اخبار داغ

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس خبرداد:

رئیس سازمان هواپیمایی به مجلس فراخوانده شد/ آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نگاه گزینشی به قانون است

رئیس سازمان هواپیمایی به مجلس فراخوانده شد/ آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نگاه گزینشی به قانون است
رئیس کمیته حمل و نقل مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قمیت نرخ بلیت هواپیما در بیش از ۱۰۰ مسیر داخلی،‌ گفت: باید توجه داشت که آزادسازی نرخ بلیت هواپیما براساس قانون برنامه پنجم توسعه است اما نگاه گزینشی به قانون اصلا به صلاح نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد جباری، رئیس کمیته حمل و نقل مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با  تهران نیوز با اشاره به افزایش قمیت نرخ بلیت هواپیما در بیش از ۱۰۰ مسیر داخلی،‌ گفت: باید توجه داشت که آزادسازی نرخ بلیت هواپیما براساس قانون برنامه پنجم توسعه است اما نگاه گزینشی به قانون اصلا به صلاح نیست.
وی با بیان اینکه توسعه ناوگان، کیفیت بخشی، افزایش امنیت، ارائه خدمات مناسب و غیره نیز از جمله موضوعاتی است که در قانون ذکر شده، اظهار کرد: کسی با آزاد سازی قیمت ها مخالف نیست ولی باید توجه داشت که موارد ذکر شده نیز باید محقق شده باشدکه شاهد آزادسزای قیمت ها باشیم.
جباری ضمن تاکید براینکه وقتی آزادی سازی قیمت ها صورت میگیرد باید خدمات نیز گسترش یابد، افزود: آیا موقه خرید بلیت می توان نوع هواپیما را مخشص کرد؟این مهم در صورتی که باید بعد از آزادسازی شاهد ارائه چنین خدماتی باشیم.
رئیس کمیته حمل و نقل مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در هرسال ۲ الی ۳ بار شاهد افزایش قیمت بلیت هواپیما هستیم ولی توسعه ناوگان هوایی که بر اساس قانون است محقق نمی شود، تصریح کرد: متاسفانه حمل و نقل جایگزین نیز وجود ندارد و برای مردم هم این افزایش قیمت ها خوشآیند نیست.
وی با بیان اینکه قیمت بلیت قطار هم افزایش می باید، گفت: درهمه جای دنیا مسیر مانند تهران – بندعباس را با قطار سریع السیر به مدت ۴ ساعت طی می کنند ولی در کشورمان ۲۲ ساعت طول می شکد که اصلا مناسب نیست.
جباری ضمن اشاره به اینکه دوشنبه هفته آینده (۲۲ آذرماه) رئیس سازمان هواپیمایی و دیگر مسئولان مربوطه به کمیته حمل و نقل مجلس شورای اسلامی خواهند آمد تا این مهم بررسی شود، خاطرنشان کرد: قبل از شنیدن دلایل و موضوعات مدنظر مسئولان نمی توان در مورد احتمال کاهش قیمت ها و یا بازگشت به قیمت های قبلی سخن گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه