اخبار داغ

مرور خریدهای نیم‌فصل استقلال در 3 سال اخیر/ مسافران!

مرور خریدهای نیم‌فصل استقلال در 3 سال اخیر/ مسافران!
استقلال و نیم فصل، داستان عاشقانه ای است که پایان خوشی ندارد. داستان مهره هایی که با برف زمستان می آیند و با اولین تابش خورشید تابستانی به سمت دیگری کوچ می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  نقل و انتقالات گسترده و پرشمار در نیم فصل، رویه مرسوم چند سال اخیر فوتبال ایران است. پیش از آن، چنین روندی هرگز در بین باشگاه های ایرانی دیده نمی‌شد. استقلال در این سه سال، یکی از پرکارترین تیم‌های پنجره نقل و انتقالاتی نیم فصل بوده است. خریدهای این باشگاه در این مقطع اما معمولا نتوانسته اند برای تیم شان مثمرثمر باشند و این موضوع به ویژه در پروسه از دست رفتن شانس قهرمانی لیگ سیزدهم مشهود بود. استقلال و نیم فصل، داستان عاشقانه ای است که پایان خوشی ندارد. داستان مهره هایی که با برف زمستان می آیند و با اولین تابش خورشید تابستانی به سمت دیگری کوچ می کنند. آن ها حالا به سراغ مهدی مومنی رفته‌اند. آیا این بازیکن طلسم خریدهای نیم فصل باشگاه آبی را باطل می‌کند؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

 

,

 

,

 

,

عباس محمدرضایی

,

او که در سایپا و فجر به عنوان پدیده فوتبال ایران معرفی شده بود، در نیم فصل لیگ دوازدهم به درخواست امیر قلعه نویی راهی باشگاه استقلال شد. عباس محمدرضایی اولین بار در هفته هجدهم برای استقلال به میدان رفت. او در این مسابقه برابر آلومینیوم 90 دقیقه برای آبی ها بازی کرد. این هافبک مهاجم در چند دیدار بعدی نیز برای تیمش به میدان رفت و پس از دو جلسه غیبت، نزدیک به یک ساعت در دربی تهران بازی کرد و بار دیگر به مهره ثابت استقلال تبدیل شد. عباس در نیم فصل لیگ دوازدهم، روی هم رفته 783 دقیقه بازی کرد و تنها 5 مسابقه را از دست داد. آمار حیرت انگیز صفر گل و صفر پاس گل در این مقطع از خرید استقلال بر جای ماند. او لیگ بعد را در لباس فولاد آغاز کرد.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

ایمان موسوی

,

پسر گچسارانی فوتبال ایران، در تعطیلات نیم فصل لیگ دوازدهم نفت تهران را به مقصد استقلال ترک کرد. او که از مهاجمان مورد علاقه سرمربی آبی ها بود، در همان بازی نخست برای تیمش در برابر آلومینیوم، هم موفق به گلزنی شد و هم کارت زرد گرفت. این، اولین و آخرین گل لیگ برتری ایمان برای استقلال بود. او در 6 مسابقه از جمله دربی تهران اصلا به میدان نرفت و نیم فصل را با 563 دقیقه بازی برای استقلال تمام کرد. ایمان در حالی استقلال را به مقصد گسترش ترک کرد که تنها یک گل و یک پاس گل در لیگ برتر را با پیراهن استقلال تجربه کرده بود. او بعدها با مصاحبه های جنجالی اش، یکی از نزدیکا قلعه نویی را عامل عملکرد نه چندان خوب در استقلال دانست.

,

 

,

 

,

 

,

فرهاد مجیدی؛ یک استثنا

,

مهرماه از فوتبال خداحافظی کرده بود اما در تعطیلات نیم فصل و بعد از شرکت در مراسم ترحیم مادر امیر قلعه نویی، روابط خوبی با این مربی پیدا کرد و بار دیگر به مستطیل سبز بازگشت. بر خلاف بیشتر خریدهای استقلال که رابطه ای با گلزنی و گل سازی نشان نمی دادند، فرهاد در سومین بازی اش برای استقلال در لیگ دوازدهم، دروازه پیکان را باز کرد. آقای شماره هفت در دو دیدار بعدی برابر راه آهن و نفت تهران هم گلزنی کرد تا همان مثال معروف دود و کنده را برای همه علاقه مندان به استقلال یادآوری کند. فرهاد در دیدار ماقبل پایانی که منجر به قهرمانی استقلال در اهواز شد نیز پاس گل داد و سرانجام در انتهای شکست خانگی با داماش، جام قهرمانی را بالای سر برد.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

ویسنته آرزه

,

ویسنته آرزه تنها خرید خارجی استقلال در پنجره نقل و انتقالاتی نیم فصل لیگ دوازدهم بود. او در جدال استقلال با آلومینیوم و ذوب تنها 12 دقیقه بازی کرد و کار خاصی برای آبی ها انجام نداد. اولین حضور 90 دقیقه ای او در ترکیب آبی ها در هفته بیست و دوم برابر ملوان رقم خورد. یک هفته بعد اما او فرصت بازی در مقابل پرسپولیس را به دست نیاورد. آرزه یک بار در هفته بیست و چهارم برابر پیکان و یک بار در آخرین بازی اش برای استقلال در مقابل گهر، توانست برای این تیم گلزنی کند. این هافبک تنها 367 دقیقه برای استقلال بازی کرد.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

حسن اشجاری

,

لیگ دوازدهم را با سپاهان آغاز کرده بود اما در میانه راه تصمیم به آبی پوش شدن گرفت. مدافع چپ شمالی فوتبال ایران در آغاز نیم فصل دوم جای ثابتی در سمت چپ خط دفاعی استقلالی داشت. او حضور در این تیم را با 5 نمایش 90 دقیقه ای آغاز کرد اما در برابر پرسپولیس مصدوم و تعویض شد و سه مسابقه بعدی را از دست داد. اشجاری در ادامه فصل در سه مسابقه روی نیمکت نشست، دو بار تعویض شد، دو بار به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و تنها یک بار در تمام 90 دقیقه درون زمین باقی ماند. بعد از 769 دقیقه بازی، او هم جزو بازیکنانی بود که تا جشن قهرمانی با استقلال بودند و بعدتر راه شان را از این تیم جدا کردند. مقصد بعدی اشجاری باشگاه ملوان بود.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

فرزاد حاتمی

,

در روزهای حضور قلعه نویی در تراکتور، برای این تیم بازی می کرد اما بعد از جدایی امیر، اوضاع برای فرزاد در تبریز اصلا خوب پیش نرفت. او در لیست مازاد این باشگاه قرار گرفت و بعد از بازی در شهرهای قم، اصفهان و تبریز، به تهران رفت تا باز هم شاگرد قلعه نویی شود و پیراهن استقلال را بر تن کند. حاتمی در دومین بازی برای استقلال در مقابل مس گل زد و اگر چه در لیگ دیگر موفق به گلزنی نشد اما در جام های دیگر مهره مهمی برای استقلال بود. فرزاد مجموعا در 15 مسابقه، 6 بار دروازه رقبای استقلال را باز کرد. او با واکنش هایی ناراضی در پایان فصل به فولاد پیوست و بعدها برای رقیب دیرینه قرمزپوش استقلالی ها هم بازی کرد.

,

 

,

 

,

 

,

بوبکر کبه

,

استقلالی ها خاطره خوشی از کبه نداشتند و خبر امضای قرارداد با او در میانه راه لیگ سیزدهم نمی توانست خوشحال شان کند. این بازیکن کامرونی پیش تر با لباس داماش، گلی سه امتیازی وارد دروازه استقلال کرده بود. او خیلی زود در استقلال با مصدومیت شدیدی دست و پنجه نرم کرد و برای تجربه اولین بازی لیگ برتری، مجبور شد تا هفته بیست و ششم صبر کند. او در همان بازی نخست برابر سایپا گلزنی کرد و در لیگ تنها در مسابقه دیگر برای آبی ها انجام داد. ای مهاجم نحیف بعد از گلزنی در یکی از بازی های آسیایی، با حرکات دست بدجوری از خجالت سرمربی تیمش درآمد. او در مصاحبه ای تند از رفتارهای برخی از اهالی باشگاه با خودش پرده برداشت.

,

 

,

 

,

 

,

مهرداد اولادی

,

هیچکس نفهمید اولادی که در نفت کمی به فرم خوب گذشته نزدیک شده بود، چرا تصمیم به حضور در باشگاه استقلال گرفت. مهرداد که سابقه گلزنی برابر استقلال در دربی را داشت، نزدیک به یک ساعت با پیراهن آبی برابر پرسپولیس بازی کرد. او که پول رضایتنامه اش را به صورت شخصی پرداخت کرده بود، خیلی زود با مشکلات مالی نیز در استقلال مواجه شد و نمایش های ضعیف نیز شرایط او را سخت تر کردند. مهرداد در لیگ برتر 307 دقیقه برای استقلال بازی کرد و حتی یک گل نیز به ثمر نرساند و تنها در جام حذفی یک گل برای آبی ها زد. فصل که تمام شد، مصاحبه تند قلعه نویی علیه او هم از راه رسید و مهرداد به ملوان رفت و مدتی بعد عدد 6 را در جریان بازی ملوان و استقلال به دوربین ها نشان داد!

,

 

,

 

,

 

,

ایمان باصفا

,

تا پیش از حضور در باشگاه استقلال، هیچکس این بازیکن جوان را نمی شناخت. ایمان شروع نسبتا خوبی در تیم بزرگسالان این باشگاه داشت اما در فاصله هفته های بیست و دوم و سی و چهارم، تنها 25 دقیقه برای استقلال بازی کرد. این هافبک در 155 دقیقه بازی برای آبی ها، گل و پاس گلی به یادگار نگذاشت و در نهایت این باشگاه را ترک کرد.

,

 

,

 

,

 

,

مجید غلام‌نژاد

,

بعد از سال های متمادی حضور در سایپا، بالاخره راهی یکی از دو باشگاه بزرگ پایتخت شد. بازیکن محبوب علی دایی، در نیم فصل لیگ سیزدهم به استقلال رفت تا به قول خودش شانس حضور دوباره در تیم ملی را به دست بیاورد. او در لیگ تنها 4 بازی 90 دقیقه و مجموعا 8 بازی برای قلعه نویی انجام داد و دو بار موفق به صدور پاس گل برای هم تیمی ها شد. مجید که خوب هم اخطار می گرفت، فاصله زیادی با یک خرید موفق داشت و بعد از ترک استقلال، به نوعی از فوتبال ایران محو شد.

,

 

,

 

,

 

,

تونی کاروالیو

,

انگلیسی صحبت کردن امیر قلعه نویی با آنتونیو کاروالیو در اولین جلسه حضور این بازیکن در تمرین استقلال، تا مدت ها تبدیل به سوژه رسانه ها شده بود. احتمالا مدتی بعد قلعه نویی از اینکه اصلا با این بازیکن صحبت کرده است پشیمان شد! چرا که تونی بعد از 8 حضور در ترکیب استقلال، نشان داد بازیکنی نیست که بتواند مشکلات خط میانی این تیم را حل کند. در واقع او خودش یکی از مشکلات این تیم به شمار می رفت! تونی هیچ گل و پاس گلی در استقلال نداد.

,

 

,

 

,

 

,

ایمان مبعلی

,

در شرایطی که استقلال خوزستان وضعیت خطرناکی در جدول داشت، ایمان یار کمکی استقلال تهران در آسیا شد. این دومین مقطع حضور او در جمع آبی ها بود و به موفقیت او در این تیم ختم نشد تا هافبک خلاق جنوبی تیم قلعه نویی، به آرامی از گوشه کادر تیم آبی خارج شود و پیراهن نفت تهران را بر تن کند.

,

 

,

 

,

رضا عنایتی           

,

چند سال بعد از آخرین همکاری با قلعه نویی در سپاهان که تحت تاثیر شایعه ها و فشارها نیز بود، عنایتی بار دیگر به تیم مربی محبوب اش بازگشت. رضا که سابقه آقای گلی لیگ در استقلال را داشت، مدتی را با عنوان «دندان پوسیده» در مصاحبه های اطراف این تیم حاشیه های فراوانی را تحمل کرد. او در حالی به باشگاه استقلال اضافه شد که فصل را با تیم شهر زادگاهش آغاز کرده بود و قصد داشت فوتبالش را در پدیده تمام کند. عنایتی یکی از ثابت ترین مهره های پدیده در طول فصل بود. او در 15 مسابقه برای این تیم به میدان رفت و 13 تای شان 90 دقیقه و یکی از آن ها 89 دقیقه ای بودند. او در استقلال هم شروع خوبی داشت اما رفته رفته دچار تنزل شد و به شدت مورد انتقاد سکوها قرار گرفت و در لیست مازاد قرار داده شد.

,

 

,

 

,

 

,

وحید طالب لو

,

به نظر می رسید استقلالی ها دیگر او را از یاد برده اند، حتی خبر پیشنهاد پرسپولیس به او نیز رسید اما وحید سرانجام توانست آرزوی این چند سال را محقق کند و به استقلال برگردد. گلر سابق استقلالی ها در ترافیک دروازه راه آهن ، 5 بار برای تیم استیلی بازی کرد. اوج کار او در راه آهن، مهار دو ضربه پنالتی در دیدار با استقلال خوزستان بود. او به عنوان دروازه بان دوم به استقلال برگشت. در دربی هفته آخر لیگ چهاردهم گل نسبتا بدی خورد و در این فصل، تبدیل به ذخیره ثابت مهدی رحمتی شد.

,

 

,

 

,

میلاد نوری

,

وقتی جوان تر بود فصل ناموفقی را در استقلال پشت سر گذاشت. میلاد نوری  در 29 سالگی به جمع آبی ها برگشت تا شاید روزهای متفاوتی را در این تیم تجربه کنند. او که در نیم فصل اول در لباس تیم پیکان، تنها سه مسابقه را از دست داده بود، باز هم در استقلال ناامیدکننده بود و به محض ورود مظلومی، کنار گذاشته شد.

,

 

,

 

,

 

,

میلاد سلیمان فلاح

,

مهاجم جوانی که در تیم صبا کشف شده بود، فصل گذشته را در جمع مسجدسلیمانی ها آغاز کرد و بالاخره در هفته پانزدهم توانست برای این تیم گلزنی کند. این گل می توانست آغازگر درخشش میلاد در نفت باشد اما این آخرین بازی او برای تیمش بود. او از استقلال پیشنهاد دریافت کرد و در دو دیدار پایانی پیش از آغاز تعطیلات جام ملت ها نیز برای این تیم به میدان رفت. تصمیمی که برای او خوش یمن نبود و فصل بسیار بدی را پیش روی این بازیکن قرار داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه