اخبار داغ

امام جمعه فرمهین:

مجلس خبرگان، تبلور مردم سالاری دینی/ رای مردم فراهان قربانی خودخواهی نامزدهای انتخابات نشود

مجلس خبرگان، تبلور مردم سالاری دینی/ رای مردم فراهان قربانی خودخواهی نامزدهای انتخابات نشود
امام جمعه فرمهین گفت: فراهان یک نماینده می خواهد، تعصب کاندیدا نباید سبب قربانی شدن رای مردم شود، خواسته به حق مردم فراهان به کرسی نشستن اراده و رای مردم فراهان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر، حجت الاسلام علی درستکار، امام جمعه فرمهین با اشاره به گسترش تنش بین ترکیه و روسیه گفت: بعد از تنش کشورهای روسیه و ترکیه، این اختلاف رو به گسترش است. البته جمهوری اسلامی برای کاهش اختلاف تلاش کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,
 
,
وی افزود: کشور ترکیه بجای معذرت خواهی و پراخت غرامت، بدنبال قدرت نمایی است و همه تحلیل گران سیاسی اشتباه را از ترکیه می دانند.
,
 
,
درستکار با اشاره به آتش بس در یمن گفت: از روز اول تجاوز عربستان به یمن، همه تحلیل گران سیاسی به عربستان هشدار دادند که یمن باتلاقی برای عربستان می شود.
,
 
,
امام جمعه فرمهین گفت: امروزه کشور عربستان دچار استیصال شده که این زمینه ای برای اضمحال و نابودی آل سعود است.
,
 
,
وی کشتار وحشیانه مسلمانان نیجریه را محکوم کرد و توضیح داد: پای وهابیت به هر منطقه ای برسد اثری جز آدم کشی و نسل کشی ندارد، آنها در نیجریه، ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه را هتک حرمت کردند و صدها شیعه را به خاک و خون کشیدند.
,
 
,
درستکار با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات مجلس خبرگان نباید تحت الشعاع انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.
,
 
,
وی افزود: باید افراد فرهیخته و برجسته وارد مجلس خبرگان شوند و در مواقع ضرورت تعیین رهبر از جمله حادثه 14 خرداد 68 بعد از رحلت رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی(ره)، مجلس خبرگان کمتر از 24 ساعت، حضرت آیت ا... العضمی امام خامنه ای (ره) را به عنوان دومین رهبر نظام جمهوری اسلامی منصوب کرد.
,
 
,
درستکار، مجلس خبرگان را تبلور مردم سالاری دینی دانست و بیان کرد: خبرگان جایگاه مقدسی دارد و نباید با بازی های سیاسی آلوده شود.
,
 
,
امام جمعه فرمهین با اشاره به ثبت نام مجلس خبرگان اظهار کرد: هر فردی در وجودش قوه اجتهاد و فهم دینی و اسلامی است و شرایط لازم را داشت می تواند وارد صحنه شود و برای ثبت نام مجلس خبرگان اقدام کند.
,
 
,
وی با اشاره به موضع گیری بعضی از گروه ها در مورد ثبت نام نوه امام خمینی(ره) گفت: بیت حضرت امام(ره) برای مردم قابل تکریم است و افراد منتسب این بیت تا زمانی که در خط امام و ارزشهای انقلاب باشد، برای مردم قابل احترام هستند.
,
 
,
درستکار تحلیل های غلط برخی از رسانه ها را تضعیف نظام دانست و توضیح داد: ایران اسلامی فقه آموزنده و پویا دارد، آموزه هایش را از این فقه ناب محمدی می گیرد..
,
 
,
امام جمعه فرمهین با اشاره به سالروز شهادت دکتر مفتح و نامگذاری این روز به نام «وحدت حوزه و دانشگاه» توضیح داد: حوزه و دانشگاه دو نهاد مهم است که پایه های فکری و تربیتی جامعه در آن شکل می گیرد. وحدت این دو نهاد روحیه امید، خودباوری و دوراندیشی را در جامعه گسترش می دهد.
,
 
,
وی با بیان سالروز آغاز ولایت امام زمان(عج) گفت: امام زمان (عج) در سال 260 هجری به امامت رسیدند. امروز همه عالم تشنه مهرورزی مهدی فاطمه است و انشاء الله روزی از پرده غیبت به در آید و ظلم ها و اجحاف ها را از بین ببرد و عدالت را برای جامعه بشری به ارمغان بیاورد.
,
 
,
درستکار هفته وحدت را انسجام شیعه و سنی دانست: هفته وحدت در جمهوری اسلامی با تفکر امام خمینی(ره) رقم خورد و این انسجام نقطه قوت برای نظام جمهوری اسلامی و ارزشهای ناب اسلامی است.
,
 
,
امام جمعه فرمهین با اشاره به انتخابات 7 اسفند در فراهان گفت: کاندیدای فراهان نباید حتما بومی منطقه باشد، هر فردی توانایی و خدمتگزار می تواند خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد و رای مردم تعیین کننده این موضوع است که چه کسی برای انتخابات مجلس شایسته است.
,
 
,
وی با بیان اینکه اکثر مردم فراهان، خواستار انتخاب فرد بومی از شهرستان هستند، افزود: ما زحمت نمایندگان را در دوره های گذشته اجر می نهیم و به کاندیدایی که از شهرستان های تفرش و آشتیان خود را در معرض انتخاب می گذارند، احترام می گذاریم اما با توجه به اینکه شهرستان فراهان حدود 25 هزار رای دارد چرا نباید یک نماینده از خود شهرستان داشته باشیم؟
,
 
,
درستکار با اشاره به اینکه کاندیدای احنمالی فراهان نباید بحث بومی بودن نماینده فراهان را به نفع خودشان تفسیر کنند، اظهار کرد: تاکید مردم فراهان به انتخاب فردی شایسته از فراهان است و این تفکر را باید ترویج دهیم، ما شخص خاصی را برای نماینده فراهان در نظر نداریم و شاخص اصلی انتخاب مردم است.
,
 
,
امام جمعه فرمهین گفت: فراهان یک نماینده می خواهد، تعصب کاندیدا نباید سبب قربانی شدن رای مردم شود، خواسته مردم فراهان به کرسی نشستن اراده و رای مردم فراهان است که خواسته به حق است.
,
 
,
وی انتخابات را ضمانت جمهوری اسلامی دانست و افزود: وحدت فراهان در انتخابات هدف اصلی است و در صورت عدم وحدت کاندیدای فراهان، مردم فراهان برگه رای سفید در صندوق انتخابات می اندازند.
,
 
,
درستکار خاطر نشان کرد: خواسته 30 هزار نفر مردم فراهان از کاندیدای فراهان «وحدت فراهان» است و اگر به جمع بندی نرسید نگاه مردم به شما خائن به فراهان است.
,
 
,
انتهای پیام/ک
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه