اخبار داغ

مردی از تبار ابراهیم

مردی از تبار ابراهیم
شیخ ابراهیم زکزاکی، طی 10 سال 20 میلیون نفر را در نیجریه شیعه کرد و امسال هم مراسم اربعین باشکوهی در نیجریه برگزار کرد که بالغ بر 5 میلیون نفر در آن شرکت کرده بودند. اما حکومت باطل که نتوانست حق بودن این عالم مجاهد را دوام آورد، در هجوم وحشیانه به خانه‌اش او را ربود و همسر و فرزند و چندتن از همراهان ارشدش را به شهادت رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، پدر سه شهید بود و از دیروز پسر چهارمش "علی" هم به خیل شهدا پیوست، فرزندانی که در زمان حیاتشان از همراهان و یاوران پدرشان در حوزه مقاومت و ایستادگی بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سخنرانی های پر حرارتش در لندن، لبنان، آفریقا و دیگر کشورها شور انقلابی را در مسلمانان و شیعیان جاری می ساخت و هرجای که ندای ظلمی شنیده می‌شد، در برابر آن قد علم می کرد. خود را شاگرد و مقلد امام خمینی (ره) می دانست و بدون شک شاگردی امام(ره) خود درس تمام عیار مبارزه با استکبار است.

,

در مورد امام اینگونه سخن می‌گفت: «امام خمینی (ره)همان شخصیتی بود که توانایی تشکیل حکومت اسلامی را دارا بود و ما در حقیقت شیفته انقلاب اسلامی به رهبری ایشان شدیم.»

, امام خمینی (ره)همان شخصیتی بود که توانایی تشکیل حکومت اسلامی را دارا بود و ما در حقیقت شیفته انقلاب اسلامی به رهبری ایشان شدیم., امام خمینی (ره)همان شخصیتی بود که توانایی تشکیل حکومت اسلامی را دارا بود و ما در حقیقت شیفته انقلاب اسلامی به رهبری ایشان شدیم.,

و از جذبه خمینی(ره) بر روح خویش اینگونه سخن به میان آورد:« ما بدون آنکه به مذهب ایشان توجهی داشته باشیم ، خودمان را پیرو ایشان می دانستیم  و من در اولین گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی  در سال 1980 من به عنوان یک دانشجو به ایران آمدم. در بازگشت به نیجریه آنچه که از شخصیت ایشان دریافت کردم سعی کردم برای دانشجویان بازگو کنم، وقتی مردم متوجه شدند من از ایران بازگشتم صدها تن برای دیدار من آمدند، این نشان دهنده میزان اثر گذاری شخصیت امام (ره) در نیجریه  بود. ما در ابتدا در نیجریه انگشت شمار بودیم ولی الان میلیون ها نفر هستیم که پیرو امام (ره) هستیم

, ما بدون آنکه به مذهب ایشان توجهی داشته باشیم ، خودمان را پیرو ایشان می دانستیم, الان میلیون ها نفر هستیم که پیرو امام (ره) هستیم, الان میلیون ها نفر هستیم که پیرو امام (ره) هستیم,

او هر ساله فرمان امام خمینی(ره) برای برپا داشتن راهپیمایی و تظاهرات بزرگ روز قدس را عملی می کرد و برای برگزاری این روز سنگ تمام می گذاشت. شور و حرارتش را برای برگزاری چنین مراسماتی در نیجریه اینگونه توصیف می کند:« این مراسم ابتدا در دانشگاه ها برگزار می شد. بعد تنها در یک شهر و سپس در شهرهای مختلف و اکنون در 25 شهر نیجریه همزمان روز جهانی قدس گرامی داشته می شود.»

,

, ,

و سر انجام در یکی از همین روزهای قدس سه پسرش را تقدیم راه مقاوت کرد و او این روز به یاد ماندنی را اینگونه توصیف کرده است.: « این مراسم سی و سومین سال روز جهانی قدس بود. اگر به شیوه حمله به شرکت کنندگان دقت کرده باشید این حملات درست شبیه حملاتی بود که صهیونیستها به صفوف فلسطینی ها می کنند. اگر شیوه حملات تهاجم کنندگان را مقایسه کنید فقط از رنگ پوست سیاه ما متوجه خواهید شد که ما فلسطینی نیستیم. گویی که اسرائیلی ها به ما حمله می کردند. یک تفاهمنامه امنیتی بین حکومت اسرائیل منعقد شده بود. حتی گلوله ها و سلاح هایی که آنها علیه تظاهرکنندگان استفاده کرده بودند سلاح های اسرائیلی بود. موضوع قدس موضوعی محلی و منطقه ای نیست بلکه موضوعی اسلامی و جهانی است. انشاءالله در مسجد الاقصی نماز برپاکنیم و حتما شاهد آزادی قدس و فلسطین خواهیم بود.»

,

او با فعالیت های عظیم فرهنگی اش طی 10 سال گذشته 20 میلیون نفر را در نیجریه شیعه کرده بود. وی امسال مراسم اربعین باشکوهی در نیجریه برگزار کرد که بالغ بر پنج میلیون نفر در آن شرکت کرده بودند.

, او با فعالیت های عظیم فرهنگی اش طی 10 سال گذشته 20 میلیون نفر را در نیجریه شیعه کرده بود, وی امسال مراسم اربعین باشکوهی در نیجریه برگزار کرد که بالغ بر پنج میلیون نفر در آن شرکت کرده بودند, وی امسال مراسم اربعین باشکوهی در نیجریه برگزار کرد که بالغ بر پنج میلیون نفر در آن شرکت کرده بودند,

و دیروز صبح بالاخره حکومت باطل نتوانست حق بودن این عالم مجاهد را دوام آورد و در هجوم وحشیانه به خانه اش این مرد بزرگ را ربود. همسر و فرزند و یارانش را به شهادت رساند. و او کسی نبود جز حجت الاسلام ابراهیم زاکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه و دشمن در همین حال تصور می‌کرد اگر فشار بیاورد و کسی را شهید کند می‌تواند مقابل این مقاومت بایستد، ولی آنها از این غافل بودند که شهادت باعث احیا و قدرت گرفتن مقاومت نه تنها در نیجریه بلکه در کل دنیا می‌شود.

, حجت الاسلام ابراهیم زاکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه , حجت الاسلام ابراهیم زاکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه ,

دشمنان و مستکبران اسلام واقعی باید این حقیقت را بدانند که چراغ مقاومت هیچ گاه کم فروغ نخواهد شد. امروز اگر جبهه مقاومت در سوریه و عراق و لبنان زنده است. اگر مقاومت فلسطین زنده است، اگر رهبران شیعه چون کوه ایستاده اند و بر سر استکبار فریاد می زنند. اگر سید حسن نصرالله ها هر روز در لبنان جان دوباره می گیرند و بالاخره اگر شیخ ابراهیم زکزاکی نه تنها به عنوان چهره‌ای برای مردم نیجریه بلکه برای مردم دنیا به عنوان یک الگوی مقاومت مطرح شده است و برای خاموش کردن ندایش اینگونه به تلاش و تقلا افتاده اند تنها  و تنها به دلیل پیروزی جبهه حق است. و جبهه حق به اذن خداوند همیشه بر باطل پیروز است.

,

به قلم: سمیرا خطیب زاده

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه