اخبار داغ

کریم انصاری‌فرد؛ تک ستاره فوتبال ما در اروپا

کریم انصاری‌فرد؛ تک ستاره فوتبال ما در اروپا
او در پامپلونا به قدری بد کار کرده و روی نیمکت نشسته و نیرویی مازاد نشان داده بود که وقتی خبر انتقالش به لیگ برتر یونان رسید، به رغم تفاوت‌های محسوس فوتبال این دو کشور و رجحان آشکار اسپانیا بر یونان ناظران از دیدن چنین رویدادی متحیر شدند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  در حالی که بسیاری از ستاره‌های فوتبال ایران با هدف کسب درآمد بیشتر و تحمل رنج کمتر به لیگ‌های قطر و امارات کوچ کرده‌اند، تک ستاره باقیمانده ما در مکانیزم‌های حرفه‌ای‌تر و باارزش‌تر فوتبال اروپا، کریم انصاری‌فرد است. ما رضا قوچان‌نژاد و احسان حاجی‌صفی و البته علیرضا جهانبخش را هم در غرب قاره سبز داریم اما اولی در چارلتون بازی می‌کند که مربوط به لیگ دسته اول انگلیس و با احتساب لیگ برتر چیزی در حد «لیگ 2» این کشور است و دومی نیز پیراهن یک تیم فاقد افتخار شهر فرانکفورت را در لیگ دسته دوم آلمان به تن کرده و تیم‌های هر دوی آنان نیز جایی در جمع مدعیان قهرمانی این لیگ‌ها ندارند و چارلتون خوش اقبال خواهد بود اگر به لیگ دسته دوم انگلیس سقوط نکند. جهانبخش نیز برخلاف روزهای خوشش در نایمخن روزهای توأم با مصدومیت و کم ثمری را در آلکمار می‌گذراند و امسال همان جهانبخش سال پیش نشان نداده است. آنچه درخشش دو ماه اخیر انصاری‌فرد را در تیم پانیونیوس یونان عجیب‌تر می‌سازد، دوران بسیار بد وی در اوساسونا و قبل از انتقالش به لیگ یونان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


نیروی مازاد
او در پامپلونا به قدری بد کار کرده و روی نیمکت نشسته و نیرویی مازاد نشان داده بود که وقتی خبر انتقالش به لیگ برتر یونان رسید، به رغم تفاوت‌های محسوس فوتبال این دو کشور و رجحان آشکار اسپانیا بر یونان ناظران از دیدن چنین رویدادی متحیر شدند. حیرت بزرگتر آنها اینک و پس از گذشت 12 هفته از لیگ برتر یونان شکل گرفته است. آنجا که پانیونیوس عاری و بی‌بهره از هرگونه افتخارآفرینی‌های بزرگ در گذشته به مدد حرکات دلاورانه و گل‌های قدرتمندانه «کریم» جوان فوتبال ما تا رده دوم جدول بالا ‌آمده و قدرت‌های سفتی مثل پاناتینایکوس و المپیاکوس را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

,
,
,



بازگشت «پدیده»
5 گلی که انصاری‌فرد در این فصل به ثمر رسانده، پاسخی از جانب او به منتقدان پرشمار و برحق وی است که می‌پرسیدند بر سر پدیده 5 سال پیش سایپا چه آمده که هم در پرسپولیس – به جز مقطعی کوتاه – ناموفق بود و هم در کوچش به اروپا تبدیل به نیرویی درجه چندم و یک بار اضافی و زاید در اوساسونایی شد که بعد از گذشته روشنش به لیگ دسته دوم اسپانیا سقوط کرده و برای احیای خود به ساق‌های انصاری‌فرد چشم داشت.
جواد نکونام در دومین مقطع عضویتش در اوساسونا و قبل از انتقالش به سایپا، کمی تا قسمتی در پامپلونا آبروداری کرد اما انصاری‌فرد به کلی محو و فراموش شد و همگان می‌پرسیدند بر سر جوان مستعدی که آقای گل لیگ برتر ایران شده و اخبار علاقه‌مندی بوروسیا دورتموند آلمان به وی دهان به دهان چرخیده بود، چه آمده است.

همان مهاجم رعنا
پاسخ آن سوال همچنان نامعلوم است اما «انصاری‌فرد فصل جاری» همان مهاجم رعنایی است که می‌شناختیم. او سرپنجه و سریع و در اکثر صحنه‌ها حاضر و آماده زدن ضربه نهایی یا تغذیه یاران خودی است و به قدری در پانیونیوس خوب کار کرده که گفته می‌شود سایر تیم‌های یونانی شامه خود را تیز و بینی خود را در لیگ ایران فرو کرده‌اند تا اگر استعداد دیگری از این دست یافتند، او را هم صید کنند. حالا کارلوس کی‌روش هم که از کریم به خاطر گم شدن در غبارهای لیگ دسته دوم اسپانیا قطع امید کرده بود، وی را به ساختار فوتبال ملی بازگردانده و آفتاب گرم امید در زمستان سرد اروپا به روی این مهاجم بلند بالا می‌تابد. او می‌تواند از این هم بهتر شود و لازمه آن کسب مهارت‌ها و تجربه‌های بیشتر در لیگ‌های اروپایی است.

شرقی‌ها  بحث دیگری دارند
ناگفته نگذاریم که حضور آزمون و عزت‌اللهی و حقیقی در شرق اروپا (لیگ روسیه) نیز رویداد بی‌ارزشی نیست اما برای فوتبال ما با آن پیشینه درخشان در زمینه داشتن لژیونرهایی در غرب اروپا، گسیل چند نماینده به لیگ کم رونق و کم بهره روسیه افتخاری بزرگ نیست بخصوص که علیرضا حقیقی چند سالی است که فقط تماشاگر لیگ روسیه است و نه عضو فعال تیم روبین‌کازان. در نظر گرفتن این ملاحظات نیز کمک می‌کند تا دستاوردهای جدید انصاری‌فرد را باارزش‌تر بیابیم. چیزی که تیم ملی هم می‌تواند در دور نهایی انتخاب جام جهانی 2018 در قاره آسیا از آن بهره‌مند شود.

, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

منبع: ایران ورزشی 

,

hkjانتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه