اخبار داغ

گزارشی از آخرین وضعیت بیماری H1N1 در کشور؛

سونامی آنفولانزا به پایتخت نشینان رسید/ افزایش آمار فوت شدگان به 42 نفر

سونامی آنفولانزا به پایتخت نشینان رسید/ افزایش آمار فوت شدگان به 42 نفر
در چند روز گذشته برخی بیمارستان های تهران شاهد بستری شدن بیماران آنفولانزایی سایر استان ها بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر هامون، سرانجام بیماری آنفولانزا به پایتخت نشینان هم رسید و بر اساس اخبار رسیده  طی روز های اخیر برخی از بیمارستان‌های تهران شاهد بستری کردن بیماران مبتلا به این نوع بیماری بوده‌اند. هر چند به گفته مسئولین امسال این موج آنفلوآنزا در کشور همه گیر شده است با این وجود این بیماری پس از گذر از کرمان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، شیراز، خراسان جنوبی، لرستان و البرز، حال نوبت تهران رسیده که شاهد حضور این ویروس باشد. بر همین اساس باید منتظر موجی جدید از همه گیری این نوع از آنفلوآنزا در تهران باشیم چراکه در تهران به دلیل جمعیت بالا و آب و هوای خاص و آلوده این ویروس بیشتر و بهتر جولان می‌دهد و افراد بیشتری را به خود مبتلا می‌کند.
بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 42 نفر تاکنون بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای H1N1 جان خود را از دست داده‌اند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ها با بیان این که موارد جدید مرگ از هفته گذشته تاکنون 11 مورد و به صورت تک گیر در استان‌های مختلف بوده است گفت: موارد فوت در لرستان 2 مورد، مازندران 2 مورد، البرز 2 مورد، خوزستان 1 مورد، دزفول 1 مورد، گلستان 1 مورد و تبریز 2 مورد گزارش شده است.

همه فوت شدگان، بیماری زمینه ای داشته اند

دکتر گویا با تاکید بر این که هر 11 مورد فوت‌شدگان دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند، گفت: متاسفانه شدت بیماری زمینه‌ای، زمینه‌ساز مرگ اصلی آنها بوده است. 

وی خاطر نشان کرد: تمام همکاران ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و آزمایشگاه‌هایی که درگیر تشخیص بیماری هستند، با فعالیت شبانه‌روزی و حتی در روزهای تعطیل تلاش کرده‌اند تا در سریعترین زمان ممکن ، رسیدگی به افراد مبتلا به بیماری و تشخیص بیماری آنها صورت گیرد که جای تقدیر دارد.

دکتر گویا یادآور شد: آموزش و اطلاع‌رسانی در سطح گسترده با استفاده از ظرفیت های رسانه‌ای و با حمایت همه جانبه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری و کاهش موارد ابتلای به آن داشته است.
مردم به شایعات توجه نکنند

وی گفت: سیاست وزارت بهداشت آن است که موارد ابتلا به این بیماری کاهش یابد و موارد مراجعه و بستری در بیمارستان کمتر شود و موارد مرگ نیز به حداقل برسد که همه اینها نیاز به حمایت و همکاری مردم دارد. 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ها در پایان گفت: از مردم عزیز تقاضا داریم به هیچ شایعه‌ای درباره این بیماری توجه نکنند و وزارت بهداشت تلاش کرده است تا با شفافیت کامل در این زمینه برای هم‌وطنان سراسر کشور اطلاع‌رسانی نماید.
انتهای پیام/گ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر هامون,
,
,
,
, همه فوت شدگان، بیماری زمینه ای داشته اند,
,
,
,
,
,
,
, مردم به شایعات توجه نکنند,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه