اخبار داغ

حاشیه‌های نشست خبری علی لاریجانی

حاشیه‌های نشست خبری علی لاریجانی
من تا حدودی پاسخ سؤالم را دریافت کردم اما هنوز شما جواب شفاف و روشنی به من ندادید که رئیس مجلس نیز خطاب به وی می‌گوید: همین که جوابت را گرفتی خدا را شکر کن! کمتر کسی اینجا جوابش را می‌‌گیرد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، نشست خبری علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز به مناسبت دهم آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مدرس که به نام «روز مجلس» نامگذاری شده، در تالار مدرس ساختمان مشروطه مجموعه بهارستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این نشست با حاشیه‌هایی همراه بود که از نظرتان می‌گذرد:

,

* ساعت 15:02 است که ناگهان صدای شاترها بالا می‌رود، علی لاریجانی ریاست مجلس نهم وارد محل برگزاری نشست خبری می‌شود.

,

* مجری نشست خبری در جریان اعلام اسامی خبرنگاران برای حضور در جایگاه و پرسیدن سؤال‌شان با اعلام نام یک رسانه بیگانه و ضدانقلاب، تعجب همگان را برمی‌انگیزد: «رسانه بعدی خبرنگار رادیو فردا»! البته پس از دقایقی اظهاراتش را اصلاح می‌‌کند و می‌گوید: «خبرنگار رادیو تهران».

,

* خبرنگار یکی از رسانه‌ها زمانی که می‌خواست سؤالی را در ارتباط با مجلس بپرسد به جای مجلس نهم «مجلس هشتم» را نام می‌بَرَد که علی لاریجانی رئیس مجلس این اشتباه او را اصلاح می‌کند.

,

*وقتی خبرنگار «الرجاء عراق» پشت تریبون حاضر شده و سؤالش را به زبان عربی می‌پرسد، ترجمه مترجم مورد اعتراضش قرار می‌گیرد و می‌گوید: «ترجمه در جاهایی اشکال داشت».

,

* یکی از خبرنگاران وقتی نامش برای حضور در پشت تریبون به منظور مطرح کردن سوال قرائت می‌شود با استرس فراوان و در حالی که نفس‌نفس می‌زد سؤالش را مطرح می‌کند و خطاب به لاریجانی می‌گوید: برای حضور در پشت تریبون کمی دویدم به همین دلیل نفس‌نفس می‌زنم که لاریجانی به وی پاسخ می‌دهد از بالای پله‌ها تا پشت تریبون مسیری نبود که شما بِدَوید.

,

*خبرنگاری سؤالش را درباره مصادره کردن ناطق‌نوری و علی لاریجانی به نفع اصلاح‌طلبان از رئیس مجلس می‌پرسد و می‌گوید: من تا حدودی پاسخ سؤالم را دریافت کردم اما هنوز شما جواب شفاف و روشنی به من ندادید که رئیس مجلس نیز خطاب به وی می‌گوید: همین که جوابت را گرفتی خدا را شکر کن! کمتر کسی اینجا جوابش را می‌‌گیرد!

,

لاریجانی همچنین در پاسخ به سؤال دیگر این خبرنگار تأکید می‌کند که بنده یا آقای ناطق‌نوری اموال نیستیم که عده‌ای بخواهند ما را مصادره کنند، آنان نباید فکر کنند که بنده یا آقای ناطق به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تریم!

,

*زمانی که خبرنگاری درباره تأثیرگذاری یا عدم تأثیرگذاری ماجراهای پیش آمده در برجام درباره علی لاریجانی در انتخابات مجلس دهم سؤال می‌کند، رئیس مجلس به وی پاسخ می‌دهد: بنده «رجال‌الغیب» نیستم که بدانم موضوع مربوط به برجام و اتفاقات پیش آمده در انتخابات آینده مجلس روی رأی بنده تأثیر می‌گذارد یا نه.

,

*خبرنگار تلویزیون الکویت در سؤالش از لاریجانی می‌گوید اخیراً پس از برجام، جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط با کشورهای غربی اقداماتی انجام داده یا در حال حرکت به سوی تقویت در روابط با غرب بوده آیا این سیاست برای تقویت روابط با کشورهای همسایه از جمله کشورهای حاشیه «خلیج ع ر ب ی»! هم خواهد بود؟

,

رئیس مجلس نیز با خنده‌ای معنادار سخن این خبرنگار کویتی را تصحیح می‌کند و پاسخ می‌دهد البته «خلیج ع ر ب ی» نه «خلیج فارس»، منظورتان این بود.

,

خبرنگار تلویزیون الکویت پس از شنیدن این تذکر قاطعانه لاریجانی، اظهارات خودش را اصلاح می‌کند و می‌گوید: «درست است خلیج فارس نه ع ر ب ی».

,

*این نشست پس از 2 ساعت حدود ساعت 17 پایان می‌یابد و لاریجانی خبرنگاران را به خدای متعال می‌سپارد.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه