل تحت پوشش و حمایت غرب است
مسئول بسیج جامعه پزشکی خوزستان در ادامه با اشاره به مسئله فلسطین به عنوان یکی از اهداف نامه رهبری گفت: مسئله فلسطین در درجه نخست از اهمیت قرار دارد و اعتقاد کلیدی ما است و مقام معظم رهبری در این نامه مقایسه بسیار زیبایی انجام داده‌اند و با قرار دادن مسئله اسرائیل و فلسطین در کنار قضایای پاریس روشن می‌کنند که در اینجا هم نوعی از تروریسم وجود دارد، منتها تحت یک پوشش دولتی که غرب به شدت از آن حمایت می‌کند.

شاه‌ولی، در ادامه عنوان کرد: بعد از این مقایسه وارد هدف بعدی می‌شویم که حضرت آقا تضادهای رفتاری و عملکردی غربی‌ها را در موضوعات عمده جهان برشمرده و به رخ می‌کشند که در سیاست، تفکر، عملکرد غرب و سیاست‌های لیبرال دموکراتیک چه برخوردهای دوگانه‌ای وجود دارد.

وی افزود: برخورد دوگانه با حقوق بشر و برخورد متضاد با موضوع تروریسم دولتی اسرائیل که غرب از اسرائیل به عنوان منشأ اصلی تروریسم دولتی حمایت می‌کند و نتیجه آن حبس ۶۰ ساله مردم فلسطین در خانه‌هایشان است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خوزستان درباره برخورد متضاد غرب با جنبش‌های بیداری اسلامی که در این نامه به آن اشاره شده است، تصریح کرد: غرب برخوردی دوگانه در پیش گرفته به گونه‌ای که بنا به مصلحت خود بعضی از این جنبش‌ها را منحرف و بعضی دیگر را سرکوب کرده و از حکومت‌هایی که بعد از سقوط جنبش‌های بیداری اسلامی با کودتا بر سرکار آمده‌اند حمایت می‌کند.

سیاست متضاد غرب تروریسم را به خوب و بد تقسیم کرده
وی با اشاره به موضوع لشکرکشی‌های دودهه اخیر به جهان اسلام که در این نامه آمده، گفت: این لشکرکشی‌ها باز از سیاست‌های غلط و متضاد غرب است و تقسیم تروریسم به خوب و بد از دیگر سیاست‌های غلط غرب معرفی شده که امروزه مصداق بارز آن را در میدان سوریه مشاهده می‌کنیم که در این نامه به رخ جوانان غربی کشیده شده است.

این کار‌شناس علوم سیاسی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در این نامه نقطه مشترکی را مطرح می‌‎نماید که جوانان غربی، تروریسم درد مشترک ما و شما است که از حاکمان و سیاست‌های متضاد دولت‌های غربی منشأ گرفته است.

خشونت خاموش تروریسم فرهنگی است
وی افزود: در این نامه به مقابله با نفوذ فرهنگ غرب و تسلط بر سایر فرهنگ‌ها تحت عنوان عبارت خشونت خاموش اشاره شده است، یعنی جوانان غربی را نسبت به عملکرد حکومت‌هایشان برای تحمیل فرهنگ منحط غربی با شاخص‌های بی‌بندباری و خروج از مولفه‌های اصلی انسانی به فرهنگ‌های سایر ملت‌ها آگاه نمودند و به عنوان یک تروریسم فرهنگی معرفی کردند و چه بسا بروز بعضی از پدیده‌های اجتماعی و رادیکالی در این جریانات در نتیجه این خشونت خاموش باشد.

جامعه پزشکی نقش مهمی در تبیین اهداف نامه رهبری دارد
شاه‌ولی در پاسخ به نقش جامعه پزشکی در نشر و گسترش بیانات مقام معظم رهبری در جامعه بین‌المللی پزشکان اذعان داشت: همه اقشار و به ویژه جامعه پزشکی می‌توانند از طریق صدور بیانیه یا اعلام آمادگی به تدریج در افکاری که هنوز توسط امپریالیسم فکری اشغال نشده‌اند موثر واقع شوند و اهداف ارزشمند این نامه را برای جوامع پزشکی کشورهای اروپایی تبیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه غرب یک سانسور تعریف شده و کاملا مشخصی را دررسانه‌هایش دارد چه بسا این نامه به سختی از طریق رسانه‌های رسمی به گوش همگان برسد اما جامعه پزشکی و دیگر اقشار می‌توانند نقش مهمی را در گسترش و تبیین این نامه ایفا کنند.

انتهای پیام/خ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سازمان بسیج جامعه پزشکی,
,
,
,
, جوانان، پذیرای واقعیات و نخبگان، ابزار تولید رضایت از سیستم لیبرال دموتراتیک غربی,
,
,
,
,
,
,
, گروه‌های تروریستی دست‌ساز غرب بوده و نشانی از اسلام ندارند,
,
,
,
,
,
,
, تروریسم اسرائیل تحت پوشش و حمایت غرب است,
,
,
,
,
,
,
,
,
, سیاست متضاد غرب تروریسم را به خوب و بد تقسیم کرده,
,
,
,
,
, خشونت خاموش تروریسم فرهنگی است,
,
,
, جامعه پزشکی نقش مهمی در تبیین اهداف نامه رهبری دارد,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه