اخبار داغ

بازخوانی شاخصه های دانشجو در کلام رهبر انقلاب

بازخوانی شاخصه های دانشجو در کلام رهبر انقلاب
تبدیل مجامع علمی به بالماسکه هایی برای ترویج ابتذال/ پروژه نفوذ مانند موریانه آرام و بی صدا فاجعه می آفریند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت نیوز :دانشجو نماد حرکت علمی پویا و بالنده است که می تواند دریچه توسعه را به روی کشور گشوده و راه های پیشرفت در عرصه های مختلف را فراهم آورد و حرکتی اصیل را پایه ریزی کند آنچه که امروز تحت تاثیر حواشی نادرست در حال انحراف از مسیر اصلی خود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

از همین رو و به بهانه روز دانشجو به بازخوانی شاخصه های دانشجو در کلام رهبر پرداختیم شاید ریشه های انحرافی که دشمن در حال تلاش است تا ذره ذره در بدنه قشر پویای این جامعه ایجاد کند را شناسایی و راه حل آن را در کلام رهبر بجوئیم.

برخی کشورها وقتی فهمیدند جنگ سخت قدرت ها، دیگر کارایی های خود را از دست داده و نمی تواند آن ها را به اهداف شوم خود برساند، با به دست گرفتن قدرت علمی، سلطه خود بر جهان را آغاز کرده و به دنبال راه های جدید سلطه و نفوذ بر کشورهای دیگر بودند و بهترین راه این نفوذ را در مجامع علمی کشورها یافتند.

در نگاه مستکبران و ابر قدرتهای جهان، قدمی که اندیشمندان یک کشور می توانند برای زیر سلطه بردن آن کشور بردارند هیچ قشر و گروهی نمی تواند و به همین منظور برای تاثیر گذاری هر چه بیشتر بر نهادهای علمی کشورهای هدف، برنامه ریزی های مدونی انجام دادند از چاپ و نشر کتب همگام با عقاید کشور هدف که آمیخته با اعتقادات باطل و انحرافی است گرفته تا تبدیل مجامع علمی به بالماسکه هایی برای ترویج ابتذال.

پروژه نفوذ مانند موریانه آرام و بی صدا فاجعه می آفریند

این نوع فعالیت ها اگرچه در بازه زمانی بلند مدت پاسخ می دهد ولی زمانی که ثمر بنشیند دیگر هیچ راه مقابله ای وجود نخواهد داشت چرا که مانند موریانه به جان افکار، عقاید، نگاه و باورهای طالبان علم افتاده و آن را از داخل می پوساند و زمانی که بروز و ظهور یابد عمق فاجعه مشخص می شود.

شاید به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب یکی از علل استمرار دیدار با دانشجویان و دانشگاهیان در سفرهایش را نشستن پای صحبت های آن ها و شنیدن مشکلات، نیازها و خواسته های آن ها می داند.( 27/2/88)

نگاه رهبر انقلاب به حرکت علمی در کشور نگاهی منطقی، عقل مدار و دین محور است و شاخصه مهمی که برای دانشجویان مطرح می کند ایجاد حرکت علمی به عنوان یک ضرورت مضاعف و موکد است :« حرکت علمى براى کشور ما یک ضرورت مضاعف است؛ یک نیاز مضاعف و مؤکد است. نیاز است؛ چرا؟ چون علم، عامل عزت و قدرت و امنیت یک ملت است، حقیقتا کشورى که دستش از علم تهى است، نمیتواند توقع عزت، توقع استقلال و هویت و شخصیت، توقع امنیت و توقع رفاه داشته باشد.»( 12/6/86)

نکته بسیار مهم و ظریفی که در نگاه رهبر موج می زند این است که علم عزت، استقلال، هویت، شخصیت، امنیت و رفاه می آورد و این همان چیزی است که امروز هرچند به صورت کاذب دول استکباری از آن بهره برده و با همین ابزار به استثمار سایر دول می پردازند.

وعده اردوهای خارج از کشور، قدرت اتکای علمی دانشجویان را می گیرد

متاسفانه نگاه های غرب دوستانه که این روزها در دانشگاه ها و میان دانشجویان رنگ و لعاب جدیدتری به خود گرفته و در غالب اردوهای خارج از کشور و .... مطرح می شود دانشجوی ما را از اتکا به نیرو و توان خود دور کرده و او را تبدیل به موجودی جیره خوار آمریکا، انگلیس و فرانسه نموده به گونه ای که بعد از توصیه های اکید رهبر معظم انقلاب به بازگرداندن نخبگان به کشور و جلوگیری از فرار مغزها اینبار از سوی دولت و حامیانشان راه خروج دانشجویان این مرز و بوم که اهرم های قدرت کشور محسوب می شوند با وعده وعید های عجیب و غریب دوباره باز شده و گویا تمام علم نزد غربیان مدفون است و دانشجویان ما باید برای کسب آن حتما به آن کشورها سفر کرده و آن گنج را از آن خود کنند.

این تبلیغات مسموم در حالی انجام می شود که همه می دانیم سفر دانشجویان و دانشمندان ایرانی به خارج از کشور در کمتر مواردی رنگ و بوی علمی به خود می گیرد و در بیشتر موارد خواسته و نا خواسته فرد تبدیل به ابزار جاسوسی سران استکبار می شود.

جای این سوال از مسئولان است چرا با وجود تاکیدات مقام عظمای ولایت همچنان با ایجاد رویاهای متوهمانه از سفرهای اروپایی برای دانشجویان به دنبال خروج این افراد از کشور هستند و با کدام اطمینان به غربی ها که نشان دادند قابل اعتماد نیستند حاضرند سرمایه های کشور را به دست آنان بسپارند.

آموزش اسلام سکولار در دانشگاه ها به چه قیمتی؟؟

نکته حائز اهمیت دیگر این است که چرا بیش از 90 درصد کتب دانشگاهی که با اعتقادات و مبانی دینی دانشجویان سر و کار دارد آمیخته با انحرافات عقیدتی است و توسط اساتیدی تدریس می شود که کمترین وابستگی را به نظام جمهوری اسلامی ایران و دین مبین اسلام داشته و در حال آموزش اسلام سکولار به دانشجویان هستند؟

چگونه عده ای خودفروخته با عنوان استاد قدم به دانشگاه های ما گذاشته و افکار و عقاید دانشجویان ما را به بازی های سیاسی خود می کشانند و تعریفی دروغین از دین به خورد دانشجویان می دهند و هیچ کس جلوی این تهاجمات را نمی گیرد؟

تهیه و تدوین کتبی که مبتنی بر باور و عقیده اسلامی ایرانی ملت ما باشد اینقدر سخت شده که دولتمردان حاضرند کتاب های خارجیان را ترجمه کنند و در دانشگاه ها تدریس کنند ولی از دانش بومی استفاده نکنند؟ این برتر بینی غربی ها که امروز بیش از گذشته دامن دولت و دولتمردان را گرفته به همه زمینه ها حتی علم وارد شده و در حال به خطر انداختن جامعه علمی کشور است.

ایرانی که زمانی مرجعیت علمی دنیا به شمار می رفت و کتاب قانون ابن سینایش اول بار به زبان های فرانسوی و انگلیسی برای کشورهای سلطه گر ترجمه شد و ایرانی ها خودشان تا همین چند سال اخیر آن را نادیده می گرفتند کجا و ایران امروز که می خواهد دانشجویانش را وابسته به علوم غرب و نیازمند به آن ها کند کجا؟

مدرک گرایی آفت علم/ رسیدن به قدرت به هر قیمتی

نکته دیگری که مقام معظم رهبری در بخش های مختلف صحبت های خود در دانشگاه ها مطرح  کردند توصیه جدی به جست و جوی دانش توسط دانشجویان است این که دانشجو بایستی پرسشگر، متعمق، اشکال کننده به استاد، جستجو کننده از زوایا و گوشه کنارهای بحث علمی باشد چیزی است که متاسفانه کم کم در دانشگاه های ما به دست فراموشی سپرده می شود .

امروز در دانشگاه ها حفظ و سر هم بندی و تقلب موقع امتحان حرف اول را می زند، رئیس دانشگاهی که اموراتش از شهریه دانشجویانش می گذرد اساتید را جمع می کند و با لحن تهدید می گوید هیچ دانشجویی نباید نمره غیر قبولی بگیرد، همه باید به هر قیمتی قبول شوند حتی اگر شده نمره را خودتان به دانشجو بدهید، این صحبت ها از دانشگاه های کشور ما نشئت گرفته جایی که مدرک گرایی، خرید و فروش نمره دروس و معدل و .... حرف اول را می زند و عده ای تنها برای پر کردن جیب هایشان حاضرند به هر قیمتی دانشجو فارغ التحصیل کنند و به اسم دانشگاه خود تحویل جامعه بدهند، مهندسان که ساختمان هایشان با یک زلزله دو سه ریشتری فرو می ریزد و محاسبات نمی دانند ..... این دانشگاه ها که وابسته به جبهه خاصی از جبهه های سیاسی کشور هستند پیرو توصیه های پدر معنوی خود حاضرند برای به قدرت رسیدن هر بهایی را بپردازند.

وابستگی کشور به غرب چه سود و منفعتی برای عده ای از داخلیان دارد؟

نه این که همه دانشجویان ما امروز اینگونه باشند ولی آن هایی که اینگونه هستند آمار بالایی را به خود اختصاص داده اند و این درد آور است چون آن ها که می خواهند تلاش کنند و به نتیجه برسند با موانع زیادی روبرو می شوند و حتی موانع را برایشان ایجاد می کنند، مثل این که یک عده آمار شهدایی چون شهریاری، احمدی روشن، علی محمدی و رضایی نژاد را از داخل کشور به سرویس های جاسوسی بیگانه می دهند تا جلوی پیشرفت علمی کشور را بگیرند یا دست به هر اقدامی می زنند که علم را در کشور قرنطینه کنند، جلوی پیشرفت و صادراتش را بگیرند و کشور را وابسته به غرب جلوه دهند و معلوم نیست از این کار چه نفع و سودی شامل حالشان می شود؟

دانشگاه یا سالن کنسرت و رقص؟

از دیگر شاخصه هایی که رهبر معظم انقلاب برای دانشجویان مطرح می کنند خودسازی اعتقادی و علمی و عملی است که متاسفانه امروز به لطف دولتمردان و مدیران دانشگاه ها رو به نابودی و اضمحلال می رود، دانشگاه به محلی برای برگزاری کنسرت ها و رقص و پایکوبی و برگزاری پارتی های دشمن شاد کن تبدیل شده و به اسم شادی دانشجو دست به هر اقدام ننگینی می زنند و بسیاری از ارزش ها را با رفتارهای غلط تبدیل به ضد ارزش می کنند. برگزاری اردوهای مختلط تحت عنوان اردوهای جهادی که لکه ننگ بر کار جهادگران واقعی می گذارد و راه تلاش های آنان را برای زدودن رنگ فقر از جامعه سخت تر می کند، برگزاری کنسرت و ... در دانشگاه ها طبق نظر رهبر انقلاب جزء غلط ترین کارهاست (20/4/94) این اقدامات که روئسای دانشگاه ها آن ها را نادیده گرفته و حتی از آن ها ابراز بی اطلاعی می کنند به بهانه های واهی تحرک و تلاش و نشاط دانشجویی ایجاد می شود و متاسفانه روزهایی برای انجام چنین مراسمی انتخاب می شود که با آموزه های دینی و اعتقادی ملت ایران متباین است، در ایام ماه محرم و صفر که همه در عزای حسینی به سر می برند، ایام عزای ائمه و اهل بیت(ع) و .... برخی دانشگاه ها تبدیل به استیج های رقص و پایکوبی یک سری جوان نا آگاه می شود و پرده های تقوا را از بین می برد.

ابزاری که دشمن در نقشه نفوذ خود امروز شدیدا در حال استفاده از آن است و دانشگاه های ما را تبدیل به میدان رقابت های سیاسی، روابط خارج از چارچوب دختران و پسران جوان، ارتباطات نامشروع و .... کرده و متاسفانه مسئولان به جای آن که جلوی این گونه رفتارهای مغایر با دین و ملیت ما را بگیرند نه تنها به آن ها دامن می زنند که گاها زمینه را برای چنین برنامه هایی بیشتر فراهم می کنند تا جوان ساده ما را به جای طلب علم به مهلکه ابتذال کشانده و از مسائل اصلی کشور دور کرده و راه خود را برای رسیدن به اهداف پشت پرده شان باز کنند.

جای بحث روی شاخصه های دانشجو از نظر مقام معظم رهبری هنوز وجود دارد از جمله اولین فرضیه ای که ایشان برای دانشجویان مطرح می کنند آرمان خواهی است که اعتماد به نفس، مبارزه با نظام سلطه و استکبار، عدالت خواهی، رشد علمی و همت بلند را شامل می شود:« یک‌عدّه‌ای تبلیغ میکنند و وانمود میکنند که آرمان‌خواهی مخالف واقع‌گرایی است؛ نه آقا، آرمان‌خواهی مخالف محافظه‌کاری است، نه مخالف واقع‌گرایی. محافظه‌کاری یعنی شما تسلیم هر واقعیّتی -هرچه تلخ، هرچه بد- باشید و هیچ حرکتی از خودتان نشان ندهید؛ این محافظه‌کاری است. معنای آرمان‌گرایی این است که نگاه کنید به واقعیّتها و آنها را درست بشناسید؛ از واقعیّتهای مثبت استفاده کنید، با واقعیّتهای سلبی و منفی مقابله کنید و مبارزه کنید. این معنای آرمان‌گرایی است. چشمتان به آرمانها باشد. این اوّلین فریضه‌ی دانشجو است»(20/4/94)

مهمترین شاخصه دانشجو هدر ندادن وقت است

اما شاید بتوان گفت مهمترین و کلیدی ترین شاخصه دانشجو از نظر آیت الله خامنه ای بیهوده هدر ندادن وقت است :« وقتتان را بیهوده به هدر ندهید؛ خیلی از بچّه‌های جوان ما -دانشجو و غیر دانشجو- وقتهایشان را هدر میدهند، در این شبکه‌های اجتماعی و مانند اینها میگردند یا در بعضی از جلسات بیهوده‌ی بحث‌وجدل‌های این‌جوری می‌نشینند. وقتتان را هدر ندهید، وقتتان را درست مصرف کنید، هم به درس برسید، هم به کار تشکیلاتی برسید؛ به هردوی اینها باید برسید.»( 20/4/94) 

اگر تمام صحبت ها را در یک کفه و این کلام را در کفه دیگر یک ترازو بگذاریم، اگر همه صحبت ها را مجموعه ای منسجم ببینیم این سخن و توصیه و شاخص مادر تمام شاخص ها به شمار می رود، دانشجویی که امروز دنیای غرب سرش را با شبکه های اجتماعی و گشت و گذار در شبکه های مبتذل گرم کرده و اخبار دروغش را در این شبکه ها به خوردش می دهد، مد لباس و مو و آرایش به او ارائه می دهد، جلسات بیهوده بحث و جدل برایش راه می اندازد و با شبهه افکنی در دینش او را چون بید بر سر ایمانش متزلزل می گرداند چگونه می تواند فردای جامعه اسلامی را در دست بگیرد و این کشتی را به سر منزل مقصود برساند در حالی که خودش کیلومتر ها با آرمان ها و اهداف انقلاب فاصله گرفته و تبدیل به حربه دست دشمنان این مرز و بوم گشته و بوی وابستگیش به غرب از کلامش به مشام می رسد؟؟!!!!!

اپیدمی دانشجویان بی هویت را تبدیل به هویتی سازنده کنیم

فکر بسته، نقد ناپذیری، جدل، غرب گرایی، درگیر بازیهای جناح های سیاسی شدن بدون فکر و اندیشه محصول پدیده جدیدی است که درون دانشگاه ها و میان دانشجویان امروز این مرز و بوم می توان از آن به عنوان « اپیدمی دانشجویان بی هویت» یاد کرد که اگر همچنان بی توجهی مسئولان ادامه پیدا کند این بی هویتی تبدیل به هویت های غرب زده و وابسته ای خواهد شد که سپردن مملکت و نظام به آن ها جز خطر نابودی چیزی به همراه نخواهد داشت.

هرچند بی هویتی فعلی درد بزرگی است اما باز هم بهتر از هویت غرب زده است. هنوز می توان این بی هویتی را تبدیل به هویتی مثبت و سازنده کرد اما شاید فردا برای این تبدیل خیلی دیر باشد.

یادداشت از الهام صادقی

انتهای پیام/

,

از همین رو و به بهانه روز دانشجو به بازخوانی شاخصه های دانشجو در کلام رهبر پرداختیم شاید ریشه های انحرافی که دشمن در حال تلاش است تا ذره ذره در بدنه قشر پویای این جامعه ایجاد کند را شناسایی و راه حل آن را در کلام رهبر بجوئیم.

برخی کشورها وقتی فهمیدند جنگ سخت قدرت ها، دیگر کارایی های خود را از دست داده و نمی تواند آن ها را به اهداف شوم خود برساند، با به دست گرفتن قدرت علمی، سلطه خود بر جهان را آغاز کرده و به دنبال راه های جدید سلطه و نفوذ بر کشورهای دیگر بودند و بهترین راه این نفوذ را در مجامع علمی کشورها یافتند.

در نگاه مستکبران و ابر قدرتهای جهان، قدمی که اندیشمندان یک کشور می توانند برای زیر سلطه بردن آن کشور بردارند هیچ قشر و گروهی نمی تواند و به همین منظور برای تاثیر گذاری هر چه بیشتر بر نهادهای علمی کشورهای هدف، برنامه ریزی های مدونی انجام دادند از چاپ و نشر کتب همگام با عقاید کشور هدف که آمیخته با اعتقادات باطل و انحرافی است گرفته تا تبدیل مجامع علمی به بالماسکه هایی برای ترویج ابتذال.

پروژه نفوذ مانند موریانه آرام و بی صدا فاجعه می آفریند

این نوع فعالیت ها اگرچه در بازه زمانی بلند مدت پاسخ می دهد ولی زمانی که ثمر بنشیند دیگر هیچ راه مقابله ای وجود نخواهد داشت چرا که مانند موریانه به جان افکار، عقاید، نگاه و باورهای طالبان علم افتاده و آن را از داخل می پوساند و زمانی که بروز و ظهور یابد عمق فاجعه مشخص می شود.

شاید به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب یکی از علل استمرار دیدار با دانشجویان و دانشگاهیان در سفرهایش را نشستن پای صحبت های آن ها و شنیدن مشکلات، نیازها و خواسته های آن ها می داند.( 27/2/88)

نگاه رهبر انقلاب به حرکت علمی در کشور نگاهی منطقی، عقل مدار و دین محور است و شاخصه مهمی که برای دانشجویان مطرح می کند ایجاد حرکت علمی به عنوان یک ضرورت مضاعف و موکد است :« حرکت علمى براى کشور ما یک ضرورت مضاعف است؛ یک نیاز مضاعف و مؤکد است. نیاز است؛ چرا؟ چون علم، عامل عزت و قدرت و امنیت یک ملت است، حقیقتا کشورى که دستش از علم تهى است، نمیتواند توقع عزت، توقع استقلال و هویت و شخصیت، توقع امنیت و توقع رفاه داشته باشد.»( 12/6/86)

نکته بسیار مهم و ظریفی که در نگاه رهبر موج می زند این است که علم عزت، استقلال، هویت، شخصیت، امنیت و رفاه می آورد و این همان چیزی است که امروز هرچند به صورت کاذب دول استکباری از آن بهره برده و با همین ابزار به استثمار سایر دول می پردازند.

وعده اردوهای خارج از کشور، قدرت اتکای علمی دانشجویان را می گیرد

متاسفانه نگاه های غرب دوستانه که این روزها در دانشگاه ها و میان دانشجویان رنگ و لعاب جدیدتری به خود گرفته و در غالب اردوهای خارج از کشور و .... مطرح می شود دانشجوی ما را از اتکا به نیرو و توان خود دور کرده و او را تبدیل به موجودی جیره خوار آمریکا، انگلیس و فرانسه نموده به گونه ای که بعد از توصیه های اکید رهبر معظم انقلاب به بازگرداندن نخبگان به کشور و جلوگیری از فرار مغزها اینبار از سوی دولت و حامیانشان راه خروج دانشجویان این مرز و بوم که اهرم های قدرت کشور محسوب می شوند با وعده وعید های عجیب و غریب دوباره باز شده و گویا تمام علم نزد غربیان مدفون است و دانشجویان ما باید برای کسب آن حتما به آن کشورها سفر کرده و آن گنج را از آن خود کنند.

این تبلیغات مسموم در حالی انجام می شود که همه می دانیم سفر دانشجویان و دانشمندان ایرانی به خارج از کشور در کمتر مواردی رنگ و بوی علمی به خود می گیرد و در بیشتر موارد خواسته و نا خواسته فرد تبدیل به ابزار جاسوسی سران استکبار می شود.

جای این سوال از مسئولان است چرا با وجود تاکیدات مقام عظمای ولایت همچنان با ایجاد رویاهای متوهمانه از سفرهای اروپایی برای دانشجویان به دنبال خروج این افراد از کشور هستند و با کدام اطمینان به غربی ها که نشان دادند قابل اعتماد نیستند حاضرند سرمایه های کشور را به دست آنان بسپارند.

آموزش اسلام سکولار در دانشگاه ها به چه قیمتی؟؟

نکته حائز اهمیت دیگر این است که چرا بیش از 90 درصد کتب دانشگاهی که با اعتقادات و مبانی دینی دانشجویان سر و کار دارد آمیخته با انحرافات عقیدتی است و توسط اساتیدی تدریس می شود که کمترین وابستگی را به نظام جمهوری اسلامی ایران و دین مبین اسلام داشته و در حال آموزش اسلام سکولار به دانشجویان هستند؟

چگونه عده ای خودفروخته با عنوان استاد قدم به دانشگاه های ما گذاشته و افکار و عقاید دانشجویان ما را به بازی های سیاسی خود می کشانند و تعریفی دروغین از دین به خورد دانشجویان می دهند و هیچ کس جلوی این تهاجمات را نمی گیرد؟

تهیه و تدوین کتبی که مبتنی بر باور و عقیده اسلامی ایرانی ملت ما باشد اینقدر سخت شده که دولتمردان حاضرند کتاب های خارجیان را ترجمه کنند و در دانشگاه ها تدریس کنند ولی از دانش بومی استفاده نکنند؟ این برتر بینی غربی ها که امروز بیش از گذشته دامن دولت و دولتمردان را گرفته به همه زمینه ها حتی علم وارد شده و در حال به خطر انداختن جامعه علمی کشور است.

ایرانی که زمانی مرجعیت علمی دنیا به شمار می رفت و کتاب قانون ابن سینایش اول بار به زبان های فرانسوی و انگلیسی برای کشورهای سلطه گر ترجمه شد و ایرانی ها خودشان تا همین چند سال اخیر آن را نادیده می گرفتند کجا و ایران امروز که می خواهد دانشجویانش را وابسته به علوم غرب و نیازمند به آن ها کند کجا؟

مدرک گرایی آفت علم/ رسیدن به قدرت به هر قیمتی

نکته دیگری که مقام معظم رهبری در بخش های مختلف صحبت های خود در دانشگاه ها مطرح  کردند توصیه جدی به جست و جوی دانش توسط دانشجویان است این که دانشجو بایستی پرسشگر، متعمق، اشکال کننده به استاد، جستجو کننده از زوایا و گوشه کنارهای بحث علمی باشد چیزی است که متاسفانه کم کم در دانشگاه های ما به دست فراموشی سپرده می شود .

امروز در دانشگاه ها حفظ و سر هم بندی و تقلب موقع امتحان حرف اول را می زند، رئیس دانشگاهی که اموراتش از شهریه دانشجویانش می گذرد اساتید را جمع می کند و با لحن تهدید می گوید هیچ دانشجویی نباید نمره غیر قبولی بگیرد، همه باید به هر قیمتی قبول شوند حتی اگر شده نمره را خودتان به دانشجو بدهید، این صحبت ها از دانشگاه های کشور ما نشئت گرفته جایی که مدرک گرایی، خرید و فروش نمره دروس و معدل و .... حرف اول را می زند و عده ای تنها برای پر کردن جیب هایشان حاضرند به هر قیمتی دانشجو فارغ التحصیل کنند و به اسم دانشگاه خود تحویل جامعه بدهند، مهندسان که ساختمان هایشان با یک زلزله دو سه ریشتری فرو می ریزد و محاسبات نمی دانند ..... این دانشگاه ها که وابسته به جبهه خاصی از جبهه های سیاسی کشور هستند پیرو توصیه های پدر معنوی خود حاضرند برای به قدرت رسیدن هر بهایی را بپردازند.

وابستگی کشور به غرب چه سود و منفعتی برای عده ای از داخلیان دارد؟

نه این که همه دانشجویان ما امروز اینگونه باشند ولی آن هایی که اینگونه هستند آمار بالایی را به خود اختصاص داده اند و این درد آور است چون آن ها که می خواهند تلاش کنند و به نتیجه برسند با موانع زیادی روبرو می شوند و حتی موانع را برایشان ایجاد می کنند، مثل این که یک عده آمار شهدایی چون شهریاری، احمدی روشن، علی محمدی و رضایی نژاد را از داخل کشور به سرویس های جاسوسی بیگانه می دهند تا جلوی پیشرفت علمی کشور را بگیرند یا دست به هر اقدامی می زنند که علم را در کشور قرنطینه کنند، جلوی پیشرفت و صادراتش را بگیرند و کشور را وابسته به غرب جلوه دهند و معلوم نیست از این کار چه نفع و سودی شامل حالشان می شود؟

دانشگاه یا سالن کنسرت و رقص؟

از دیگر شاخصه هایی که رهبر معظم انقلاب برای دانشجویان مطرح می کنند خودسازی اعتقادی و علمی و عملی است که متاسفانه امروز به لطف دولتمردان و مدیران دانشگاه ها رو به نابودی و اضمحلال می رود، دانشگاه به محلی برای برگزاری کنسرت ها و رقص و پایکوبی و برگزاری پارتی های دشمن شاد کن تبدیل شده و به اسم شادی دانشجو دست به هر اقدام ننگینی می زنند و بسیاری از ارزش ها را با رفتارهای غلط تبدیل به ضد ارزش می کنند. برگزاری اردوهای مختلط تحت عنوان اردوهای جهادی که لکه ننگ بر کار جهادگران واقعی می گذارد و راه تلاش های آنان را برای زدودن رنگ فقر از جامعه سخت تر می کند، برگزاری کنسرت و ... در دانشگاه ها طبق نظر رهبر انقلاب جزء غلط ترین کارهاست (20/4/94) این اقدامات که روئسای دانشگاه ها آن ها را نادیده گرفته و حتی از آن ها ابراز بی اطلاعی می کنند به بهانه های واهی تحرک و تلاش و نشاط دانشجویی ایجاد می شود و متاسفانه روزهایی برای انجام چنین مراسمی انتخاب می شود که با آموزه های دینی و اعتقادی ملت ایران متباین است، در ایام ماه محرم و صفر که همه در عزای حسینی به سر می برند، ایام عزای ائمه و اهل بیت(ع) و .... برخی دانشگاه ها تبدیل به استیج های رقص و پایکوبی یک سری جوان نا آگاه می شود و پرده های تقوا را از بین می برد.

ابزاری که دشمن در نقشه نفوذ خود امروز شدیدا در حال استفاده از آن است و دانشگاه های ما را تبدیل به میدان رقابت های سیاسی، روابط خارج از چارچوب دختران و پسران جوان، ارتباطات نامشروع و .... کرده و متاسفانه مسئولان به جای آن که جلوی این گونه رفتارهای مغایر با دین و ملیت ما را بگیرند نه تنها به آن ها دامن می زنند که گاها زمینه را برای چنین برنامه هایی بیشتر فراهم می کنند تا جوان ساده ما را به جای طلب علم به مهلکه ابتذال کشانده و از مسائل اصلی کشور دور کرده و راه خود را برای رسیدن به اهداف پشت پرده شان باز کنند.

جای بحث روی شاخصه های دانشجو از نظر مقام معظم رهبری هنوز وجود دارد از جمله اولین فرضیه ای که ایشان برای دانشجویان مطرح می کنند آرمان خواهی است که اعتماد به نفس، مبارزه با نظام سلطه و استکبار، عدالت خواهی، رشد علمی و همت بلند را شامل می شود:« یک‌عدّه‌ای تبلیغ میکنند و وانمود میکنند که آرمان‌خواهی مخالف واقع‌گرایی است؛ نه آقا، آرمان‌خواهی مخالف محافظه‌کاری است، نه مخالف واقع‌گرایی. محافظه‌کاری یعنی شما تسلیم هر واقعیّتی -هرچه تلخ، هرچه بد- باشید و هیچ حرکتی از خودتان نشان ندهید؛ این محافظه‌کاری است. معنای آرمان‌گرایی این است که نگاه کنید به واقعیّتها و آنها را درست بشناسید؛ از واقعیّتهای مثبت استفاده کنید، با واقعیّتهای سلبی و منفی مقابله کنید و مبارزه کنید. این معنای آرمان‌گرایی است. چشمتان به آرمانها باشد. این اوّلین فریضه‌ی دانشجو است»(20/4/94)

مهمترین شاخصه دانشجو هدر ندادن وقت است

اما شاید بتوان گفت مهمترین و کلیدی ترین شاخصه دانشجو از نظر آیت الله خامنه ای بیهوده هدر ندادن وقت است :« وقتتان را بیهوده به هدر ندهید؛ خیلی از بچّه‌های جوان ما -دانشجو و غیر دانشجو- وقتهایشان را هدر میدهند، در این شبکه‌های اجتماعی و مانند اینها میگردند یا در بعضی از جلسات بیهوده‌ی بحث‌وجدل‌های این‌جوری می‌نشینند. وقتتان را هدر ندهید، وقتتان را درست مصرف کنید، هم به درس برسید، هم به کار تشکیلاتی برسید؛ به هردوی اینها باید برسید.»( 20/4/94) 

اگر تمام صحبت ها را در یک کفه و این کلام را در کفه دیگر یک ترازو بگذاریم، اگر همه صحبت ها را مجموعه ای منسجم ببینیم این سخن و توصیه و شاخص مادر تمام شاخص ها به شمار می رود، دانشجویی که امروز دنیای غرب سرش را با شبکه های اجتماعی و گشت و گذار در شبکه های مبتذل گرم کرده و اخبار دروغش را در این شبکه ها به خوردش می دهد، مد لباس و مو و آرایش به او ارائه می دهد، جلسات بیهوده بحث و جدل برایش راه می اندازد و با شبهه افکنی در دینش او را چون بید بر سر ایمانش متزلزل می گرداند چگونه می تواند فردای جامعه اسلامی را در دست بگیرد و این کشتی را به سر منزل مقصود برساند در حالی که خودش کیلومتر ها با آرمان ها و اهداف انقلاب فاصله گرفته و تبدیل به حربه دست دشمنان این مرز و بوم گشته و بوی وابستگیش به غرب از کلامش به مشام می رسد؟؟!!!!!

اپیدمی دانشجویان بی هویت را تبدیل به هویتی سازنده کنیم

فکر بسته، نقد ناپذیری، جدل، غرب گرایی، درگیر بازیهای جناح های سیاسی شدن بدون فکر و اندیشه محصول پدیده جدیدی است که درون دانشگاه ها و میان دانشجویان امروز این مرز و بوم می توان از آن به عنوان « اپیدمی دانشجویان بی هویت» یاد کرد که اگر همچنان بی توجهی مسئولان ادامه پیدا کند این بی هویتی تبدیل به هویت های غرب زده و وابسته ای خواهد شد که سپردن مملکت و نظام به آن ها جز خطر نابودی چیزی به همراه نخواهد داشت.

هرچند بی هویتی فعلی درد بزرگی است اما باز هم بهتر از هویت غرب زده است. هنوز می توان این بی هویتی را تبدیل به هویتی مثبت و سازنده کرد اما شاید فردا برای این تبدیل خیلی دیر باشد.

یادداشت از الهام صادقی

انتهای پیام/

,

از همین رو و به بهانه روز دانشجو به بازخوانی شاخصه های دانشجو در کلام رهبر پرداختیم شاید ریشه های انحرافی که دشمن در حال تلاش است تا ذره ذره در بدنه قشر پویای این جامعه ایجاد کند را شناسایی و راه حل آن را در کلام رهبر بجوئیم.

برخی کشورها وقتی فهمیدند جنگ سخت قدرت ها، دیگر کارایی های خود را از دست داده و نمی تواند آن ها را به اهداف شوم خود برساند، با به دست گرفتن قدرت علمی، سلطه خود بر جهان را آغاز کرده و به دنبال راه های جدید سلطه و نفوذ بر کشورهای دیگر بودند و بهترین راه این نفوذ را در مجامع علمی کشورها یافتند.

در نگاه مستکبران و ابر قدرتهای جهان، قدمی که اندیشمندان یک کشور می توانند برای زیر سلطه بردن آن کشور بردارند هیچ قشر و گروهی نمی تواند و به همین منظور برای تاثیر گذاری هر چه بیشتر بر نهادهای علمی کشورهای هدف، برنامه ریزی های مدونی انجام دادند از چاپ و نشر کتب همگام با عقاید کشور هدف که آمیخته با اعتقادات باطل و انحرافی است گرفته تا تبدیل مجامع علمی به بالماسکه هایی برای ترویج ابتذال.

پروژه نفوذ مانند موریانه آرام و بی صدا فاجعه می آفریند

این نوع فعالیت ها اگرچه در بازه زمانی بلند مدت پاسخ می دهد ولی زمانی که ثمر بنشیند دیگر هیچ راه مقابله ای وجود نخواهد داشت چرا که مانند موریانه به جان افکار، عقاید، نگاه و باورهای طالبان علم افتاده و آن را از داخل می پوساند و زمانی که بروز و ظهور یابد عمق فاجعه مشخص می شود.

شاید به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب یکی از علل استمرار دیدار با دانشجویان و دانشگاهیان در سفرهایش را نشستن پای صحبت های آن ها و شنیدن مشکلات، نیازها و خواسته های آن ها می داند.( 27/2/88)

نگاه رهبر انقلاب به حرکت علمی در کشور نگاهی منطقی، عقل مدار و دین محور است و شاخصه مهمی که برای دانشجویان مطرح می کند ایجاد حرکت علمی به عنوان یک ضرورت مضاعف و موکد است :« حرکت علمى براى کشور ما یک ضرورت مضاعف است؛ یک نیاز مضاعف و مؤکد است. نیاز است؛ چرا؟ چون علم، عامل عزت و قدرت و امنیت یک ملت است، حقیقتا کشورى که دستش از علم تهى است، نمیتواند توقع عزت، توقع استقلال و هویت و شخصیت، توقع امنیت و توقع رفاه داشته باشد.»( 12/6/86)

نکته بسیار مهم و ظریفی که در نگاه رهبر موج می زند این است که علم عزت، استقلال، هویت، شخصیت، امنیت و رفاه می آورد و این همان چیزی است که امروز هرچند به صورت کاذب دول استکباری از آن بهره برده و با همین ابزار به استثمار سایر دول می پردازند.

وعده اردوهای خارج از کشور، قدرت اتکای علمی دانشجویان را می گیرد

متاسفانه نگاه های غرب دوستانه که این روزها در دانشگاه ها و میان دانشجویان رنگ و لعاب جدیدتری به خود گرفته و در غالب اردوهای خارج از کشور و .... مطرح می شود دانشجوی ما را از اتکا به نیرو و توان خود دور کرده و او را تبدیل به موجودی جیره خوار آمریکا، انگلیس و فرانسه نموده به گونه ای که بعد از توصیه های اکید رهبر معظم انقلاب به بازگرداندن نخبگان به کشور و جلوگیری از فرار مغزها اینبار از سوی دولت و حامیانشان راه خروج دانشجویان این مرز و بوم که اهرم های قدرت کشور محسوب می شوند با وعده وعید های عجیب و غریب دوباره باز شده و گویا تمام علم نزد غربیان مدفون است و دانشجویان ما باید برای کسب آن حتما به آن کشورها سفر کرده و آن گنج را از آن خود کنند.

این تبلیغات مسموم در حالی انجام می شود که همه می دانیم سفر دانشجویان و دانشمندان ایرانی به خارج از کشور در کمتر مواردی رنگ و بوی علمی به خود می گیرد و در بیشتر موارد خواسته و نا خواسته فرد تبدیل به ابزار جاسوسی سران استکبار می شود.

جای این سوال از مسئولان است چرا با وجود تاکیدات مقام عظمای ولایت همچنان با ایجاد رویاهای متوهمانه از سفرهای اروپایی برای دانشجویان به دنبال خروج این افراد از کشور هستند و با کدام اطمینان به غربی ها که نشان دادند قابل اعتماد نیستند حاضرند سرمایه های کشور را به دست آنان بسپارند.

آموزش اسلام سکولار در دانشگاه ها به چه قیمتی؟؟

نکته حائز اهمیت دیگر این است که چرا بیش از 90 درصد کتب دانشگاهی که با اعتقادات و مبانی دینی دانشجویان سر و کار دارد آمیخته با انحرافات عقیدتی است و توسط اساتیدی تدریس می شود که کمترین وابستگی را به نظام جمهوری اسلامی ایران و دین مبین اسلام داشته و در حال آموزش اسلام سکولار به دانشجویان هستند؟

چگونه عده ای خودفروخته با عنوان استاد قدم به دانشگاه های ما گذاشته و افکار و عقاید دانشجویان ما را به بازی های سیاسی خود می کشانند و تعریفی دروغین از دین به خورد دانشجویان می دهند و هیچ کس جلوی این تهاجمات را نمی گیرد؟

تهیه و تدوین کتبی که مبتنی بر باور و عقیده اسلامی ایرانی ملت ما باشد اینقدر سخت شده که دولتمردان حاضرند کتاب های خارجیان را ترجمه کنند و در دانشگاه ها تدریس کنند ولی از دانش بومی استفاده نکنند؟ این برتر بینی غربی ها که امروز بیش از گذشته دامن دولت و دولتمردان را گرفته به همه زمینه ها حتی علم وارد شده و در حال به خطر انداختن جامعه علمی کشور است.

ایرانی که زمانی مرجعیت علمی دنیا به شمار می رفت و کتاب قانون ابن سینایش اول بار به زبان های فرانسوی و انگلیسی برای کشورهای سلطه گر ترجمه شد و ایرانی ها خودشان تا همین چند سال اخیر آن را نادیده می گرفتند کجا و ایران امروز که می خواهد دانشجویانش را وابسته به علوم غرب و نیازمند به آن ها کند کجا؟

مدرک گرایی آفت علم/ رسیدن به قدرت به هر قیمتی

نکته دیگری که مقام معظم رهبری در بخش های مختلف صحبت های خود در دانشگاه ها مطرح  کردند توصیه جدی به جست و جوی دانش توسط دانشجویان است این که دانشجو بایستی پرسشگر، متعمق، اشکال کننده به استاد، جستجو کننده از زوایا و گوشه کنارهای بحث علمی باشد چیزی است که متاسفانه کم کم در دانشگاه های ما به دست فراموشی سپرده می شود .

امروز در دانشگاه ها حفظ و سر هم بندی و تقلب موقع امتحان حرف اول را می زند، رئیس دانشگاهی که اموراتش از شهریه دانشجویانش می گذرد اساتید را جمع می کند و با لحن تهدید می گوید هیچ دانشجویی نباید نمره غیر قبولی بگیرد، همه باید به هر قیمتی قبول شوند حتی اگر شده نمره را خودتان به دانشجو بدهید، این صحبت ها از دانشگاه های کشور ما نشئت گرفته جایی که مدرک گرایی، خرید و فروش نمره دروس و معدل و .... حرف اول را می زند و عده ای تنها برای پر کردن جیب هایشان حاضرند به هر قیمتی دانشجو فارغ التحصیل کنند و به اسم دانشگاه خود تحویل جامعه بدهند، مهندسان که ساختمان هایشان با یک زلزله دو سه ریشتری فرو می ریزد و محاسبات نمی دانند ..... این دانشگاه ها که وابسته به جبهه خاصی از جبهه های سیاسی کشور هستند پیرو توصیه های پدر معنوی خود حاضرند برای به قدرت رسیدن هر بهایی را بپردازند.

وابستگی کشور به غرب چه سود و منفعتی برای عده ای از داخلیان دارد؟

نه این که همه دانشجویان ما امروز اینگونه باشند ولی آن هایی که اینگونه هستند آمار بالایی را به خود اختصاص داده اند و این درد آور است چون آن ها که می خواهند تلاش کنند و به نتیجه برسند با موانع زیادی روبرو می شوند و حتی موانع را برایشان ایجاد می کنند، مثل این که یک عده آمار شهدایی چون شهریاری، احمدی روشن، علی محمدی و رضایی نژاد را از داخل کشور به سرویس های جاسوسی بیگانه می دهند تا جلوی پیشرفت علمی کشور را بگیرند یا دست به هر اقدامی می زنند که علم را در کشور قرنطینه کنند، جلوی پیشرفت و صادراتش را بگیرند و کشور را وابسته به غرب جلوه دهند و معلوم نیست از این کار چه نفع و سودی شامل حالشان می شود؟

دانشگاه یا سالن کنسرت و رقص؟

از دیگر شاخصه هایی که رهبر معظم انقلاب برای دانشجویان مطرح می کنند خودسازی اعتقادی و علمی و عملی است که متاسفانه امروز به لطف دولتمردان و مدیران دانشگاه ها رو به نابودی و اضمحلال می رود، دانشگاه به محلی برای برگزاری کنسرت ها و رقص و پایکوبی و برگزاری پارتی های دشمن شاد کن تبدیل شده و به اسم شادی دانشجو دست به هر اقدام ننگینی می زنند و بسیاری از ارزش ها را با رفتارهای غلط تبدیل به ضد ارزش می کنند. برگزاری اردوهای مختلط تحت عنوان اردوهای جهادی که لکه ننگ بر کار جهادگران واقعی می گذارد و راه تلاش های آنان را برای زدودن رنگ فقر از جامعه سخت تر می کند، برگزاری کنسرت و ... در دانشگاه ها طبق نظر رهبر انقلاب جزء غلط ترین کارهاست (20/4/94) این اقدامات که روئسای دانشگاه ها آن ها را نادیده گرفته و حتی از آن ها ابراز بی اطلاعی می کنند به بهانه های واهی تحرک و تلاش و نشاط دانشجویی ایجاد می شود و متاسفانه روزهایی برای انجام چنین مراسمی انتخاب می شود که با آموزه های دینی و اعتقادی ملت ایران متباین است، در ایام ماه محرم و صفر که همه در عزای حسینی به سر می برند، ایام عزای ائمه و اهل بیت(ع) و .... برخی دانشگاه ها تبدیل به استیج های رقص و پایکوبی یک سری جوان نا آگاه می شود و پرده های تقوا را از بین می برد.

ابزاری که دشمن در نقشه نفوذ خود امروز شدیدا در حال استفاده از آن است و دانشگاه های ما را تبدیل به میدان رقابت های سیاسی، روابط خارج از چارچوب دختران و پسران جوان، ارتباطات نامشروع و .... کرده و متاسفانه مسئولان به جای آن که جلوی این گونه رفتارهای مغایر با دین و ملیت ما را بگیرند نه تنها به آن ها دامن می زنند که گاها زمینه را برای چنین برنامه هایی بیشتر فراهم می کنند تا جوان ساده ما را به جای طلب علم به مهلکه ابتذال کشانده و از مسائل اصلی کشور دور کرده و راه خود را برای رسیدن به اهداف پشت پرده شان باز کنند.

جای بحث روی شاخصه های دانشجو از نظر مقام معظم رهبری هنوز وجود دارد از جمله اولین فرضیه ای که ایشان برای دانشجویان مطرح می کنند آرمان خواهی است که اعتماد به نفس، مبارزه با نظام سلطه و استکبار، عدالت خواهی، رشد علمی و همت بلند را شامل می شود:« یک‌عدّه‌ای تبلیغ میکنند و وانمود میکنند که آرمان‌خواهی مخالف واقع‌گرایی است؛ نه آقا، آرمان‌خواهی مخالف محافظه‌کاری است، نه مخالف واقع‌گرایی. محافظه‌کاری یعنی شما تسلیم هر واقعیّتی -هرچه تلخ، هرچه بد- باشید و هیچ حرکتی از خودتان نشان ندهید؛ این محافظه‌کاری است. معنای آرمان‌گرایی این است که نگاه کنید به واقعیّتها و آنها را درست بشناسید؛ از واقعیّتهای مثبت استفاده کنید، با واقعیّتهای سلبی و منفی مقابله کنید و مبارزه کنید. این معنای آرمان‌گرایی است. چشمتان به آرمانها باشد. این اوّلین فریضه‌ی دانشجو است»(20/4/94)

مهمترین شاخصه دانشجو هدر ندادن وقت است

اما شاید بتوان گفت مهمترین و کلیدی ترین شاخصه دانشجو از نظر آیت الله خامنه ای بیهوده هدر ندادن وقت است :« وقتتان را بیهوده به هدر ندهید؛ خیلی از بچّه‌های جوان ما -دانشجو و غیر دانشجو- وقتهایشان را هدر میدهند، در این شبکه‌های اجتماعی و مانند اینها میگردند یا در بعضی از جلسات بیهوده‌ی بحث‌وجدل‌های این‌جوری می‌نشینند. وقتتان را هدر ندهید، وقتتان را درست مصرف کنید، هم به درس برسید، هم به کار تشکیلاتی برسید؛ به هردوی اینها باید برسید.»( 20/4/94) 

اگر تمام صحبت ها را در یک کفه و این کلام را در کفه دیگر یک ترازو بگذاریم، اگر همه صحبت ها را مجموعه ای منسجم ببینیم این سخن و توصیه و شاخص مادر تمام شاخص ها به شمار می رود، دانشجویی که امروز دنیای غرب سرش را با شبکه های اجتماعی و گشت و گذار در شبکه های مبتذل گرم کرده و اخبار دروغش را در این شبکه ها به خوردش می دهد، مد لباس و مو و آرایش به او ارائه می دهد، جلسات بیهوده بحث و جدل برایش راه می اندازد و با شبهه افکنی در دینش او را چون بید بر سر ایمانش متزلزل می گرداند چگونه می تواند فردای جامعه اسلامی را در دست بگیرد و این کشتی را به سر منزل مقصود برساند در حالی که خودش کیلومتر ها با آرمان ها و اهداف انقلاب فاصله گرفته و تبدیل به حربه دست دشمنان این مرز و بوم گشته و بوی وابستگیش به غرب از کلامش به مشام می رسد؟؟!!!!!

اپیدمی دانشجویان بی هویت را تبدیل به هویتی سازنده کنیم

فکر بسته، نقد ناپذیری، جدل، غرب گرایی، درگیر بازیهای جناح های سیاسی شدن بدون فکر و اندیشه محصول پدیده جدیدی است که درون دانشگاه ها و میان دانشجویان امروز این مرز و بوم می توان از آن به عنوان « اپیدمی دانشجویان بی هویت» یاد کرد که اگر همچنان بی توجهی مسئولان ادامه پیدا کند این بی هویتی تبدیل به هویت های غرب زده و وابسته ای خواهد شد که سپردن مملکت و نظام به آن ها جز خطر نابودی چیزی به همراه نخواهد داشت.

هرچند بی هویتی فعلی درد بزرگی است اما باز هم بهتر از هویت غرب زده است. هنوز می توان این بی هویتی را تبدیل به هویتی مثبت و سازنده کرد اما شاید فردا برای این تبدیل خیلی دیر باشد.

یادداشت از الهام صادقی

انتهای پیام/

,

از همین رو و به بهانه روز دانشجو به بازخوانی شاخصه های دانشجو در کلام رهبر پرداختیم شاید ریشه های انحرافی که دشمن در حال تلاش است تا ذره ذره در بدنه قشر پویای این جامعه ایجاد کند را شناسایی و راه حل آن را در کلام رهبر بجوئیم.

برخی کشورها وقتی فهمیدند جنگ سخت قدرت ها، دیگر کارایی های خود را از دست داده و نمی تواند آن ها را به اهداف شوم خود برساند، با به دست گرفتن قدرت علمی، سلطه خود بر جهان را آغاز کرده و به دنبال راه های جدید سلطه و نفوذ بر کشورهای دیگر بودند و بهترین راه این نفوذ را در مجامع علمی کشورها یافتند.

در نگاه مستکبران و ابر قدرتهای جهان، قدمی که اندیشمندان یک کشور می توانند برای زیر سلطه بردن آن کشور بردارند هیچ قشر و گروهی نمی تواند و به همین منظور برای تاثیر گذاری هر چه بیشتر بر نهادهای علمی کشورهای هدف، برنامه ریزی های مدونی انجام دادند از چاپ و نشر کتب همگام با عقاید کشور هدف که آمیخته با اعتقادات باطل و انحرافی است گرفته تا تبدیل مجامع علمی به بالماسکه هایی برای ترویج ابتذال.

پروژه نفوذ مانند موریانه آرام و بی صدا فاجعه می آفریند

این نوع فعالیت ها اگرچه در بازه زمانی بلند مدت پاسخ می دهد ولی زمانی که ثمر بنشیند دیگر هیچ راه مقابله ای وجود نخواهد داشت چرا که مانند موریانه به جان افکار، عقاید، نگاه و باورهای طالبان علم افتاده و آن را از داخل می پوساند و زمانی که بروز و ظهور یابد عمق فاجعه مشخص می شود.

شاید به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب یکی از علل استمرار دیدار با دانشجویان و دانشگاهیان در سفرهایش را نشستن پای صحبت های آن ها و شنیدن مشکلات، نیازها و خواسته های آن ها می داند.( 27/2/88)

نگاه رهبر انقلاب به حرکت علمی در کشور نگاهی منطقی، عقل مدار و دین محور است و شاخصه مهمی که برای دانشجویان مطرح می کند ایجاد حرکت علمی به عنوان یک ضرورت مضاعف و موکد است :« حرکت علمى براى کشور ما یک ضرورت مضاعف است؛ یک نیاز مضاعف و مؤکد است. نیاز است؛ چرا؟ چون علم، عامل عزت و قدرت و امنیت یک ملت است، حقیقتا کشورى که دستش از علم تهى است، نمیتواند توقع عزت، توقع استقلال و هویت و شخصیت، توقع امنیت و توقع رفاه داشته باشد.»( 12/6/86)

نکته بسیار مهم و ظریفی که در نگاه رهبر موج می زند این است که علم عزت، استقلال، هویت، شخصیت، امنیت و رفاه می آورد و این همان چیزی است که امروز هرچند به صورت کاذب دول استکباری از آن بهره برده و با همین ابزار به استثمار سایر دول می پردازند.

وعده اردوهای خارج از کشور، قدرت اتکای علمی دانشجویان را می گیرد

متاسفانه نگاه های غرب دوستانه که این روزها در دانشگاه ها و میان دانشجویان رنگ و لعاب جدیدتری به خود گرفته و در غالب اردوهای خارج از کشور و .... مطرح می شود دانشجوی ما را از اتکا به نیرو و توان خود دور کرده و او را تبدیل به موجودی جیره خوار آمریکا، انگلیس و فرانسه نموده به گونه ای که بعد از توصیه های اکید رهبر معظم انقلاب به بازگرداندن نخبگان به کشور و جلوگیری از فرار مغزها اینبار از سوی دولت و حامیانشان راه خروج دانشجویان این مرز و بوم که اهرم های قدرت کشور محسوب می شوند با وعده وعید های عجیب و غریب دوباره باز شده و گویا تمام علم نزد غربیان مدفون است و دانشجویان ما باید برای کسب آن حتما به آن کشورها سفر کرده و آن گنج را از آن خود کنند.

این تبلیغات مسموم در حالی انجام می شود که همه می دانیم سفر دانشجویان و دانشمندان ایرانی به خارج از کشور در کمتر مواردی رنگ و بوی علمی به خود می گیرد و در بیشتر موارد خواسته و نا خواسته فرد تبدیل به ابزار جاسوسی سران استکبار می شود.

جای این سوال از مسئولان است چرا با وجود تاکیدات مقام عظمای ولایت همچنان با ایجاد رویاهای متوهمانه از سفرهای اروپایی برای دانشجویان به دنبال خروج این افراد از کشور هستند و با کدام اطمینان به غربی ها که نشان دادند قابل اعتماد نیستند حاضرند سرمایه های کشور را به دست آنان بسپارند.

آموزش اسلام سکولار در دانشگاه ها به چه قیمتی؟؟

نکته حائز اهمیت دیگر این است که چرا بیش از 90 درصد کتب دانشگاهی که با اعتقادات و مبانی دینی دانشجویان سر و کار دارد آمیخته با انحرافات عقیدتی است و توسط اساتیدی تدریس می شود که کمترین وابستگی را به نظام جمهوری اسلامی ایران و دین مبین اسلام داشته و در حال آموزش اسلام سکولار به دانشجویان هستند؟

چگونه عده ای خودفروخته با عنوان استاد قدم به دانشگاه های ما گذاشته و افکار و عقاید دانشجویان ما را به بازی های سیاسی خود می کشانند و تعریفی دروغین از دین به خورد دانشجویان می دهند و هیچ کس جلوی این تهاجمات را نمی گیرد؟

تهیه و تدوین کتبی که مبتنی بر باور و عقیده اسلامی ایرانی ملت ما باشد اینقدر سخت شده که دولتمردان حاضرند کتاب های خارجیان را ترجمه کنند و در دانشگاه ها تدریس کنند ولی از دانش بومی استفاده نکنند؟ این برتر بینی غربی ها که امروز بیش از گذشته دامن دولت و دولتمردان را گرفته به همه زمینه ها حتی علم وارد شده و در حال به خطر انداختن جامعه علمی کشور است.

ایرانی که زمانی مرجعیت علمی دنیا به شمار می رفت و کتاب قانون ابن سینایش اول بار به زبان های فرانسوی و انگلیسی برای کشورهای سلطه گر ترجمه شد و ایرانی ها خودشان تا همین چند سال اخیر آن را نادیده می گرفتند کجا و ایران امروز که می خواهد دانشجویانش را وابسته به علوم غرب و نیازمند به آن ها کند کجا؟

مدرک گرایی آفت علم/ رسیدن به قدرت به هر قیمتی

نکته دیگری که مقام معظم رهبری در بخش های مختلف صحبت های خود در دانشگاه ها مطرح  کردند توصیه جدی به جست و جوی دانش توسط دانشجویان است این که دانشجو بایستی پرسشگر، متعمق، اشکال کننده به استاد، جستجو کننده از زوایا و گوشه کنارهای بحث علمی باشد چیزی است که متاسفانه کم کم در دانشگاه های ما به دست فراموشی سپرده می شود .

امروز در دانشگاه ها حفظ و سر هم بندی و تقلب موقع امتحان حرف اول را می زند، رئیس دانشگاهی که اموراتش از شهریه دانشجویانش می گذرد اساتید را جمع می کند و با لحن تهدید می گوید هیچ دانشجویی نباید نمره غیر قبولی بگیرد، همه باید به هر قیمتی قبول شوند حتی اگر شده نمره را خودتان به دانشجو بدهید، این صحبت ها از دانشگاه های کشور ما نشئت گرفته جایی که مدرک گرایی، خرید و فروش نمره دروس و معدل و .... حرف اول را می زند و عده ای تنها برای پر کردن جیب هایشان حاضرند به هر قیمتی دانشجو فارغ التحصیل کنند و به اسم دانشگاه خود تحویل جامعه بدهند، مهندسان که ساختمان هایشان با یک زلزله دو سه ریشتری فرو می ریزد و محاسبات نمی دانند ..... این دانشگاه ها که وابسته به جبهه خاصی از جبهه های سیاسی کشور هستند پیرو توصیه های پدر معنوی خود حاضرند برای به قدرت رسیدن هر بهایی را بپردازند.

وابستگی کشور به غرب چه سود و منفعتی برای عده ای از داخلیان دارد؟

نه این که همه دانشجویان ما امروز اینگونه باشند ولی آن هایی که اینگونه هستند آمار بالایی را به خود اختصاص داده اند و این درد آور است چون آن ها که می خواهند تلاش کنند و به نتیجه برسند با موانع زیادی روبرو می شوند و حتی موانع را برایشان ایجاد می کنند، مثل این که یک عده آمار شهدایی چون شهریاری، احمدی روشن، علی محمدی و رضایی نژاد را از داخل کشور به سرویس های جاسوسی بیگانه می دهند تا جلوی پیشرفت علمی کشور را بگیرند یا دست به هر اقدامی می زنند که علم را در کشور قرنطینه کنند، جلوی پیشرفت و صادراتش را بگیرند و کشور را وابسته به غرب جلوه دهند و معلوم نیست از این کار چه نفع و سودی شامل حالشان می شود؟

دانشگاه یا سالن کنسرت و رقص؟

از دیگر شاخصه هایی که رهبر معظم انقلاب برای دانشجویان مطرح می کنند خودسازی اعتقادی و علمی و عملی است که متاسفانه امروز به لطف دولتمردان و مدیران دانشگاه ها رو به نابودی و اضمحلال می رود، دانشگاه به محلی برای برگزاری کنسرت ها و رقص و پایکوبی و برگزاری پارتی های دشمن شاد کن تبدیل شده و به اسم شادی دانشجو دست به هر اقدام ننگینی می زنند و بسیاری از ارزش ها را با رفتارهای غلط تبدیل به ضد ارزش می کنند. برگزاری اردوهای مختلط تحت عنوان اردوهای جهادی که لکه ننگ بر کار جهادگران واقعی می گذارد و راه تلاش های آنان را برای زدودن رنگ فقر از جامعه سخت تر می کند، برگزاری کنسرت و ... در دانشگاه ها طبق نظر رهبر انقلاب جزء غلط ترین کارهاست (20/4/94) این اقدامات که روئسای دانشگاه ها آن ها را نادیده گرفته و حتی از آن ها ابراز بی اطلاعی می کنند به بهانه های واهی تحرک و تلاش و نشاط دانشجویی ایجاد می شود و متاسفانه روزهایی برای انجام چنین مراسمی انتخاب می شود که با آموزه های دینی و اعتقادی ملت ایران متباین است، در ایام ماه محرم و صفر که همه در عزای حسینی به سر می برند، ایام عزای ائمه و اهل بیت(ع) و .... برخی دانشگاه ها تبدیل به استیج های رقص و پایکوبی یک سری جوان نا آگاه می شود و پرده های تقوا را از بین می برد.

ابزاری که دشمن در نقشه نفوذ خود امروز شدیدا در حال استفاده از آن است و دانشگاه های ما را تبدیل به میدان رقابت های سیاسی، روابط خارج از چارچوب دختران و پسران جوان، ارتباطات نامشروع و .... کرده و متاسفانه مسئولان به جای آن که جلوی این گونه رفتارهای مغایر با دین و ملیت ما را بگیرند نه تنها به آن ها دامن می زنند که گاها زمینه را برای چنین برنامه هایی بیشتر فراهم می کنند تا جوان ساده ما را به جای طلب علم به مهلکه ابتذال کشانده و از مسائل اصلی کشور دور کرده و راه خود را برای رسیدن به اهداف پشت پرده شان باز کنند.

جای بحث روی شاخصه های دانشجو از نظر مقام معظم رهبری هنوز وجود دارد از جمله اولین فرضیه ای که ایشان برای دانشجویان مطرح می کنند آرمان خواهی است که اعتماد به نفس، مبارزه با نظام سلطه و استکبار، عدالت خواهی، رشد علمی و همت بلند را شامل می شود:« یک‌عدّه‌ای تبلیغ میکنند و وانمود میکنند که آرمان‌خواهی مخالف واقع‌گرایی است؛ نه آقا، آرمان‌خواهی مخالف محافظه‌کاری است، نه مخالف واقع‌گرایی. محافظه‌کاری یعنی شما تسلیم هر واقعیّتی -هرچه تلخ، هرچه بد- باشید و هیچ حرکتی از خودتان نشان ندهید؛ این محافظه‌کاری است. معنای آرمان‌گرایی این است که نگاه کنید به واقعیّتها و آنها را درست بشناسید؛ از واقعیّتهای مثبت استفاده کنید، با واقعیّتهای سلبی و منفی مقابله کنید و مبارزه کنید. این معنای آرمان‌گرایی است. چشمتان به آرمانها باشد. این اوّلین فریضه‌ی دانشجو است»(20/4/94)

مهمترین شاخصه دانشجو هدر ندادن وقت است

اما شاید بتوان گفت مهمترین و کلیدی ترین شاخصه دانشجو از نظر آیت الله خامنه ای بیهوده هدر ندادن وقت است :« وقتتان را بیهوده به هدر ندهید؛ خیلی از بچّه‌های جوان ما -دانشجو و غیر دانشجو- وقتهایشان را هدر میدهند، در این شبکه‌های اجتماعی و مانند اینها میگردند یا در بعضی از جلسات بیهوده‌ی بحث‌وجدل‌های این‌جوری می‌نشینند. وقتتان را هدر ندهید، وقتتان را درست مصرف کنید، هم به درس برسید، هم به کار تشکیلاتی برسید؛ به هردوی اینها باید برسید.»( 20/4/94) 

اگر تمام صحبت ها را در یک کفه و این کلام را در کفه دیگر یک ترازو بگذاریم، اگر همه صحبت ها را مجموعه ای منسجم ببینیم این سخن و توصیه و شاخص مادر تمام شاخص ها به شمار می رود، دانشجویی که امروز دنیای غرب سرش را با شبکه های اجتماعی و گشت و گذار در شبکه های مبتذل گرم کرده و اخبار دروغش را در این شبکه ها به خوردش می دهد، مد لباس و مو و آرایش به او ارائه می دهد، جلسات بیهوده بحث و جدل برایش راه می اندازد و با شبهه افکنی در دینش او را چون بید بر سر ایمانش متزلزل می گرداند چگونه می تواند فردای جامعه اسلامی را در دست بگیرد و این کشتی را به سر منزل مقصود برساند در حالی که خودش کیلومتر ها با آرمان ها و اهداف انقلاب فاصله گرفته و تبدیل به حربه دست دشمنان این مرز و بوم گشته و بوی وابستگیش به غرب از کلامش به مشام می رسد؟؟!!!!!

اپیدمی دانشجویان بی هویت را تبدیل به هویتی سازنده کنیم

فکر بسته، نقد ناپذیری، جدل، غرب گرایی، درگیر بازیهای جناح های سیاسی شدن بدون فکر و اندیشه محصول پدیده جدیدی است که درون دانشگاه ها و میان دانشجویان امروز این مرز و بوم می توان از آن به عنوان « اپیدمی دانشجویان بی هویت» یاد کرد که اگر همچنان بی توجهی مسئولان ادامه پیدا کند این بی هویتی تبدیل به هویت های غرب زده و وابسته ای خواهد شد که سپردن مملکت و نظام به آن ها جز خطر نابودی چیزی به همراه نخواهد داشت.

هرچند بی هویتی فعلی درد بزرگی است اما باز هم بهتر از هویت غرب زده است. هنوز می توان این بی هویتی را تبدیل به هویتی مثبت و سازنده کرد اما شاید فردا برای این تبدیل خیلی دیر باشد.

یادداشت از الهام صادقی

انتهای پیام/

,

از همین رو و به بهانه روز دانشجو به بازخوانی شاخصه های دانشجو در کلام رهبر پرداختیم شاید ریشه های انحرافی که دشمن در حال تلاش است تا ذره ذره در بدنه قشر پویای این جامعه ایجاد کند را شناسایی و راه حل آن را در کلام رهبر بجوئیم.

برخی کشورها وقتی فهمیدند جنگ سخت قدرت ها، دیگر کارایی های خود را از دست داده و نمی تواند آن ها را به اهداف شوم خود برساند، با به دست گرفتن قدرت علمی، سلطه خود بر جهان را آغاز کرده و به دنبال راه های جدید سلطه و نفوذ بر کشورهای دیگر بودند و بهترین راه این نفوذ را در مجامع علمی کشورها یافتند.

در نگاه مستکبران و ابر قدرتهای جهان، قدمی که اندیشمندان یک کشور می توانند برای زیر سلطه بردن آن کشور بردارند هیچ قشر و گروهی نمی تواند و به همین منظور برای تاثیر گذاری هر چه بیشتر بر نهادهای علمی کشورهای هدف، برنامه ریزی های مدونی انجام دادند از چاپ و نشر کتب همگام با عقاید کشور هدف که آمیخته با اعتقادات باطل و انحرافی است گرفته تا تبدیل مجامع علمی به بالماسکه هایی برای ترویج ابتذال.

پروژه نفوذ مانند موریانه آرام و بی صدا فاجعه می آفریند

این نوع فعالیت ها اگرچه در بازه زمانی بلند مدت پاسخ می دهد ولی زمانی که ثمر بنشیند دیگر هیچ راه مقابله ای وجود نخواهد داشت چرا که مانند موریانه به جان افکار، عقاید، نگاه و باورهای طالبان علم افتاده و آن را از داخل می پوساند و زمانی که بروز و ظهور یابد عمق فاجعه مشخص می شود.

شاید به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب یکی از علل استمرار دیدار با دانشجویان و دانشگاهیان در سفرهایش را نشستن پای صحبت های آن ها و شنیدن مشکلات، نیازها و خواسته های آن ها می داند.( 27/2/88)

نگاه رهبر انقلاب به حرکت علمی در کشور نگاهی منطقی، عقل مدار و دین محور است و شاخصه مهمی که برای دانشجویان مطرح می کند ایجاد حرکت علمی به عنوان یک ضرورت مضاعف و موکد است :« حرکت علمى براى کشور ما یک ضرورت مضاعف است؛ یک نیاز مضاعف و مؤکد است. نیاز است؛ چرا؟ چون علم، عامل عزت و قدرت و امنیت یک ملت است، حقیقتا کشورى که دستش از علم تهى است، نمیتواند توقع عزت، توقع استقلال و هویت و شخصیت، توقع امنیت و توقع رفاه داشته باشد.»( 12/6/86)

نکته بسیار مهم و ظریفی که در نگاه رهبر موج می زند این است که علم عزت، استقلال، هویت، شخصیت، امنیت و رفاه می آورد و این همان چیزی است که امروز هرچند به صورت کاذب دول استکباری از آن بهره برده و با همین ابزار به استثمار سایر دول می پردازند.

وعده اردوهای خارج از کشور، قدرت اتکای علمی دانشجویان را می گیرد

متاسفانه نگاه های غرب دوستانه که این روزها در دانشگاه ها و میان دانشجویان رنگ و لعاب جدیدتری به خود گرفته و در غالب اردوهای خارج از کشور و .... مطرح می شود دانشجوی ما را از اتکا به نیرو و توان خود دور کرده و او را تبدیل به موجودی جیره خوار آمریکا، انگلیس و فرانسه نموده به گونه ای که بعد از توصیه های اکید رهبر معظم انقلاب به بازگرداندن نخبگان به کشور و جلوگیری از فرار مغزها اینبار از سوی دولت و حامیانشان راه خروج دانشجویان این مرز و بوم که اهرم های قدرت کشور محسوب می شوند با وعده وعید های عجیب و غریب دوباره باز شده و گویا تمام علم نزد غربیان مدفون است و دانشجویان ما باید برای کسب آن حتما به آن کشورها سفر کرده و آن گنج را از آن خود کنند.

این تبلیغات مسموم در حالی انجام می شود که همه می دانیم سفر دانشجویان و دانشمندان ایرانی به خارج از کشور در کمتر مواردی رنگ و بوی علمی به خود می گیرد و در بیشتر موارد خواسته و نا خواسته فرد تبدیل به ابزار جاسوسی سران استکبار می شود.

جای این سوال از مسئولان است چرا با وجود تاکیدات مقام عظمای ولایت همچنان با ایجاد رویاهای متوهمانه از سفرهای اروپایی برای دانشجویان به دنبال خروج این افراد از کشور هستند و با کدام اطمینان به غربی ها که نشان دادند قابل اعتماد نیستند حاضرند سرمایه های کشور را به دست آنان بسپارند.

آموزش اسلام سکولار در دانشگاه ها به چه قیمتی؟؟

نکته حائز اهمیت دیگر این است که چرا بیش از 90 درصد کتب دانشگاهی که با اعتقادات و مبانی دینی دانشجویان سر و کار دارد آمیخته با انحرافات عقیدتی است و توسط اساتیدی تدریس می شود که کمترین وابستگی را به نظام جمهوری اسلامی ایران و دین مبین اسلام داشته و در حال آموزش اسلام سکولار به دانشجویان هستند؟

چگونه عده ای خودفروخته با عنوان استاد قدم به دانشگاه های ما گذاشته و افکار و عقاید دانشجویان ما را به بازی های سیاسی خود می کشانند و تعریفی دروغین از دین به خورد دانشجویان می دهند و هیچ کس جلوی این تهاجمات را نمی گیرد؟

تهیه و تدوین کتبی که مبتنی بر باور و عقیده اسلامی ایرانی ملت ما باشد اینقدر سخت شده که دولتمردان حاضرند کتاب های خارجیان را ترجمه کنند و در دانشگاه ها تدریس کنند ولی از دانش بومی استفاده نکنند؟ این برتر بینی غربی ها که امروز بیش از گذشته دامن دولت و دولتمردان را گرفته به همه زمینه ها حتی علم وارد شده و در حال به خطر انداختن جامعه علمی کشور است.

ایرانی که زمانی مرجعیت علمی دنیا به شمار می رفت و کتاب قانون ابن سینایش اول بار به زبان های فرانسوی و انگلیسی برای کشورهای سلطه گر ترجمه شد و ایرانی ها خودشان تا همین چند سال اخیر آن را نادیده می گرفتند کجا و ایران امروز که می خواهد دانشجویانش را وابسته به علوم غرب و نیازمند به آن ها کند کجا؟

مدرک گرایی آفت علم/ رسیدن به قدرت به هر قیمتی

نکته دیگری که مقام معظم رهبری در بخش های مختلف صحبت های خود در دانشگاه ها مطرح  کردند توصیه جدی به جست و جوی دانش توسط دانشجویان است این که دانشجو بایستی پرسشگر، متعمق، اشکال کننده به استاد، جستجو کننده از زوایا و گوشه کنارهای بحث علمی باشد چیزی است که متاسفانه کم کم در دانشگاه های ما به دست فراموشی سپرده می شود .

امروز در دانشگاه ها حفظ و سر هم بندی و تقلب موقع امتحان حرف اول را می زند، رئیس دانشگاهی که اموراتش از شهریه دانشجویانش می گذرد اساتید را جمع می کند و با لحن تهدید می گوید هیچ دانشجویی نباید نمره غیر قبولی بگیرد، همه باید به هر قیمتی قبول شوند حتی اگر شده نمره را خودتان به دانشجو بدهید، این صحبت ها از دانشگاه های کشور ما نشئت گرفته جایی که مدرک گرایی، خرید و فروش نمره دروس و معدل و .... حرف اول را می زند و عده ای تنها برای پر کردن جیب هایشان حاضرند به هر قیمتی دانشجو فارغ التحصیل کنند و به اسم دانشگاه خود تحویل جامعه بدهند، مهندسان که ساختمان هایشان با یک زلزله دو سه ریشتری فرو می ریزد و محاسبات نمی دانند ..... این دانشگاه ها که وابسته به جبهه خاصی از جبهه های سیاسی کشور هستند پیرو توصیه های پدر معنوی خود حاضرند برای به قدرت رسیدن هر بهایی را بپردازند.

وابستگی کشور به غرب چه سود و منفعتی برای عده ای از داخلیان دارد؟

نه این که همه دانشجویان ما امروز اینگونه باشند ولی آن هایی که اینگونه هستند آمار بالایی را به خود اختصاص داده اند و این درد آور است چون آن ها که می خواهند تلاش کنند و به نتیجه برسند با موانع زیادی روبرو می شوند و حتی موانع را برایشان ایجاد می کنند، مثل این که یک عده آمار شهدایی چون شهریاری، احمدی روشن، علی محمدی و رضایی نژاد را از داخل کشور به سرویس های جاسوسی بیگانه می دهند تا جلوی پیشرفت علمی کشور را بگیرند یا دست به هر اقدامی می زنند که علم را در کشور قرنطینه کنند، جلوی پیشرفت و صادراتش را بگیرند و کشور را وابسته به غرب جلوه دهند و معلوم نیست از این کار چه نفع و سودی شامل حالشان می شود؟

دانشگاه یا سالن کنسرت و رقص؟

از دیگر شاخصه هایی که رهبر معظم انقلاب برای دانشجویان مطرح می کنند خودسازی اعتقادی و علمی و عملی است که متاسفانه امروز به لطف دولتمردان و مدیران دانشگاه ها رو به نابودی و اضمحلال می رود، دانشگاه به محلی برای برگزاری کنسرت ها و رقص و پایکوبی و برگزاری پارتی های دشمن شاد کن تبدیل شده و به اسم شادی دانشجو دست به هر اقدام ننگینی می زنند و بسیاری از ارزش ها را با رفتارهای غلط تبدیل به ضد ارزش می کنند. برگزاری اردوهای مختلط تحت عنوان اردوهای جهادی که لکه ننگ بر کار جهادگران واقعی می گذارد و راه تلاش های آنان را برای زدودن رنگ فقر از جامعه سخت تر می کند، برگزاری کنسرت و ... در دانشگاه ها طبق نظر رهبر انقلاب جزء غلط ترین کارهاست (20/4/94) این اقدامات که روئسای دانشگاه ها آن ها را نادیده گرفته و حتی از آن ها ابراز بی اطلاعی می کنند به بهانه های واهی تحرک و تلاش و نشاط دانشجویی ایجاد می شود و متاسفانه روزهایی برای انجام چنین مراسمی انتخاب می شود که با آموزه های دینی و اعتقادی ملت ایران متباین است، در ایام ماه محرم و صفر که همه در عزای حسینی به سر می برند، ایام عزای ائمه و اهل بیت(ع) و .... برخی دانشگاه ها تبدیل به استیج های رقص و پایکوبی یک سری جوان نا آگاه می شود و پرده های تقوا را از بین می برد.

ابزاری که دشمن در نقشه نفوذ خود امروز شدیدا در حال استفاده از آن است و دانشگاه های ما را تبدیل به میدان رقابت های سیاسی، روابط خارج از چارچوب دختران و پسران جوان، ارتباطات نامشروع و .... کرده و متاسفانه مسئولان به جای آن که جلوی این گونه رفتارهای مغایر با دین و ملیت ما را بگیرند نه تنها به آن ها دامن می زنند که گاها زمینه را برای چنین برنامه هایی بیشتر فراهم می کنند تا جوان ساده ما را به جای طلب علم به مهلکه ابتذال کشانده و از مسائل اصلی کشور دور کرده و راه خود را برای رسیدن به اهداف پشت پرده شان باز کنند.

جای بحث روی شاخصه های دانشجو از نظر مقام معظم رهبری هنوز وجود دارد از جمله اولین فرضیه ای که ایشان برای دانشجویان مطرح می کنند آرمان خواهی است که اعتماد به نفس، مبارزه با نظام سلطه و استکبار، عدالت خواهی، رشد علمی و همت بلند را شامل می شود:« یک‌عدّه‌ای تبلیغ میکنند و وانمود میکنند که آرمان‌خواهی مخالف واقع‌گرایی است؛ نه آقا، آرمان‌خواهی مخالف محافظه‌کاری است، نه مخالف واقع‌گرایی. محافظه‌کاری یعنی شما تسلیم هر واقعیّتی -هرچه تلخ، هرچه بد- باشید و هیچ حرکتی از خودتان نشان ندهید؛ این محافظه‌کاری است. معنای آرمان‌گرایی این است که نگاه کنید به واقعیّتها و آنها را درست بشناسید؛ از واقعیّتهای مثبت استفاده کنید، با واقعیّتهای سلبی و منفی مقابله کنید و مبارزه کنید. این معنای آرمان‌گرایی است. چشمتان به آرمانها باشد. این اوّلین فریضه‌ی دانشجو است»(20/4/94)

مهمترین شاخصه دانشجو هدر ندادن وقت است

اما شاید بتوان گفت مهمترین و کلیدی ترین شاخصه دانشجو از نظر آیت الله خامنه ای بیهوده هدر ندادن وقت است :« وقتتان را بیهوده به هدر ندهید؛ خیلی از بچّه‌های جوان ما -دانشجو و غیر دانشجو- وقتهایشان را هدر میدهند، در این شبکه‌های اجتماعی و مانند اینها میگردند یا در بعضی از جلسات بیهوده‌ی بحث‌وجدل‌های این‌جوری می‌نشینند. وقتتان را هدر ندهید، وقتتان را درست مصرف کنید، هم به درس برسید، هم به کار تشکیلاتی برسید؛ به هردوی اینها باید برسید.»( 20/4/94) 

اگر تمام صحبت ها را در یک کفه و این کلام را در کفه دیگر یک ترازو بگذاریم، اگر همه صحبت ها را مجموعه ای منسجم ببینیم این سخن و توصیه و شاخص مادر تمام شاخص ها به شمار می رود، دانشجویی که امروز دنیای غرب سرش را با شبکه های اجتماعی و گشت و گذار در شبکه های مبتذل گرم کرده و اخبار دروغش را در این شبکه ها به خوردش می دهد، مد لباس و مو و آرایش به او ارائه می دهد، جلسات بیهوده بحث و جدل برایش راه می اندازد و با شبهه افکنی در دینش او را چون بید بر سر ایمانش متزلزل می گرداند چگونه می تواند فردای جامعه اسلامی را در دست بگیرد و این کشتی را به سر منزل مقصود برساند در حالی که خودش کیلومتر ها با آرمان ها و اهداف انقلاب فاصله گرفته و تبدیل به حربه دست دشمنان این مرز و بوم گشته و بوی وابستگیش به غرب از کلامش به مشام می رسد؟؟!!!!!

اپیدمی دانشجویان بی هویت را تبدیل به هویتی سازنده کنیم

فکر بسته، نقد ناپذیری، جدل، غرب گرایی، درگیر بازیهای جناح های سیاسی شدن بدون فکر و اندیشه محصول پدیده جدیدی است که درون دانشگاه ها و میان دانشجویان امروز این مرز و بوم می توان از آن به عنوان « اپیدمی دانشجویان بی هویت» یاد کرد که اگر همچنان بی توجهی مسئولان ادامه پیدا کند این بی هویتی تبدیل به هویت های غرب زده و وابسته ای خواهد شد که سپردن مملکت و نظام به آن ها جز خطر نابودی چیزی به همراه نخواهد داشت.

هرچند بی هویتی فعلی درد بزرگی است اما باز هم بهتر از هویت غرب زده است. هنوز می توان این بی هویتی را تبدیل به هویتی مثبت و سازنده کرد اما شاید فردا برای این تبدیل خیلی دیر باشد.

یادداشت از الهام صادقی

انتهای پیام/

,

از همین رو و به بهانه روز دانشجو به بازخوانی شاخصه های دانشجو در کلام رهبر پرداختیم شاید ریشه های انحرافی که دشمن در حال تلاش است تا ذره ذره در بدنه قشر پویای این جامعه ایجاد کند را شناسایی و راه حل آن را در کلام رهبر بجوئیم.

,

برخی کشورها وقتی فهمیدند جنگ سخت قدرت ها، دیگر کارایی های خود را از دست داده و نمی تواند آن ها را به اهداف شوم خود برساند، با به دست گرفتن قدرت علمی، سلطه خود بر جهان را آغاز کرده و به دنبال راه های جدید سلطه و نفوذ بر کشورهای دیگر بودند و بهترین راه این نفوذ را در مجامع علمی کشورها یافتند.

,

در نگاه مستکبران و ابر قدرتهای جهان، قدمی که اندیشمندان یک کشور می توانند برای زیر سلطه بردن آن کشور بردارند هیچ قشر و گروهی نمی تواند و به همین منظور برای تاثیر گذاری هر چه بیشتر بر نهادهای علمی کشورهای هدف، برنامه ریزی های مدونی انجام دادند از چاپ و نشر کتب همگام با عقاید کشور هدف که آمیخته با اعتقادات باطل و انحرافی است گرفته تا تبدیل مجامع علمی به بالماسکه هایی برای ترویج ابتذال.

,

پروژه نفوذ مانند موریانه آرام و بی صدا فاجعه می آفریند

, پروژه نفوذ مانند موریانه آرام و بی صدا فاجعه می آفریند,

این نوع فعالیت ها اگرچه در بازه زمانی بلند مدت پاسخ می دهد ولی زمانی که ثمر بنشیند دیگر هیچ راه مقابله ای وجود نخواهد داشت چرا که مانند موریانه به جان افکار، عقاید، نگاه و باورهای طالبان علم افتاده و آن را از داخل می پوساند و زمانی که بروز و ظهور یابد عمق فاجعه مشخص می شود.

,

شاید به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب یکی از علل استمرار دیدار با دانشجویان و دانشگاهیان در سفرهایش را نشستن پای صحبت های آن ها و شنیدن مشکلات، نیازها و خواسته های آن ها می داند.( 27/2/88)

,

نگاه رهبر انقلاب به حرکت علمی در کشور نگاهی منطقی، عقل مدار و دین محور است و شاخصه مهمی که برای دانشجویان مطرح می کند ایجاد حرکت علمی به عنوان یک ضرورت مضاعف و موکد است :« حرکت علمى براى کشور ما یک ضرورت مضاعف است؛ یک نیاز مضاعف و مؤکد است. نیاز است؛ چرا؟ چون علم، عامل عزت و قدرت و امنیت یک ملت است، حقیقتا کشورى که دستش از علم تهى است، نمیتواند توقع عزت، توقع استقلال و هویت و شخصیت، توقع امنیت و توقع رفاه داشته باشد.»( 12/6/86)

,

نکته بسیار مهم و ظریفی که در نگاه رهبر موج می زند این است که علم عزت، استقلال، هویت، شخصیت، امنیت و رفاه می آورد و این همان چیزی است که امروز هرچند به صورت کاذب دول استکباری از آن بهره برده و با همین ابزار به استثمار سایر دول می پردازند.

,

وعده اردوهای خارج از کشور، قدرت اتکای علمی دانشجویان را می گیرد

, وعده اردوهای خارج از کشور، قدرت اتکای علمی دانشجویان را می گیرد,

متاسفانه نگاه های غرب دوستانه که این روزها در دانشگاه ها و میان دانشجویان رنگ و لعاب جدیدتری به خود گرفته و در غالب اردوهای خارج از کشور و .... مطرح می شود دانشجوی ما را از اتکا به نیرو و توان خود دور کرده و او را تبدیل به موجودی جیره خوار آمریکا، انگلیس و فرانسه نموده به گونه ای که بعد از توصیه های اکید رهبر معظم انقلاب به بازگرداندن نخبگان به کشور و جلوگیری از فرار مغزها اینبار از سوی دولت و حامیانشان راه خروج دانشجویان این مرز و بوم که اهرم های قدرت کشور محسوب می شوند با وعده وعید های عجیب و غریب دوباره باز شده و گویا تمام علم نزد غربیان مدفون است و دانشجویان ما باید برای کسب آن حتما به آن کشورها سفر کرده و آن گنج را از آن خود کنند.

,

این تبلیغات مسموم در حالی انجام می شود که همه می دانیم سفر دانشجویان و دانشمندان ایرانی به خارج از کشور در کمتر مواردی رنگ و بوی علمی به خود می گیرد و در بیشتر موارد خواسته و نا خواسته فرد تبدیل به ابزار جاسوسی سران استکبار می شود.

,

جای این سوال از مسئولان است چرا با وجود تاکیدات مقام عظمای ولایت همچنان با ایجاد رویاهای متوهمانه از سفرهای اروپایی برای دانشجویان به دنبال خروج این افراد از کشور هستند و با کدام اطمینان به غربی ها که نشان دادند قابل اعتماد نیستند حاضرند سرمایه های کشور را به دست آنان بسپارند.

,

آموزش اسلام سکولار در دانشگاه ها به چه قیمتی؟؟

, آموزش اسلام سکولار در دانشگاه ها به چه قیمتی؟؟,

نکته حائز اهمیت دیگر این است که چرا بیش از 90 درصد کتب دانشگاهی که با اعتقادات و مبانی دینی دانشجویان سر و کار دارد آمیخته با انحرافات عقیدتی است و توسط اساتیدی تدریس می شود که کمترین وابستگی را به نظام جمهوری اسلامی ایران و دین مبین اسلام داشته و در حال آموزش اسلام سکولار به دانشجویان هستند؟

,

چگونه عده ای خودفروخته با عنوان استاد قدم به دانشگاه های ما گذاشته و افکار و عقاید دانشجویان ما را به بازی های سیاسی خود می کشانند و تعریفی دروغین از دین به خورد دانشجویان می دهند و هیچ کس جلوی این تهاجمات را نمی گیرد؟

,

تهیه و تدوین کتبی که مبتنی بر باور و عقیده اسلامی ایرانی ملت ما باشد اینقدر سخت شده که دولتمردان حاضرند کتاب های خارجیان را ترجمه کنند و در دانشگاه ها تدریس کنند ولی از دانش بومی استفاده نکنند؟ این برتر بینی غربی ها که امروز بیش از گذشته دامن دولت و دولتمردان را گرفته به همه زمینه ها حتی علم وارد شده و در حال به خطر انداختن جامعه علمی کشور است.

,

ایرانی که زمانی مرجعیت علمی دنیا به شمار می رفت و کتاب قانون ابن سینایش اول بار به زبان های فرانسوی و انگلیسی برای کشورهای سلطه گر ترجمه شد و ایرانی ها خودشان تا همین چند سال اخیر آن را نادیده می گرفتند کجا و ایران امروز که می خواهد دانشجویانش را وابسته به علوم غرب و نیازمند به آن ها کند کجا؟

,

مدرک گرایی آفت علم/ رسیدن به قدرت به هر قیمتی

, مدرک گرایی آفت علم/ رسیدن به قدرت به هر قیمتی ,

نکته دیگری که مقام معظم رهبری در بخش های مختلف صحبت های خود در دانشگاه ها مطرح  کردند توصیه جدی به جست و جوی دانش توسط دانشجویان است این که دانشجو بایستی پرسشگر، متعمق، اشکال کننده به استاد، جستجو کننده از زوایا و گوشه کنارهای بحث علمی باشد چیزی است که متاسفانه کم کم در دانشگاه های ما به دست فراموشی سپرده می شود .

,

امروز در دانشگاه ها حفظ و سر هم بندی و تقلب موقع امتحان حرف اول را می زند، رئیس دانشگاهی که اموراتش از شهریه دانشجویانش می گذرد اساتید را جمع می کند و با لحن تهدید می گوید هیچ دانشجویی نباید نمره غیر قبولی بگیرد، همه باید به هر قیمتی قبول شوند حتی اگر شده نمره را خودتان به دانشجو بدهید، این صحبت ها از دانشگاه های کشور ما نشئت گرفته جایی که مدرک گرایی، خرید و فروش نمره دروس و معدل و .... حرف اول را می زند و عده ای تنها برای پر کردن جیب هایشان حاضرند به هر قیمتی دانشجو فارغ التحصیل کنند و به اسم دانشگاه خود تحویل جامعه بدهند، مهندسان که ساختمان هایشان با یک زلزله دو سه ریشتری فرو می ریزد و محاسبات نمی دانند ..... این دانشگاه ها که وابسته به جبهه خاصی از جبهه های سیاسی کشور هستند پیرو توصیه های پدر معنوی خود حاضرند برای به قدرت رسیدن هر بهایی را بپردازند.

,

وابستگی کشور به غرب چه سود و منفعتی برای عده ای از داخلیان دارد؟

, وابستگی کشور به غرب چه سود و منفعتی برای عده ای از داخلیان دارد؟ ,

نه این که همه دانشجویان ما امروز اینگونه باشند ولی آن هایی که اینگونه هستند آمار بالایی را به خود اختصاص داده اند و این درد آور است چون آن ها که می خواهند تلاش کنند و به نتیجه برسند با موانع زیادی روبرو می شوند و حتی موانع را برایشان ایجاد می کنند، مثل این که یک عده آمار شهدایی چون شهریاری، احمدی روشن، علی محمدی و رضایی نژاد را از داخل کشور به سرویس های جاسوسی بیگانه می دهند تا جلوی پیشرفت علمی کشور را بگیرند یا دست به هر اقدامی می زنند که علم را در کشور قرنطینه کنند، جلوی پیشرفت و صادراتش را بگیرند و کشور را وابسته به غرب جلوه دهند و معلوم نیست از این کار چه نفع و سودی شامل حالشان می شود؟

,

دانشگاه یا سالن کنسرت و رقص؟

, دانشگاه یا سالن کنسرت و رقص؟,

از دیگر شاخصه هایی که رهبر معظم انقلاب برای دانشجویان مطرح می کنند خودسازی اعتقادی و علمی و عملی است که متاسفانه امروز به لطف دولتمردان و مدیران دانشگاه ها رو به نابودی و اضمحلال می رود، دانشگاه به محلی برای برگزاری کنسرت ها و رقص و پایکوبی و برگزاری پارتی های دشمن شاد کن تبدیل شده و به اسم شادی دانشجو دست به هر اقدام ننگینی می زنند و بسیاری از ارزش ها را با رفتارهای غلط تبدیل به ضد ارزش می کنند. برگزاری اردوهای مختلط تحت عنوان اردوهای جهادی که لکه ننگ بر کار جهادگران واقعی می گذارد و راه تلاش های آنان را برای زدودن رنگ فقر از جامعه سخت تر می کند، برگزاری کنسرت و ... در دانشگاه ها طبق نظر رهبر انقلاب جزء غلط ترین کارهاست (20/4/94) این اقدامات که روئسای دانشگاه ها آن ها را نادیده گرفته و حتی از آن ها ابراز بی اطلاعی می کنند به بهانه های واهی تحرک و تلاش و نشاط دانشجویی ایجاد می شود و متاسفانه روزهایی برای انجام چنین مراسمی انتخاب می شود که با آموزه های دینی و اعتقادی ملت ایران متباین است، در ایام ماه محرم و صفر که همه در عزای حسینی به سر می برند، ایام عزای ائمه و اهل بیت(ع) و .... برخی دانشگاه ها تبدیل به استیج های رقص و پایکوبی یک سری جوان نا آگاه می شود و پرده های تقوا را از بین می برد.

,

ابزاری که دشمن در نقشه نفوذ خود امروز شدیدا در حال استفاده از آن است و دانشگاه های ما را تبدیل به میدان رقابت های سیاسی، روابط خارج از چارچوب دختران و پسران جوان، ارتباطات نامشروع و .... کرده و متاسفانه مسئولان به جای آن که جلوی این گونه رفتارهای مغایر با دین و ملیت ما را بگیرند نه تنها به آن ها دامن می زنند که گاها زمینه را برای چنین برنامه هایی بیشتر فراهم می کنند تا جوان ساده ما را به جای طلب علم به مهلکه ابتذال کشانده و از مسائل اصلی کشور دور کرده و راه خود را برای رسیدن به اهداف پشت پرده شان باز کنند.

,

جای بحث روی شاخصه های دانشجو از نظر مقام معظم رهبری هنوز وجود دارد از جمله اولین فرضیه ای که ایشان برای دانشجویان مطرح می کنند آرمان خواهی است که اعتماد به نفس، مبارزه با نظام سلطه و استکبار، عدالت خواهی، رشد علمی و همت بلند را شامل می شود:« یک‌عدّه‌ای تبلیغ میکنند و وانمود میکنند که آرمان‌خواهی مخالف واقع‌گرایی است؛ نه آقا، آرمان‌خواهی مخالف محافظه‌کاری است، نه مخالف واقع‌گرایی. محافظه‌کاری یعنی شما تسلیم هر واقعیّتی -هرچه تلخ، هرچه بد- باشید و هیچ حرکتی از خودتان نشان ندهید؛ این محافظه‌کاری است. معنای آرمان‌گرایی این است که نگاه کنید به واقعیّتها و آنها را درست بشناسید؛ از واقعیّتهای مثبت استفاده کنید، با واقعیّتهای سلبی و منفی مقابله کنید و مبارزه کنید. این معنای آرمان‌گرایی است. چشمتان به آرمانها باشد. این اوّلین فریضه‌ی دانشجو است»(20/4/94)

,

مهمترین شاخصه دانشجو هدر ندادن وقت است

, مهمترین شاخصه دانشجو هدر ندادن وقت است ,

اما شاید بتوان گفت مهمترین و کلیدی ترین شاخصه دانشجو از نظر آیت الله خامنه ای بیهوده هدر ندادن وقت است :« وقتتان را بیهوده به هدر ندهید؛ خیلی از بچّه‌های جوان ما -دانشجو و غیر دانشجو- وقتهایشان را هدر میدهند، در این شبکه‌های اجتماعی و مانند اینها میگردند یا در بعضی از جلسات بیهوده‌ی بحث‌وجدل‌های این‌جوری می‌نشینند. وقتتان را هدر ندهید، وقتتان را درست مصرف کنید، هم به درس برسید، هم به کار تشکیلاتی برسید؛ به هردوی اینها باید برسید.»( 20/4/94) 

,

اگر تمام صحبت ها را در یک کفه و این کلام را در کفه دیگر یک ترازو بگذاریم، اگر همه صحبت ها را مجموعه ای منسجم ببینیم این سخن و توصیه و شاخص مادر تمام شاخص ها به شمار می رود، دانشجویی که امروز دنیای غرب سرش را با شبکه های اجتماعی و گشت و گذار در شبکه های مبتذل گرم کرده و اخبار دروغش را در این شبکه ها به خوردش می دهد، مد لباس و مو و آرایش به او ارائه می دهد، جلسات بیهوده بحث و جدل برایش راه می اندازد و با شبهه افکنی در دینش او را چون بید بر سر ایمانش متزلزل می گرداند چگونه می تواند فردای جامعه اسلامی را در دست بگیرد و این کشتی را به سر منزل مقصود برساند در حالی که خودش کیلومتر ها با آرمان ها و اهداف انقلاب فاصله گرفته و تبدیل به حربه دست دشمنان این مرز و بوم گشته و بوی وابستگیش به غرب از کلامش به مشام می رسد؟؟!!!!!

,

اپیدمی دانشجویان بی هویت را تبدیل به هویتی سازنده کنیم

, اپیدمی دانشجویان بی هویت را تبدیل به هویتی سازنده کنیم ,

فکر بسته، نقد ناپذیری، جدل، غرب گرایی، درگیر بازیهای جناح های سیاسی شدن بدون فکر و اندیشه محصول پدیده جدیدی است که درون دانشگاه ها و میان دانشجویان امروز این مرز و بوم می توان از آن به عنوان « اپیدمی دانشجویان بی هویت» یاد کرد که اگر همچنان بی توجهی مسئولان ادامه پیدا کند این بی هویتی تبدیل به هویت های غرب زده و وابسته ای خواهد شد که سپردن مملکت و نظام به آن ها جز خطر نابودی چیزی به همراه نخواهد داشت.

,

هرچند بی هویتی فعلی درد بزرگی است اما باز هم بهتر از هویت غرب زده است. هنوز می توان این بی هویتی را تبدیل به هویتی مثبت و سازنده کرد اما شاید فردا برای این تبدیل خیلی دیر باشد.

,

یادداشت از الهام صادقی

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه